LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelost!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
romeomeo

opgelost!

Ongelezen bericht door romeomeo »

Ik heb een elektrische Elos ontharingssysteem bij de Wehkamp besteld en binnen 14 dagen netjes retour gezonden, zonder enkele beschadigingen aan de verpakking en aan het apparaat zelf. Ik heb daarbij de scheerkop niet gebruikt, dus ik heb geen haren e.d. achter gelaten op het apparaat!!! Dit betreft een duurzame ontharingssysteem voor permanent ontharing.

Ik heb na enkele weken een e mail ontvangen met daarin vermeld dat ik niet aan 1 van hun voorwaarden heb voldaan. In het pakket zal een brief zitten met de reden daarvan. Toen ik het pakket retour ontvangen had gekregen zat er tot mijn verbazing geen brief bij waarin de reden vermeld zou moeten zijn. Daarnaast was de kartonnen verpakking door hun een deel gescheurd.

Ik heb de Wehkamp gebeld en een medewerkster zei dat ik het product hebt GEBRUIKT en dus niet aan hun voorwaarden heb voldaan. Dergelijke producten mogen vanwege hygiënische redenen nooit retour worden gezonden. Ik heb alleen een zichttermijn van 14 dagen. Ze was wel gewoon klantvriendelijk en niet ruw ofzo.

Er staat nergens op hun website of in hun algemene voorwaarden dat het product die ik heb aangeschaft niet retour gezonden mag worden vanwege hygiënische redenen.
opgelost :D
Laatst gewijzigd door romeomeo op 15 dec 2010 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel75

Re: opgelost!

Ongelezen bericht door marcel75 »

Romeomeo,
En zo heb jezelf ook het recht om het product terug te sturen verspeeld. Je hebt immers gratis iets gebruikt en na gebruik snel teruggestuurd omdat het een duurzame oplossing zou zijn. Zo werkt het dus niet.

Met conformiteit heeft dit niets te maken. Er is immers geen sprake van een gebrek waardoor het product niet aan de eisen voldoet die je er aan mocht stellen. Het feit dat het apparaat je tegenvalt is daar namelijk niet voldoende voor.

Tip voor de volgende keer: volg een opleiding van (minstens) 4 jaar aan een Rechtenfaculteit voordat je blind alles van Google afhaalt. Als Google zaligmakend zou zijn, waarom hebben we dan nog banketbakkers, juristen, autoverkopers etc.

romeomeo

Nou zo zit het niet.

Ik onderga al jaren laser ontharings behandelingen en ik weet dus hoe het moet aanvoelen op mijn huid wil het effect hebben. Ik heb het product getest maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen dus heb ik gewoon het recht om het te retourneren.

Het gaat er bij mij meer om dat de Wehkamp zegt dat ik een zichttermijn heb en geen uitprobeer termijn en dat is niet waar.
Opgelost :D
Laatst gewijzigd door romeomeo op 15 dec 2010 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel75

En ik vind ook dat als iemand zonder enige andere aktie ingezet te hebben iemand anders zwart maakt, zich schuldig maakt aan smaad. Maar ja, dat vind ik.

Gelukkig hebben we in het verleden mensen opgeleid om een wet te lezen, te snappen en toe te passen. Ga daar eens te rade; oftewel: schakel je rechtsbijstandverzekering in. Heb je die niet, maak er dan een zaak van.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

romeomeo

Het is natuurlijk wel van belang, dat je met jouw probleem geen onzinnige reacties uitlokt. Feit is, dat de verkoper wettelijk verplicht is om vóór het afsluiten van de koopovereenkomst te vermelden dat bij dit produkt het herroepingsrecht van 7 werkdagen niet van toepassing is. Uit jouw post begrijp ik, dat dat niet gebeurd is, wat inhoudt dat je het produkt alsnog kunt retourneren en je geld kunt terugeisen. De verkoper heeft immers niet tijdig aan zijn wettelijke informatieplicht voldaan.

Sukses, Maxiem.

romeomeo

Bedankt voor je antwoordt Maxiem, zo zie ik het ook. :D

Ik heb inmiddels mijn klacht voorgelegd bij de thuiswinkel organisatie waar zij zijn aangesloten en binnen een week krijg ik een reactie.

€350 is toch veel voor een apparaat die niet aan je wensen voldoet.

Eindelijk een zinnige reactie :)

romeomeo

Hoi,

Als je het zo bekijkt kunnen veel producten vallen onder: "Die duidelijk persoonlijk van aard zijn". Je kan nergens lezen wat hieronder precies valt.

Maar het mooie is dat ik nu 2 reactie via de email heb gekregen waarom het product terug gestuurd is en ik heb de brief gevonden die zij bij mijn pakket hebben toegevoegd. De brief hadden zij tussen de kartonnen schuif doos geplaats, vandaar dat die ook dus is gescheurd.

1ste email:
Hartelijk dank voor uw e-mail.U geeft aan niet te begrijpen wat de reden is dat uw retourzending niet is geaccepteerd.Naast de normale retourvoorwaarden kunnen sommige artikel niet geretourneerd worden.

Het gaat dan om:
- producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast
- artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
- audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
Meer informatie over retourneren vindt u via de volgende link: http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=KRT

Met vriendelijke groet,
Ellen Boone
Klantenservice wehkamp.nl

2de email:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij bieden u onze excuses aan voor de late reactie
U heeft een vraag over uw retour.
Wij kunnen uw retour helaas niet accepteren, want er zaten haren aan het artikel

Met vriendelijke groet,
Ellen Boone
Klantenservice wehkamp.nl

De brief:
Een artikel mag binnen de zichttermijn terug gestuurd worden, mits compleet en voor zover redelijkerwijs mogelijk- in de originele staat.

3 verschillende antwoorden door 1 en dezelfde persoon!!!! Is dat niet raar.

Bovendien is de 2de mail pure onzin want ik heb mij NOOIT geschoren met het apparaat!!!!!!! Ik heb die functie ervan geeneens gebruikt. Het apparaat geeft lichtflitsen en daardoor komen er geen haren los. Dus er kunnen geen haren achter blijven!!!!!!!!!! Daarnaast had ik het apparaat netjes schoon gemaakt, dus dat kan nooooiTTT.

Ik denk dat ik nu wat meer bewijs heb om echt iets tegen de Wehkamp te beginnen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Man hou toch op met dat kansloze verhaal.

Je hebt een ontharingsapparaat gebruikt en je wil niet snappen dat dit een apparaat is van persoonlijke aard is.

Dan kun je nog zoveel teksten erbij halen, antwoorden uitvlooien en stoere taal gebruiken maar de kern van de zaak staat hierboven aangegeven.

En dat maakt jouw gevecht zinloos, volstrekt zinloos.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Beste TS, dit is geen föhn die je terugstuurt, het is een ontharingsapparaat.
Ik zou het niet eens in mijn kneiter halen om zoiets terug te sturen.
Je moet er toch zelf ook niet aan denken dat je zo'n apparaat tweedehands krijgt?
Dit soort machinerie moet je daarom ook altijd in een electro speciaalzaak kopen, zij kunnen ter plekke je vragen beantwoorden, ook omtrent ruilen etc.
Ook kun je vragen of zij de stekker in het stopcontact willen steken en kun je op een stukje huid voelen en zien wat het doet.
Je kunt wel leuk alles van Wikipedia trekken, maar het blijft een apparaat wat persoonlijk van aard is, dus iets wat je niet zo één, twee, drie, met een ander deelt.
Dan is het dus ook niet fair om zo'n product te proberen en dan terug willen sturen aan de winkel.

YMSR

Ongelezen bericht door YMSR »

stel ze accepteren hem terug en ik bestel het apparaat en ik kom erachter dat er haren aan zitten :shock: :shock: :x .

Dat wil je toch niet meemaken???????????????????????????????

Hou op zeg.. je hebt het gebruilt wel of geen haar je hebt het getest punt.
En hoe haal je het in je hoofd om dan de wehkamp hier ongelijk in te geven???

Dit is eerder een bewijs voor ons om te laten zien dat wehkamp goed met de producten omgaat!!

marcel75

Er zijn dus meer mensen die dezelfde mening als mij zijn toegedaan. Ik vind het ook niet meer dan logisch dan dergelijke producten, nota bene na gebruik (dus wel het voordeel er van willen hebben) retour gezonden kunnen worden. Zou wel handig worden zeg: alles lekker gratis gebruiken. Heb je iets nodig, dan bestel je het en stuur je na gebruik gewoon weer terug. Je leent het dus eigenlijk alleen nog maar.

Zo wel eens willen weten hoe TS zou reageren als zij een teruggestuurde onthaarder had ontvangen.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Eerste scheerkop niet gebruikt,daarna was en laser ontharing,daarna wel gewassen..

hoe dan ook je kan zelf redelijke bedenken wat spullen van persoonlijke aard zijn.
Iemand van gezond verstand snap dit wel.

marcel75

Kijk voor de grap ook maar eens bij juweliers en andere sieradenverkopers. Oorbellen mag je ook nooit ruilen om dezelfde reden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

marcel75 schreef:Er zijn dus meer mensen die dezelfde mening als mij zijn toegedaan.
Gelukkig werkt bij velen het gezond verstand nog wel.

Gesloten