LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Optimaal Vitaal pyramide structuur ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rogierr

Optimaal Vitaal pyramide structuur ?

Ongelezen bericht door rogierr »

hoi,
ik heb een tijd geleden mijn cv opgegeven op werk.nl (onderdeel van CWI). Ik heb al een uitstekende baan, maar voor het geval er iets leuks voorbij komt hou ik graag een slag om de arm. De eerste reactie was top (werk bij Kas Bank) maar de tweede bleek een domper te zijn waar ik anderen voor wil behoeden. Ik werd uitgenodigd om te solliciteren bij Optimaal Vitaal (Hoofddorp/Woerden, [email protected]) als bedrijfseconoom, maar niet in loondienst. Zie ook hun overkoepelende web-site (www.winltd.com) waarvan je dus NIETS moet kopen! Het blijkt te gaan om een franchise in 'preventieve gezondheidszorg' wat bij navraag dus gewoon voedingssupplementen zijn die je moet verkopen via een website die je toegewezen wordt en vervolgens moet proberen ook anderen te strikken. De kerel die ik aan de lijn kreeg begon meteen een quasi-gelikt maar doorzichtig marketing-praatje af te steken: 'zakenmensen van het jaar' en 'aanbrengpremie' en 'niet het risico van een traditionele onderneming' en 'mensen lekker maken voor het concept' en 'wat is je email-adres' en '500% groei in de komende jaren' en 'bestaan al 10 jaar in nederland' en 'team van artsen die recepten opkopen' en 'ik zou je kunnen uitnodigen voor een demonstratie' bla bla bla. Ik kan bijna niet geloven dat mensen daar intrappen, maar die vent was er blijkbaar zelf iig ingetrapt en probeerde nu NB via werk.nl nieuwe zieltjes te winnen voor hun pyramide-structuur (zoals ik het zie).

Hieronder zal ik hun initiele tekst plaatsen.

------------------------------------
Wegens internationale expansie, met name binnen Europa, zijn wij
op zoek naar personen die als zelfstandig ondernemer actief
willen zijn zonder de nadelen van een traditionele
onderneming.
Onze 'koepelorganisatie' bestaat al meer dan tien
jaar en heeft als doel de grootste netwerkmarketingorganisatie te
worden van deze eeuw.
Opleiding en begeleiding zijn de
essentiele peilers van onze organisatie.

HET WERK

Het betreft een Amerikaanse marketing- en distributie-
organisatie, die topproducten naar de markt brengt op het gebied
van preventieve gezondheidszorg en lichamelijke verzorging. Dit
gebeurt via mond-op-mond reclame en door middel van internet.

Wij zijn op zoek naar 'business builders', zelfstandig
opererende en commercieel ingestelde personen, die actief willen
zijn in een marktsegment met een verwachte grote groei voor de
komende jaren; niet alleen binnen Nederland, maar ook voor
verdere expansie binnen Europa.

NB. Inkomen naar inzet.
Reageert u s.v.p. niet wanneer u uitsluitend in loondienst
werkzaam wenst te zijn.

AANVULLENDE EISEN

U bent 'open minded' en gedreven om de eigen doelstellingen, al
dan niet met uw eigen team, te behalen. Leiderschap vormt daarbij
een pre.
---------------------------------

Dit zijn dus slappe praatjes waar een ieder die wel eens serieus een sollicitatie heeft doorlopen meteen doorheen prikt. Als iemand nog een beter idee heeft waar ik dit kan melden (behalve het CWI zelf) dan hoor ik het graag!

jannieheetik

Re: Optimaal Vitaal pyramide structuur ?

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ja joh, Ik ben een poos geleden hier op dit forum ook al eens een topic gestart met als doel, het CWI te bewegen deze oplichters te weren uit hun bestand, maar de enige respons die ik kreeg bleken vóórstanders te zijn van MultiLevelMarketing.
En toen heb ik me maar teruggetrokken uit de discussies over dit onderwerp want er is met hen niet te praten.
Het lijkt nog het meest op Jehova-getuigen, helemaal voorgeprogrammeerd en niet vatbaar voor argumenten.
En bovendien: Dat wilde ik niet, ik zocht medestanders om tegen het CWI te gaan ageren!

Gast

Re: Optimaal Vitaal pyramide structuur ?

Ongelezen bericht door Gast »

hmm, ik kon die thread van je niet vinden. Is ie verwijderd? Zoja, waarom?

I.i.g. heb je al 1 tegenstander van optimaal-vitaal gevonden hehe !

Alvast 1 extra argument tegen die gasten: ik denk dat ze niet per se illegaal zijn, maar heel goed weten dat ze niet gewenst zijn op werk.nl (CWI) omdat ze werkzoekenden erin proberen te luizen met persoonlijke investeringen en verplichtingen. En dat brengen alsof ze werkgever zijn.

Wat mij betreft gaat de discussie hier verder. Stelling 1: multilevelmarketing=pyramide, want de meest recente mensen die erin meegaan zullen alleen maar verliezen. De eersten/bovensten in de pyramide verdienen aan die verliezers.

Gesloten