| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPROEP: De schuld van de consumptiemaatschappij
-
suzannevdhorst
OPROEP: De schuld van de consumptiemaatschappij
Steeds meer gezinnen raken in de financiële problemen. De maatschappelijke verwachting is dat je als tweeverdieners met kinderen in een koopwoning leeft, twee auto’s rijdt, er diverse hobby’s en sporten op nahoudt en regelmatig op vakantie gaat. Dat lijkt vaak gemakkelijk te kunnen, want lenen bij bedrijven als ‘Lenen.nl’ of ‘Postkrediet’, is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Het hebben van schulden is een onderwerp van taboe en bovendien niet goed zichtbaar in de maatschappij. Niemand weet welke geldproblemen zich achter de muren van koopwoningen afspelen, maar uit berichten in de media blijkt dat het een probleem is dat steeds groter wordt. Daarom wil ik het in de schijnwerpers zetten. Daar heb ik gezinnen bij nodig die met dit probleem te maken hebben.
Mijn naam is Suzanne van der Horst, ik ben 23 jaar, freelance journalist en fotograaf. Heeft U als gezin schuldproblemen en wilt U hiermee naar buiten treden om samen met mij de aandacht op dit steeds groter wordende probleem vestigen? Neem dan alstublieft contact met mij op.
Ik wil graag een dag met U en Uw gezin doorbrengen voor een interview over Uw situatie en ik wil dit fotografisch in beeld brengen. Het artikel en de foto’s wil ik publiceren op internet en aanbieden aan de media. Veel gezinnen die nog niet te maken hebben met financiele problemen staan er niet bij stil hoe gemakkelijk het is om in dezelfde situatie als U te belanden. U kunt hen hier, samen met mij, voor waarschuwen en zo proberen te voorkomen dat dit probleem stilzwijgend groter wordt.
Suzanne van der Horst
[email protected]
Het hebben van schulden is een onderwerp van taboe en bovendien niet goed zichtbaar in de maatschappij. Niemand weet welke geldproblemen zich achter de muren van koopwoningen afspelen, maar uit berichten in de media blijkt dat het een probleem is dat steeds groter wordt. Daarom wil ik het in de schijnwerpers zetten. Daar heb ik gezinnen bij nodig die met dit probleem te maken hebben.
Mijn naam is Suzanne van der Horst, ik ben 23 jaar, freelance journalist en fotograaf. Heeft U als gezin schuldproblemen en wilt U hiermee naar buiten treden om samen met mij de aandacht op dit steeds groter wordende probleem vestigen? Neem dan alstublieft contact met mij op.
Ik wil graag een dag met U en Uw gezin doorbrengen voor een interview over Uw situatie en ik wil dit fotografisch in beeld brengen. Het artikel en de foto’s wil ik publiceren op internet en aanbieden aan de media. Veel gezinnen die nog niet te maken hebben met financiele problemen staan er niet bij stil hoe gemakkelijk het is om in dezelfde situatie als U te belanden. U kunt hen hier, samen met mij, voor waarschuwen en zo proberen te voorkomen dat dit probleem stilzwijgend groter wordt.
Suzanne van der Horst
[email protected]
-
willem de 16de
Re: OPROEP: De schuld van de consumptiemaatschappij
Beste Suzanne,suzannevdhorst
Geplaatst op 20 Mrt 2007 11:01 door suzannevdhorst
--------------------------------------------------------------------------------
Steeds meer gezinnen raken in de financiële problemen. De maatschappelijke verwachting is dat je als tweeverdieners met kinderen in een koopwoning leeft, twee auto’s rijdt, er diverse hobby’s en sporten op nahoudt en regelmatig op vakantie gaat. Dat lijkt vaak gemakkelijk te kunnen, want lenen bij bedrijven als ‘Lenen.nl’ of ‘Postkrediet’, is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Suzanne van der Horst
[email protected]
Enige weken geleden startte ik een topic waarin ik de lezers hun mening vroeg over mijn vermoeden dat het bedrijfsleven ciriminaliteit veroorzaakt door hun manier van mensen te manipuleren.
Waar was jij toen? Ik kreeg alleen maar vragen naar bewijzen terwijl ik jouw gequote antwoord zocht.
De topic is zelfs, na oneindig geschreeuw van posters die mij vanwege mijn vraag een geitenwollen sokkendrager noemde, door de beheerders zonder een woord commentaar van de site gedonderd.
Ik vroeg mij af wat de werkelijke reden was van de verwijdering. Wanneer het was omdat het niveau schrikbarend was ben ik het er mee eens. Blijft bij mij toch de vraag in hoeverre sommige "zaken" liever niet geannaliseerd mogen worden vanwie..... en waarom niet......?
Zeer veel succes toegewenst met je zeer zinvolle actie!
-
Toolboy
Ik dacht dat over dit onderwerp voldoene informatie is geweest.
In The U.S.A. is dit al jaren aan de orde.
Hier moet gewoon de overheid een handje uitsteken en die reclame`s van geldverstrekkers en postorderbedrijven aan banden leggen.
Tevens lijkt het mij zinvol om aandacht aan te besteden in het onderwijs.
Leg daar eerst maar eens de kinderen uit dat het geld niet zomaar uit de muur komt.
In The U.S.A. is dit al jaren aan de orde.
Hier moet gewoon de overheid een handje uitsteken en die reclame`s van geldverstrekkers en postorderbedrijven aan banden leggen.
Tevens lijkt het mij zinvol om aandacht aan te besteden in het onderwijs.
Leg daar eerst maar eens de kinderen uit dat het geld niet zomaar uit de muur komt.
De mens is een kuddedier. Nou, als de buurman een gloednieuwe auto heeft (een leasebak, via z'n baas) dan moet ik ook naar Lenen.nl want dat kan toch niet, hij een nieuwe en wij in een bakkie van 8 jaar oud.
Er zijn genoeg mensen die in de schulden komen omdat ze niets kunnen zien bij anderen: tophypotheek op 2 salarissen, 2 auto's, 2 a 3 keer per jaar op vakantie, enz.
De mens is de maatschappij, dus als de maatschappij verwacht dat 2 verdieners er 2 auto's op nahouden enz. enz. dan zijn we bezig ons eigen graf te graven. Bovendien geven we onze kinderen al het verkeerde voorbeeld: bij iedere schoolvakantie hebben pap en mam vrij want dan moeten we op wintersport, center parcs, even een weekendje er tussen uit. Je kunt niet meer uigeven dan er binnen komt!!
Dan ben ik maar geen kuddedier!
Er zijn genoeg mensen die in de schulden komen omdat ze niets kunnen zien bij anderen: tophypotheek op 2 salarissen, 2 auto's, 2 a 3 keer per jaar op vakantie, enz.
De mens is de maatschappij, dus als de maatschappij verwacht dat 2 verdieners er 2 auto's op nahouden enz. enz. dan zijn we bezig ons eigen graf te graven. Bovendien geven we onze kinderen al het verkeerde voorbeeld: bij iedere schoolvakantie hebben pap en mam vrij want dan moeten we op wintersport, center parcs, even een weekendje er tussen uit. Je kunt niet meer uigeven dan er binnen komt!!
Dan ben ik maar geen kuddedier!
-
Walter van V
quote]Dan ben ik maar geen kuddedier![[/quote]
heel goed!! gewoon bij jezelf blijven.
Doet het er echt wat toe dat de buurman misprijzend kijkt terwijl jij in je 8 (of 10) jaar oude auto rijdt!!??
Hij is de sukkel met zijn nieuwe auto, niet jij.
Hij schrijft een mega bedrag af op de auto, en de verzekering ervan, hij gooit geld door het riool, niet jij.
Nieuwe auto`s hebben alleen zin bij zeer veel kilometers per jaar, dus zakelijk. Voor particulieren met 15000km per jaar of zo heeft het geen zin, en er voor gaan lenen al helemaal niet......Net zoals voor flatscreens etc..
Sukkels zijn het idd, maar ze hebben zelf toch ook hersens gekregen?? er zijn eisen aan leningen en informatieverstrekking, de keuze te gaan lenen nemen ze zelf.
En kunnen ze het niet betalen.. tja dan moet er misschien maar regelgeving komen dat de geldverstrekker de lening moet schrappen, als het probleem te voorzien was geweest ahv inkomen etc. Dan moet in eerste instantie de leningverstrekker bloeden, gaan ook zij misschien een keer nadenken...
Doet het er echt wat toe dat de buurman misprijzend kijkt terwijl jij in je 8 (of 10) jaar oude auto rijdt!!??
Hij is de sukkel met zijn nieuwe auto, niet jij.
Hij schrijft een mega bedrag af op de auto, en de verzekering ervan, hij gooit geld door het riool, niet jij.
Nieuwe auto`s hebben alleen zin bij zeer veel kilometers per jaar, dus zakelijk. Voor particulieren met 15000km per jaar of zo heeft het geen zin, en er voor gaan lenen al helemaal niet......Net zoals voor flatscreens etc..
Sukkels zijn het idd, maar ze hebben zelf toch ook hersens gekregen?? er zijn eisen aan leningen en informatieverstrekking, de keuze te gaan lenen nemen ze zelf.
En kunnen ze het niet betalen.. tja dan moet er misschien maar regelgeving komen dat de geldverstrekker de lening moet schrappen, als het probleem te voorzien was geweest ahv inkomen etc. Dan moet in eerste instantie de leningverstrekker bloeden, gaan ook zij misschien een keer nadenken...
Mijn vriend heeft schulden die gemaakt zijn door zijn ex-vrouw.O.a. door een lening die zij is aangegaan met het vervalsen van zijn handtekening. De lening had never nooit verstrekt mogen worden omdat ze al 2 leningen hadden lopen en een tophypotheek hadden en RBS een negatief advies kreeg van het BKR. Maar RBS was toen nieuw in Nederland en wilde zoveel mogelijk klanten binnenhalen.
In april vorig jaar heeft mijn vriend aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, maar ondanks een verklaring van een handschriftdeskundige, is de aangifte geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Omdat zijn ex niet betaalt wordt alles op hem gevorderd. En omdat er te weinig geld is om er een rechtzaak van te maken, kan hij dus voor alles opdraaien. Geweldig die maatschappij van kredietverstrekkers!!
In april vorig jaar heeft mijn vriend aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, maar ondanks een verklaring van een handschriftdeskundige, is de aangifte geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Omdat zijn ex niet betaalt wordt alles op hem gevorderd. En omdat er te weinig geld is om er een rechtzaak van te maken, kan hij dus voor alles opdraaien. Geweldig die maatschappij van kredietverstrekkers!!
-
willem de 16de
Bij mij kan er niet in dat, wanneer je kunt aantonen dat er met je handtekening gefraudeerd is, je dat bewuste nietige contract niet kunt ontbinden en met terugwerkende kracht volledige geldteruggave kunt eisen.Bailey
Welke rechter bekrachtigt de waarde van een vervalse handtekening?
Waar blijft dan onze financieele rechtspositie?
Ik zou mij daartegen kapot vechten en winnen!
Met al die waterdichte anti-advies bewijzen ligt zonder enige twijfel de SCHULD bij die geldschieter. Zij hebben de regels aan hun laars gelapt dus als die regels iets te betekenen hebben kan de rechter niet anders reageren.
Laat onderzoeken of die rechter aandelen in die geldschieters club heeft. Kan anders niet bestaan!
Sorry, er is nog geen rechtzaak geweest.
Mooi laten voorkomen en de verliezer betaald!
De "maatschappelijke verwachting" zal me worst zijn. De realiteit is dat we gedwongen worden er 2 auto's op na te houden omdat onze werkplekken elke keer verhuizen (als gevolg van marktwerking in OV en zorg, gebaseerd op het principe "mens volgt werk"). Dat zijn 2 kleine auto's van resp. 8 en 4 jaar oud, en die koopwoning is gewoon een Vinex-hutje met een postzegel grond er achter. Als we al een idéé zouden hebben welke kant we op moeten verhuizen, dan is dat nog steeds geen reëele optie, gezien de huizenprijzen van tegenwoordig. Dan werk je inderdaad alleen nog maar om je hypotheek af te lossen (en daar pas ik voor).De maatschappelijke verwachting is dat je als tweeverdieners met kinderen in een koopwoning leeft, twee auto’s rijdt, er diverse hobby’s en sporten op nahoudt en regelmatig op vakantie gaat.
Om dezelfde reden kom "Leen" er dus bij ons ook NIET in.
-
willem de 16de
Dacht iedereen maar zo.Om dezelfde reden kom "Leen" er dus bij ons ook NIET in.
Je stuur in EIGEN handen houden!
Dat gaat dus niet. Wij hebben niet genoeg geld om het voor te laten komen.Mooi laten voorkomen en de verliezer betaald!
En welke regels op zich? Nergens staat dat als het BKR negatief advies geeft ze geen lening mogen verstrekken. Het is alleen een advies. Dat de handtekening vervalst is heeft de leningverstrekker geen boodschap aan, ze verhalen het toch op mijn vriend.
Justitie seponeert het wegens gebrek aan bewijs. Ik zou wel willen vechten maar heb geen middelen om een civiele rechtzaak te beginnen en een advocaat te betalen.
-
willem de 16de
PollMisschien tijd voor een nieuwe poll 'WAT deugt er tegenwoordig nog in NL?'
STAATSGREEP
-
willem de 16de
Bailey,En welke regels op zich? Nergens staat dat als het BKR negatief advies geeft ze geen lening mogen verstrekken. Het is alleen een advies. Dat de handtekening vervalst is heeft de leningverstrekker geen boodschap aan, ze verhalen het toch op mijn vriend.
1) Het gaat hierbij niet of de leningverstrekker aan de handtekeningvervalsing een boodschap heeft. De rechter zal dat ZEKER WEL hebben.
2) De rechter zal nagaan of die geldverstrekker zakelijke onzorgvuldigheid en nalatigheid ten laste gelegd kan worden met desastreuze gevolgen voor je vriend! Die zekerheid van jou dat alles "DUS" op je vriend verhaald zal worden wanneer hij gaat procederen, deel ik niet. Zijn jullie onafhankelijke rechtspersonen of een paar?
Wanneer hij/jullie onvermogend blijkt te zijn kan hij toch een bewijs van onvermogen gaan halen en een pro Deo advocaat krijgen? Of bestaat dat niet in Nederland?
Ik weet zeker dat er voldoende gronden, door jou hier vermeld, zijn in deze onderhavige zaak die MOETEN leiden tot de ontbinding van dat contract.
Je moet lef hebben en met het ervoor knokken bedoel ik dat Nee niet mag bestaan of toegelaten tussen jullie oren, mits alle informatie door jou aan ons verstrekt de waarheid volledig dekt.
Succes!
-
Toolboy
Haha
In Nederland is het goed vertoeven hoor.
Wat wel ontbreekt in ons land is fatsoen of te wel volgens de minister president Normen en waarden.

Wat wel ontbreekt in ons land is fatsoen of te wel volgens de minister president Normen en waarden.
-
willem de 16de
Wat mij intrigeert is niet alleen het door jou genoemd feit van ons nationaal gebrek aan burgelijk fatsoen maar, wanneer eindelijk onze academisch (mis)vormde ........ogen het beestje bij de naam gaan noemen.Haha
Wat wel ontbreekt in ons land is fatsoen of te wel volgens de minister president Normen en waarden
Ik denk de reden wel te weten. Hoewel ik weinig schroom, dit ga ik niet op deze site verwoorden.
Tuurlijk bestaat dat, je moet dan alleen nog wel een eigen bijdrage betalen. Voor de advocaat voor de echtscheiding was dit 930 euro. Nou dat vind ik nog een hoop geld. En dan ben je er nog niet natuurlijk!Wanneer hij/jullie onvermogend blijkt te zijn kan hij toch een bewijs van onvermogen gaan halen en een pro Deo advocaat krijgen? Of bestaat dat niet in Nederland?
-
willem de 16de
Bailey,Tuurlijk bestaat dat, je moet dan alleen nog wel een eigen bijdrage betalen. Voor de advocaat voor de echtscheiding was dit 930 euro. Nou dat vind ik nog een hoop geld. En dan ben je er nog niet natuurlijk!
Nu even kort door de bocht om je bitter noodzakelijke energie te besparen.
Begrijp ik een beetje dat je graag via deze topic iemand zou willen vinden die jullie hand gaat vasthouden en jullie juridisch gaat sponseren? Maak je punt duidelijk!
Nee hoor, dat is nergens voor nodig (als zou sponsoren altijd mooi zijn natuurlijk
). Maar ik reageerde gewoon op het topic.