| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen abonnement tijdschrift
-
Monn
Opzeggen abonnement tijdschrift
Drie maanden geleden heb ik een tijdschrift-abonnement opgzegd. Nu blijkt dat de opzegging daar nooit verwerkt is en is er gewoon abonnementsgeld afgeschreven.
Naar mijn idee heb ik toch echt aan mijn verplichtingen als abonnee voldaan. Ik heb uiterlijk 6 weken van tevoren het abonnement schriftelijk opgezegd.
De leverancier van het tijdschrift doet nu moeilijk, wat zijn mijn rechten?
Naar mijn idee heb ik toch echt aan mijn verplichtingen als abonnee voldaan. Ik heb uiterlijk 6 weken van tevoren het abonnement schriftelijk opgezegd.
De leverancier van het tijdschrift doet nu moeilijk, wat zijn mijn rechten?
-
Monn
Re: Opzeggen abonnement tijdschrift
Zo hebben ze het niet gezegd, alleen dat de opzegging nooit verwerkt is. Daarom juist, ze moeten dit toch gewoon met terugwerkende kracht oplossen.
-
Gast
Ik begrijp dat je abonnementsgeld automatisch is afgeschreven. Indien dat minder dan 30 dagen geleden is gebeurd, geef je je bank de opdracht het geld terug te storten op jouw rekening. Zonder opgaaf van reden moet de bank dan het abo-geld terugstorten op jouw rekening. Schrijf nogmaals een brief naar de uitgever waarin je verwijst naar de eerste opzeggingsbrief en dat je aan de voorwaarden hebt voldaan. Misschien handig als je een kopie van die 1e brief bijvoegt (men moet er dan maar van uitgaan dat je die 1e brief ook daadwerkelijk geschreven en tijdig verzonden hebt).
Succes.
Succes.
-
Gast
Als ik het zo lees dat ligt de fout bij de uitgever en wie de fout maakt moet voor de gevolgen opdraaien en de teveel betaalde kosten terugbetalen.
-
Monn
Om geen ruzie te krijgen met Gast even een up-date
Ik heb vanmiddag opnieuw telefonisch contact gehad, maar ik moet weer wachten totdat ik teruggebeld wordt door iemand van de 2e lijn.
Op aanraden van Gast heb ik wel alvast een brief opgesteld die ik op kan sturen als het antwoord weer onbevredigend is.
Ik heb vanmiddag opnieuw telefonisch contact gehad, maar ik moet weer wachten totdat ik teruggebeld wordt door iemand van de 2e lijn.
Op aanraden van Gast heb ik wel alvast een brief opgesteld die ik op kan sturen als het antwoord weer onbevredigend is.
-
maris
Als je een opzegging doet van iets, kun je het beste de brief aangetekend versturen. Ze moeten dan tekenen en kunnen dan nooit zeggen dat de brief niet ontvangen is. Zo voorkom je problemen!
-
Gast
Maar om nou voor elke brief die je verstuurt 6 euro neer te leggen is toch een beetje overdreven!
98% van de brieven komt gewoon aan! en aangetekend betekent ook niet alles
98% van de brieven komt gewoon aan! en aangetekend betekent ook niet alles
-
Gast
Hoi Monn,
Bedankt voor je up-date.
Echter als ik jou was zou ik niet meer bellen. Krijg je straks weer te horen: "Wie heeft u aan de lijn gehad, en wie heeft dat gezegd?"
Gewoon schriftelijk reageren en verwijzen naar de 1e brief.
Aangetekend versturen betekent ook niet altijd alles. Er is een verschil tussen aangetekend en aangetekend met handtekening retour (scheelt dacht ik 1 euro). Als in de voorwaarden NIET staat dat je abonnementopzeggingen aangetekend moet opzeggen, kun je volstaan met alleen een schriftelijke opzegging.
Aan het bedrijf is het dan om te bewijzen dat je niet aan de voorwaarden hebt voldaan. Vandaar mijn advies om het geld meteen te laten terugstorten en gelijk een 2e brief sturen met verwijzing naar de 1e brief. Dan kun jij in ieder geval naderhand verklaren dat je het niet eens was met verlenging van het abonnement en het nodige daarvoor tijdig hebt ondernomen.
Bedankt voor je up-date.
Echter als ik jou was zou ik niet meer bellen. Krijg je straks weer te horen: "Wie heeft u aan de lijn gehad, en wie heeft dat gezegd?"
Gewoon schriftelijk reageren en verwijzen naar de 1e brief.
Aangetekend versturen betekent ook niet altijd alles. Er is een verschil tussen aangetekend en aangetekend met handtekening retour (scheelt dacht ik 1 euro). Als in de voorwaarden NIET staat dat je abonnementopzeggingen aangetekend moet opzeggen, kun je volstaan met alleen een schriftelijke opzegging.
Aan het bedrijf is het dan om te bewijzen dat je niet aan de voorwaarden hebt voldaan. Vandaar mijn advies om het geld meteen te laten terugstorten en gelijk een 2e brief sturen met verwijzing naar de 1e brief. Dan kun jij in ieder geval naderhand verklaren dat je het niet eens was met verlenging van het abonnement en het nodige daarvoor tijdig hebt ondernomen.
-
Monn
Tot nu toe heb ik alle namen wel netje genoteerd. Maar omdat ik nog teruggebeld word geef ik ze tot morgen de tijd. Hoor ik morgen niks dan verstuur ik die brief en laat ik het bedrag storneren.
Na je advies heb ik ook de leveringsvoorwaarden nog is doorgelezen en daar staat alleen dat je schriftelijk op moet zeggen en dat zes weken voor het einde van het abonnement.
Alvast thnx voor jullie adviezen, voel me een stuk sterker staan! Ik laat nog wel weten hoe het afloopt
Na je advies heb ik ook de leveringsvoorwaarden nog is doorgelezen en daar staat alleen dat je schriftelijk op moet zeggen en dat zes weken voor het einde van het abonnement.
Alvast thnx voor jullie adviezen, voel me een stuk sterker staan! Ik laat nog wel weten hoe het afloopt
-
Monn
never nooit meer teruggebeld natuurlijk...
Ik heb vrijdag zelf nog een keer gebeld om te vragen waar mijn schriftelijke klacht naartoe kon. Ik heb de brief nu verstuurd en heb het abonnementsgeld laten storneren.
Zag nog wel iets grappigs, op de site staat bij 'opzeggen abonnement' een verkeerde postcode! Dit heb ik nog maar even in mijn brief gezet, dat kan je toch niet maken!
Maar ik wacht nu maar af of ze reageren, heb in ieder geval om een ontvangstbevestiging gevraagd.
In ieder geval nog een keer bedankt voor jullie adviezen!
Ik heb vrijdag zelf nog een keer gebeld om te vragen waar mijn schriftelijke klacht naartoe kon. Ik heb de brief nu verstuurd en heb het abonnementsgeld laten storneren.
Zag nog wel iets grappigs, op de site staat bij 'opzeggen abonnement' een verkeerde postcode! Dit heb ik nog maar even in mijn brief gezet, dat kan je toch niet maken!
Maar ik wacht nu maar af of ze reageren, heb in ieder geval om een ontvangstbevestiging gevraagd.
In ieder geval nog een keer bedankt voor jullie adviezen!
-
Gast
Kijk, en zo hoort het nu!
Laten weten hoe e.e.a. verloopt cq afloopt en niet alleen maar een nieuwe topic beginnen en dan niets meer van je laten horen.
Zouden meer forummers eens een voorbeeld aan moeten nemen.
Pluimpje Monn!!
Laten weten hoe e.e.a. verloopt cq afloopt en niet alleen maar een nieuwe topic beginnen en dan niets meer van je laten horen.
Zouden meer forummers eens een voorbeeld aan moeten nemen.
Pluimpje Monn!!
-
Monn
Het probleem is alsnog opgelost door Sanoma! Het abonnement is per direct stopgezet, ik moet alleen de afgelopen 4 nummers nog betalen, maar dat vind ik zelf geen probleem.
De schriftelijke klacht heeft dus toch geholpen!
De schriftelijke klacht heeft dus toch geholpen!
-
Gast
Hoezo moet je voor de afgelopen 4 nummers nog betalen? Ik zou opzeggen: dank u voor de vier nummers. terwijl ik deze doorlees, zal ik proberen de ergenis over het onterecht door laten lopen van het abonnement te vergeten.
-
Monn
Tja waarom? Ik kan hier idd ook tegenin gaan, maar door acht euro bij te betalen ben ik er vanaf. Daarnaast had ik zelf ook beter op kunnen letten. Bij opzeggingen krijg je meestal een schriftelijke bevestiging, toen ik deze niet kreeg is er bij mij ook geen belletje gaan rinkelen. Ik heb er nu ook al genoeg tijd en energie ingestoken, ik vind deze oplossing prima. Ik heb de tijdschriften toch ontvangen en gelezen dus dan wil ik daar nog best wat voor betalen, zolang ik er maar niet weer een heel jaar aan vast zit!
-
Gast
Wat ook helpt, zag laats de tip, je neemt abonnement en zegt daarbij meteen weer op. 2 vliegen in 1 klap, je zit er niet te lang aan vast en je weet wanneer t gaat eindigen.