| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontvang allerlei producten per post op vreemde namen
Ontvang allerlei producten per post op vreemde namen
Ik ontvang allerlei producten op mijn adres. Het gaat om mokken, en heb ook al heel veel telefoonhoesjes ontvangen. Iedere keer staat er een andere vreemde buitenlandse naam bij met mijn adres. Wat moet ik hier mee doen? Want er wordt duidelijk misbruik gemaakt van mijn adres, alleen ik heb nog geen rekeningen ontvangen. Maar ben bang dat dit nog gaat volgen als ik de producten bewaar. Wie kan me hierbij helpen?
Re: Ontvang allerlei producten per post op vreemde namen
Terug naar de brievenbus met de mededeling ONBEKEND!Esther38 schreef:Ik ontvang allerlei producten op mijn adres. Het gaat om mokken, en heb ook al heel veel telefoonhoesjes ontvangen. Iedere keer staat er een andere vreemde buitenlandse naam bij met mijn adres. Wat moet ik hier mee doen? Want er wordt duidelijk misbruik gemaakt van mijn adres, alleen ik heb nog geen rekeningen ontvangen. Maar ben bang dat dit nog gaat volgen als ik de producten bewaar. Wie kan me hierbij helpen?
als het bezorgd wordt en het is niet voor jou (of voor jouw bekende buren) weigeren. Als het met de post komt inderdaad zoals hierboven gemeld terugsturen met de opmerking geadresseerde onbekend.
Maar nooit afgeven als er iemand aan de deur komt om het op te halen.
En komt er een rekening voor de producten die je in bewaring hebt op dit moment direct contact opnemen met de firma met de melding dat je het wilt opsturen naar hun nadat je de kosten voor retourzending hebt ontvangen of dat ze het kunnen komen ophalen met een retour-bewijs.
Maar nooit afgeven als er iemand aan de deur komt om het op te halen.
En komt er een rekening voor de producten die je in bewaring hebt op dit moment direct contact opnemen met de firma met de melding dat je het wilt opsturen naar hun nadat je de kosten voor retourzending hebt ontvangen of dat ze het kunnen komen ophalen met een retour-bewijs.
Oke, dankjewel!
-
Guardian72
- Contacteer:
Terugsturen zal niet werken - de post raakt vaak dingen 'kwijt'.
Wat je kan doen is kijken wie de afzender is (welk bedrijf) en zoek een mailadres.
Leg dan aan het het verhaal uit - en vraag om advies.
Terugsturen? Dan op hun risico (gezien reputatie post).
En, vraag of ze kunnen zien van waar de bestellingen gedaan worden.
Het zou inderdaad kunnen dat iemand op jouw adres besteld - en dan langskomt "hey, is mijn pakket / post bij u bezorgd - de leverancier zegt dat het bij de buren is afgegeven".... Dat dus, zoals anderen al aangaven, nooit doen!
Overweeg eventueel advies bij de politie in te winnen - want het zou zo maar eens kunnen dat ze op deze manier een oplichter te pakken kunnen nemen.
Succes.
Wat je kan doen is kijken wie de afzender is (welk bedrijf) en zoek een mailadres.
Leg dan aan het het verhaal uit - en vraag om advies.
Terugsturen? Dan op hun risico (gezien reputatie post).
En, vraag of ze kunnen zien van waar de bestellingen gedaan worden.
Het zou inderdaad kunnen dat iemand op jouw adres besteld - en dan langskomt "hey, is mijn pakket / post bij u bezorgd - de leverancier zegt dat het bij de buren is afgegeven".... Dat dus, zoals anderen al aangaven, nooit doen!
Overweeg eventueel advies bij de politie in te winnen - want het zou zo maar eens kunnen dat ze op deze manier een oplichter te pakken kunnen nemen.
Succes.