| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht via Facebook met festivaltickets
-
daisy.goedhart
Opgelicht via Facebook met festivaltickets
Op zaterdag 12 augustus 2017, ben ik opgelicht via Facebook.
Voor 80 euro mocht ik 2 kaarten voor het festival Appelsap in Amsterdam van haar overnemen. Dit hebben wij schriftelijk afgesproken middels berichten via facebook. Nadat ik haar rekeningnummer had, en zij mijn e-mail adres, heb ik netjes de 80 euro overgemaakt. U raad het al. Hierna heb ik niets meer vernomen van de dame in kwestie. De kaartjes zijn nooit ontvangen, ze heeft niet meer gereageerd, en haar Facebook is inmiddels verwijderd. Ik heb direct aangifte gedaan, en hoop via die weg mijn geld terug te krijgen. Helaas bestaan er nog steeds hele asociale mensen in deze wereld.
Voor 80 euro mocht ik 2 kaarten voor het festival Appelsap in Amsterdam van haar overnemen. Dit hebben wij schriftelijk afgesproken middels berichten via facebook. Nadat ik haar rekeningnummer had, en zij mijn e-mail adres, heb ik netjes de 80 euro overgemaakt. U raad het al. Hierna heb ik niets meer vernomen van de dame in kwestie. De kaartjes zijn nooit ontvangen, ze heeft niet meer gereageerd, en haar Facebook is inmiddels verwijderd. Ik heb direct aangifte gedaan, en hoop via die weg mijn geld terug te krijgen. Helaas bestaan er nog steeds hele asociale mensen in deze wereld.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2017 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp, persoonsgegevens verwijderd
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp, persoonsgegevens verwijderd
-
Verwijderd
Re: Opgelicht via Facebook met festivaltickets
Als dat al haar echte naam is.daisy.goedhart schreef:Helaas bestaan er nog steeds hele asociale mensen in deze wereld. Hierbij waarschuw ik u, ga nooit in zee met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
-
moederslink
Deze dame is de volgende x misschien wel caissière [al dan niet fictieve naam verwijderd door de moderator]
Zuur idd om te constateren dat er oplichters en asocialen bestaan. Sneue boel...daar gaat het vertrouwen
Zuur idd om te constateren dat er oplichters en asocialen bestaan. Sneue boel...daar gaat het vertrouwen
daisy.goedhart schreef:Op zaterdag 12 augustus 2017, ben ik opgelicht door [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] via Facebook.
Voor 80 euro mocht ik 2 kaarten voor het festival Appelsap in Amsterdam van haar overnemen. Dit hebben wij schriftelijk afgesproken middels berichten via facebook. Nadat ik haar rekeningnummer had, en zij mijn e-mail adres, heb ik netjes de 80 euro overgemaakt. U raad het al. Hierna heb ik niets meer vernomen van de dame in kwestie. De kaartjes zijn nooit ontvangen, ze heeft niet meer gereageerd, en haar Facebook is inmiddels verwijderd. Ik heb direct aangifte gedaan, en hoop via die weg mijn geld terug te krijgen. Helaas bestaan er nog steeds hele asociale mensen in deze wereld. Hierbij waarschuw ik u, ga nooit in zee met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2017 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd
Reden: Naam verwijderd
-
Verwijderd
Je weet in deze tijd überhaupt al niet of die kaartjes nep zijn of niet. Daarom zou ik in dit soort situaties altijd langs gaan om de kaartjes zelf op te halen. Kun je ook meteen nog even een check doen of die kaartjes wel echt zijn of niet én je weet zeker dat je niet bedrogen uit komt.
Ikzelf hanteer een grens van €100. Als ik tweedehands iets koop (via marktplaats of facebook) en het is duurder dan €100, dan ga ik langs om het zelf op te halen. Daaronder durf ik nog wel eens een gokje te wagen. Leg voor jezelf die grens op €50 en ja, dan kan het wel eens gebeuren dat je wordt opgelicht, maar dan valt de schade in ieder geval nog mee. Concertkaartjes zou ik persoonlijk altijd ophalen en niet laten verzenden.
Ikzelf hanteer een grens van €100. Als ik tweedehands iets koop (via marktplaats of facebook) en het is duurder dan €100, dan ga ik langs om het zelf op te halen. Daaronder durf ik nog wel eens een gokje te wagen. Leg voor jezelf die grens op €50 en ja, dan kan het wel eens gebeuren dat je wordt opgelicht, maar dan valt de schade in ieder geval nog mee. Concertkaartjes zou ik persoonlijk altijd ophalen en niet laten verzenden.
En daarom moet je een dienst als Ticketswap gebruiken en niet zomaar geld overmaken naar een vreemde in de hoop dat diegene je daarna ook tickets gaat sturen. En als iemand al afhaakt zodra je over Ticketswap begint, weet je natuurlijk al dat het foute boel is.
Het is trouwens verstandiger om het rekeningnummer van een persoon te plaatsen dan een naam. De naam kan van iemand anders zijn of verzonnen. Van het rekeningnummer weet je wel 100% zeker dat die met de oplichter te maken heeft en eenmaal bekend op internet, zal iemand niet zo gauw meer gebruik kunnen maken van de rekening.
Het is trouwens verstandiger om het rekeningnummer van een persoon te plaatsen dan een naam. De naam kan van iemand anders zijn of verzonnen. Van het rekeningnummer weet je wel 100% zeker dat die met de oplichter te maken heeft en eenmaal bekend op internet, zal iemand niet zo gauw meer gebruik kunnen maken van de rekening.
Laatst gewijzigd door JvandeW op 13 aug 2017 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
moederslink
Tja dat wilde ik ook net schrijven....ik heb deze [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] even gegoogled en ze staat duidelijk met naam en toenaam en foto.s op internet . Dus is ze ook te traceren.
Het weekend en maandag komt er meestal geen post , dus misschien toch nog dinsdag??
@ts :
als de kaartjes toch nog komen zou het u sieren als u dit wilt terugkoppelen zodat haar naam wordt gezuiverd
Het weekend en maandag komt er meestal geen post , dus misschien toch nog dinsdag??
@ts :
als de kaartjes toch nog komen zou het u sieren als u dit wilt terugkoppelen zodat haar naam wordt gezuiverd
-
moederslink
daisy.goedhart schreef:Op zaterdag 12 augustus 2017, ben ik opgelicht door [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] uit Nijmegen via Facebook.
Voor 80 euro mocht ik 2 kaarten voor het festival Appelsap in Amsterdam van haar overnemen. Dit hebben wij schriftelijk afgesproken middels berichten via facebook. Nadat ik haar rekeningnummer had, en zij mijn e-mail adres, heb ik netjes de 80 euro overgemaakt. U raad het al. Hierna heb ik niets meer vernomen van de dame in kwestie. De kaartjes zijn nooit ontvangen, ze heeft niet meer gereageerd, en haar Facebook is inmiddels verwijderd. Ik heb direct aangifte gedaan, en hoop via die weg mijn geld terug te krijgen. Helaas bestaan er nog steeds hele asociale mensen in deze wereld. Hierbij waarschuw ik u, ga nooit in zee met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]!!!
Kan ook een oplichter zijn die een kopie-facebook heeft gemaakt van een echt bestaand persoon. Ik vertrouw mensen via niet en laat hen altijd eerst betalen of betaal na ontvangst, als ophalen niet mogelijk is. Van jezelf weet je namelijk dat je eerlijk bent.
-
Bob Schurkjens
Dit is wellicht identiteitsfraude maar topicstarter snapt niet wat dat is. Dus komt ze hier een onschuldig persoon door het slijk halen. Wat wordt de volgende aanschaf via Facebook? Een nieuwe iPhone?
-
sylvesterb
Ik ook niet, maar daarom gebruik ik Google voordat ik wat schrijf.breien schreef:Oke Ik ben niet zo op de hoogte van al die festivals. Waarom wachten tot het laatste moment om een kaartje te kopen via een onbekende op facebook,sylvesterb schreef:Vandaagbreien schreef:Het is vandaag 13 augustus 2017. Geef [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] even de tijd. Wanneer is dat Blauwe Knoop festival?
Geen idee volgens de website van het festival waren ze nog niet uitverkocht. Kan echter niet zien wat de reguliere prijs was, mogelijk was deze facebook veel goedkoper.breien schreef: i.p.v eerder via de officiële weg?
Dan gaat er wel heel wat mis. Facebook account verwijderd en niet meer reageren op e-mails. Dit neigt naar oplichting, maar dan kun je er bijna 99,99% van uit gaan dat de naam die TS door het slijk haalt er helemaal niets mee van doen heeft. Misschien eens naar het TV programma Catfish (of de film) kijken.breien schreef: Misschien is er bij [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] wat misgegaan en krijgt TS gewoon weer het geld terug. Om binnen 24 uur in het weekend te spreken over oplichting is voor mij te voorbarig.
-
stofzuigertje
Als je het bank nummer hier vermeld zien we of dit eerder voor andere namen is gebruikt.
Vaak plukken ze ergens een naam vandaan en koppelen dit aan hun eigen bank nummer.
Straks word dit gecontroleerd en lukt het niet meer maar als ik al Donald Trumpf hier kaartjes aanbied komt het geld ook gewoon op mijn rekening binnen....
De naam / nummer controle zal dit soort oplichting moeilijker maken maar populaire achternamen blijven moeilijk.
Meneer Smit, is dan Jantje uit Volendam of een zware crimineel..... Bakker, de Vries, en nog vele andere namen die erg vaak voorkomen is het nog steeds lastig maar een bank nummer van oplichter/ster melden kan is dat wel traceerbaar.
Bij Politie aangifte van niets ontvangen is het bank nummer wel te achterhalen als er meerdere opgelicht zijn dus niet voor 1x maar vele....
Zo werkt de Politie nu eenmaal.
Vaak plukken ze ergens een naam vandaan en koppelen dit aan hun eigen bank nummer.
Straks word dit gecontroleerd en lukt het niet meer maar als ik al Donald Trumpf hier kaartjes aanbied komt het geld ook gewoon op mijn rekening binnen....
De naam / nummer controle zal dit soort oplichting moeilijker maken maar populaire achternamen blijven moeilijk.
Meneer Smit, is dan Jantje uit Volendam of een zware crimineel..... Bakker, de Vries, en nog vele andere namen die erg vaak voorkomen is het nog steeds lastig maar een bank nummer van oplichter/ster melden kan is dat wel traceerbaar.
Bij Politie aangifte van niets ontvangen is het bank nummer wel te achterhalen als er meerdere opgelicht zijn dus niet voor 1x maar vele....
Zo werkt de Politie nu eenmaal.
Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals persoonsnamen, initialen, telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden. Wanneer dit nogmaals gebeurt zal de Moderator overgaan tot sluiting van het topic.
Met mijn naam is identiteitsfraude gepleegd. Ik ben niet degene waarmee mensen contact hebben gehad.
Zelf heb ik al aangifte bij de politie gedaan van identiteitsfraude. Op advies van de politie plaats ik dit bericht.
Je kunt contact opnemen met de politie als je slachtoffer bent geworden.
Met vriendelijke groet,
Z. Hendriks
Zelf heb ik al aangifte bij de politie gedaan van identiteitsfraude. Op advies van de politie plaats ik dit bericht.
Je kunt contact opnemen met de politie als je slachtoffer bent geworden.
Met vriendelijke groet,
Z. Hendriks