LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OOGLASER BEHANDELING ECE EUROPE TE SCHIPHOL WTC

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
maurice2

OOGLASER BEHANDELING ECE EUROPE TE SCHIPHOL WTC

Ongelezen bericht door maurice2 »

Hallo!

Ik ben afgelopen maart naar vision clinics te Bussum geweeest en heb te horen gekregen dat ik gelaserd kan worden met een lasek behandeling voor 7000 euro. Zag ik een advertentie staan in de telegraaf over ECE te schiphol voor 2499 euro.
Ik daar vorige week naar toe en gesproken met een aardige turkse meneer. Eenmaal klaar had ik een beetje een dubbel gevoel,lasek raadde zij bijvoorbeeld af en overal had ie een antwoord op.
Ik heb een afspraak gemaakt voor een vooronderzoek op 8 dec. keek ik mee in haar agenda ...helemaal leeg behalve 8 dec. en hoe kan er zo`n enorm prijsverschil zitten in zo`n behandeling???
Uiteindelijk weet ik net zoveel als in het begin ..helemaal niets want wat moet ik nu kiezen?

Is er iemand die ervaringen heeft met dit bedrijf of andere die mij advies kan geven?

Bij voorbaat dank!!

Menco Bijnen

Re: OOGLASER BEHANDELING ECE EUROPE TE SCHIPHOL WTC

Ongelezen bericht door Menco Bijnen »

beste Maurice,

wanneer VisionClinics een Lasek behandeling adviseert i.p.v. een Lasik behandeling dan zal daar een gegronde reden voor zijn. Waarschijnlijk is het onverantwoord om een flapje van het hoornvlies te snijden omdat dit waarschijnlijk te dun is/wordt.
Ik denk dat het goed is te beseffen wat er mechanisch gebeurt bij lasik: het meest stabiele deel zit in de buitenste laag van het hoornvlies (kruislingse lamellen). Dit is nu juist de plaats waar de flap gesneden wordt. Uit de meest recente onderzoeken blijkt nu dat de flap niet meer vastgroeid aan de onderliggende laag en zodoende moet deze onderste laag garant staan voor de totale stabiliteit na een behandeling. Om die reden wordt lasik in veel gevallen ontraden om op termijn geen instabiliteit van het hoornvlies te krijgen. Onze selectiecriteria (Laserview) voor lasik zijn dan ook uiterst streng. wij streven naar een minimale dikte van de onderste laag. Als daar de geringste twijfel over is dan raden we lasek aan.
Lasik is daarintegen commercieel gezien een fantastische behandeling omdat de patient snel een goed optisch resultaat geeft. Maar veiligheid staat bij ons en bij VisionClinics blijkbaar hoger aangeschreven. Aan u de keuze...
groet,
Menco Bijnen, Laserview

stap

Re: OOGLASER BEHANDELING ECE EUROPE TE SCHIPHOL WTC

Ongelezen bericht door stap »

7000 euro voor een laserbehandeling? Daarvoor had ik 3x mijn beide ogen kunnen laseren.
Ik ben naar Belgie gegaan en ben voor 2100 klaar.
Het is in Belgie veel goedkoper, omdat een aantal oogartsen gezamelijk een ooglaserapparaat aanschaft, terwijl de oogartsen hier in Nederland dat per kliniek doen. Dat is dus veel duurder, maar de kwaliteit is echt hetzelfde!

Dus, ben geen dief van je eigen geld, zou jammer zijn!

Gesloten