| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso Shop en fly
-
Theresia1945
Onterechte incasso Shop en fly
Aug 2016 ben ik ooit per telefoon benaderd door shop en fly zou 2 vliegtickets krijgen en kopen met korting ik wilde er niks eerst over weten maar ik zou mail krijgen die ik dan binnen 14 dagen beantwoorden moest door het niet te willen dan zou er niks gebeuren.Wat ik heel vreemd in het gesprek vond dat ze de achterste letters van mijn bankrekening wisten toen ik daar naar vroeg zeiden ze dat ik dat ooit doorgegeven zou hebben dit was niet het geval.toen de mail binnenkwam heb ik gelijk hun afgezegd en dat ik niks wilde ontvangen.In sept 2016 wordt er geld van mijn rek gehaald door stichting derdegelden dat heb ik gelijk gestoneerd en geblokkeerd ik had geen toestemming gegeven.Ik heb ook nooit wat ontvangen van shop en fly.Ik heb met veel moeite shop en fly kunnen bellen en daar werd mij keurig meegedeeld dat ik binnen de tijd afgemeld was zij zouden contact met incassoburo opnemen.Maar dan begint de ellende ieder maand incasso aan de tel eerst netjes uitgelegd dat ik niks met ze had maar nee ik moet betalen.dan stopt het bijna 1 jaar aug 2017 weer incasso ik moest nu direkt gaan betalen het werd steeds dreigender ik heb neergelegd ik kan er niet meer tegen dan in okt een dame daar heb ik rustig uitgelegd dat ik niks met shop en fly heb en had ik heb ook nooit iets getekend zij begreep het en zou shop en fly hier berichten dat het niet klopte en was erg netjes.Nu vandaag jawel weer incasso met dezelfde meneer die mij bedreigd had en ja hoor nu dat ze beslag op mijn inkomen gaan leggen.Ik ben 72 jaar ik ben echt op nu de dreigementen en alles wat er omheen is hoe kom ik toch van die lui af ik ben het zat en echt doodmoe wie kan hier nu nog helpen betalen ga ik echt niet doen gr Thea : 
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
-
Koukerveld
Re: Onterechte incasso Shop en fly
Hetzelfde verhaal geldt ook voor mij. Het enige verschil is dat het om een "andere" firma gaat nl Buy2fly.
Men wil nu een openstaand bedrag uit 2015 van mij invorderen. Dit omdat ik hun contract niet zou hebben opgezegd.
Nar mijn mening heb ik echter geen contract met hen.
Men wil nu een openstaand bedrag uit 2015 van mij invorderen. Dit omdat ik hun contract niet zou hebben opgezegd.
Nar mijn mening heb ik echter geen contract met hen.
Gewoon helemaal negeren. Dien een klacht in bij Consuwijzer over dit incassobureau. Wat doet uw leeftijd ertoe? Die telefoontjes moet u direct beëindigen.
Ok, dus de volgende zaken zijn het geval:Theresia1945 schreef:Aug 2016 ben ik ooit per telefoon benaderd door shop en fly zou 2 vliegtickets krijgen en kopen met korting ik wilde er niks eerst over weten maar ik zou mail krijgen die ik dan binnen 14 dagen beantwoorden moest door het niet te willen dan zou er niks gebeuren.Wat ik heel vreemd in het gesprek vond dat ze de achterste letters van mijn bankrekening wisten toen ik daar naar vroeg zeiden ze dat ik dat ooit doorgegeven zou hebben dit was niet het geval.toen de mail binnenkwam heb ik gelijk hun afgezegd en dat ik niks wilde ontvangen.In sept 2016 wordt er geld van mijn rek gehaald door stichting derdegelden dat heb ik gelijk gestoneerd en geblokkeerd ik had geen toestemming gegeven.Ik heb ook nooit wat ontvangen van shop en fly.Ik heb met veel moeite shop en fly kunnen bellen en daar werd mij keurig meegedeeld dat ik binnen de tijd afgemeld was zij zouden contact met incassoburo opnemen.Maar dan begint de ellende ieder maand incasso aan de tel eerst netjes uitgelegd dat ik niks met ze had maar nee ik moet betalen.dan stopt het bijna 1 jaar aug 2017 weer incasso ik moest nu direkt gaan betalen het werd steeds dreigender ik heb neergelegd ik kan er niet meer tegen dan in okt een dame daar heb ik rustig uitgelegd dat ik niks met shop en fly heb en had ik heb ook nooit iets getekend zij begreep het en zou shop en fly hier berichten dat het niet klopte en was erg netjes.Nu vandaag jawel weer incasso met dezelfde meneer die mij bedreigd had en ja hoor nu dat ze beslag op mijn inkomen gaan leggen.Ik ben 72 jaar ik ben echt op nu de dreigementen en alles wat er omheen is hoe kom ik toch van die lui af ik ben het zat en echt doodmoe wie kan hier nu nog helpen betalen ga ik echt niet doen gr Thea :
- U hebt tegen uw wensen in een e-mail gekregen met een product dat u heeft afgezegd.
- Zij wisten uw gegevens al (die heeft u niet gegeven?)
- U heeft al meermaals contact gehad met verschillende incassobureaus.
- Er is geen schriftelijke overeenkomst met handtekening of wat dan ook
- Er is u niets geleverd; geen product en geen dienst/tickets
Heeft u nog een kopie van de opzegging die u heeft verstuurd? En een schiftelijke bevestiging gehad? Die kunnen dienen als bewijs.
Verder zou ik de incassobureau's gaan negeren, als u kunt bewijzen dat wat u zegt waar is. U hoeft niet bang te zijn voor beslag op uw inkomen: daarvoor zal men u eerst voor de rechter moeten dagen en de zaak moeten winnen. Daarbij zullen ze moeten bewijzen dat er wél een overeenkomst is, terwijl u (als het goed is) kunt bewijzen dat die er juist niet is.
Ik zou me dus, indien u kunt bewijzen dat u tijdig heeft opgezegd, geen zorgen maken en ze lekker in hun sop laten gaarkoken.
-
Theresia1945
Ik heb op hun e-mail gelijk toen geantwoord en afgemeld maar of ik mailtjes nog van 2016 heb dat denk ik niet ik leeg regelmatig de mailbox ik heb nooit iets getekend en ik noemde onze leeftijd gewoon omdat we moe er van geworden zijn en nog maar weinig kunnen incasseren van al die dreigementen durf soms gewoon de tel niet op te nemen ze bellen met verschillende nummers en bel je een van die nummers dan krijg je te horen dit nummer is niet in gebruik je word er moedeloos van.en toendertijd in 2016 Google ik naar en die nummers en shop en fly waren er meer dan 2000 mensen in 2 maanden al lastig gevallen sommige uit angst hebben betaald zo werken ze gewoon en het waren veel oudere mensen die zo behandeld waren
Maar op die mails van 2016 is dat niet nodig. U hebt nergens om gevraagt. Het ontvangen van een mail is geen koopovereenkomst/contract.Theresia1945 schreef:Ik heb op hun e-mail gelijk toen geantwoord en afgemeld maar of ik mailtjes nog van 2016 heb dat denk ik niet ik leeg regelmatig de mailbox ik heb nooit iets getekend en ik noemde onze leeftijd gewoon omdat we moe er van geworden zijn en nog maar weinig kunnen incasseren van al die dreigementen durf soms gewoon de tel niet op te nemen ze bellen met verschillende nummers en bel je een van die nummers dan krijg je te horen dit nummer is niet in gebruik je word er moedeloos van.en toendertijd in 2016 Google ik naar en die nummers en shop en fly waren er meer dan 2000 mensen in 2 maanden al lastig gevallen sommige uit angst hebben betaald zo werken ze gewoon en het waren veel oudere mensen die zo behandeld waren
Dit forum staat vol met dit soort afpers bedrijven die maar door dreigen tot ze iemand vinde die betaald.
Hoe moeilijk het ook is, het beste wat u kunt doen is niets.
Deze bedrijven willen geen geld uitgeven aan een rechtzaak, ze weten toch al dat ze verliezen, dus gaat het dreigen door
Ontspan, negeer alles, en geniet lekker van uw pensioen
Maak je je "verzonden" box ook leeg? Allicht zit daar nog een mailtje in?Theresia1945 schreef:Ik heb op hun e-mail gelijk toen geantwoord en afgemeld maar of ik mailtjes nog van 2016 heb dat denk ik niet ik leeg regelmatig de mailbox ik heb nooit iets getekend en ik noemde onze leeftijd gewoon omdat we moe er van geworden zijn en nog maar weinig kunnen incasseren van al die dreigementen durf soms gewoon de tel niet op te nemen ze bellen met verschillende nummers en bel je een van die nummers dan krijg je te horen dit nummer is niet in gebruik je word er moedeloos van.en toendertijd in 2016 Google ik naar en die nummers en shop en fly waren er meer dan 2000 mensen in 2 maanden al lastig gevallen sommige uit angst hebben betaald zo werken ze gewoon en het waren veel oudere mensen die zo behandeld waren
Verder niet je angst laten merken. Als ze je bellen gewoon lekker ophangen en klaar. Ze houden vanzelf op, zodra ze doorhebben dat je niet gaat betalen.
U hoeft helemaal niets te bewijzen. Zij moeten bewijzen dat er een getekend contract is.
Dus het gezeur van hen gewoon negeren. Hoe oud u ook bent. Voortaan zulke telefoontjes meteen afkappen. Klaar.
Dus het gezeur van hen gewoon negeren. Hoe oud u ook bent. Voortaan zulke telefoontjes meteen afkappen. Klaar.
-
Marijn van Zessen
Ook ik ben benaderd door incassobureaus voor buy2fly.
De eerste was Mediation agency.bv en vandaag door Pay Care.
Mediation agency dreigde vorige week met loonbeslag, terwijl ik na het eerste contact met hun bewijzen wilde zien. Die heb ik nog steeds niet ontvangen.
Ik zou in september 2016 een telefonische overeenkomst met Buy2fly zijn aangegaan, maar in mijn mail,spam en prullenbak kan ik niets terugvinden daarover.
Vandaag dus door Pay Care benaderd om even €140 over te maken voor Buy2fly.
Tijdens dat gesprek heb ik ook om hun telefoonnummer en dat van Buy2fly gevraagd.Wat gebeurt er als ik Buy2fly probeer te bellen? Ik krijg dat incassobureau weer aan de lijn.
Met hun nu afgesproken dat zij de "bewijzen" naar mij opsturen.
Ik heb geen overeenkomst met buy2fly en heb ook nooit geld gestort .
Ze hebben dan een bandje waarop ik dan toestemming zou hebben gegeven, maar dat is verder toch niet rechtsgeldig?
In ieder geval voel ik me aardig opgejaagd en vertrouw het totaal niet.
Ik hoop dat de reacties die ik hierover lees ook waar zijn, dus niet betalen, ze kunnen niet loonbeslag doen want dat moet dan eerst voor de rechter komen enz.enz.
De eerste was Mediation agency.bv en vandaag door Pay Care.
Mediation agency dreigde vorige week met loonbeslag, terwijl ik na het eerste contact met hun bewijzen wilde zien. Die heb ik nog steeds niet ontvangen.
Ik zou in september 2016 een telefonische overeenkomst met Buy2fly zijn aangegaan, maar in mijn mail,spam en prullenbak kan ik niets terugvinden daarover.
Vandaag dus door Pay Care benaderd om even €140 over te maken voor Buy2fly.
Tijdens dat gesprek heb ik ook om hun telefoonnummer en dat van Buy2fly gevraagd.Wat gebeurt er als ik Buy2fly probeer te bellen? Ik krijg dat incassobureau weer aan de lijn.
Met hun nu afgesproken dat zij de "bewijzen" naar mij opsturen.
Ik heb geen overeenkomst met buy2fly en heb ook nooit geld gestort .
Ze hebben dan een bandje waarop ik dan toestemming zou hebben gegeven, maar dat is verder toch niet rechtsgeldig?
In ieder geval voel ik me aardig opgejaagd en vertrouw het totaal niet.
Ik hoop dat de reacties die ik hierover lees ook waar zijn, dus niet betalen, ze kunnen niet loonbeslag doen want dat moet dan eerst voor de rechter komen enz.enz.