LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegtermijn Servicecontract

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
7510serge

Opzegtermijn Servicecontract

Ongelezen bericht door 7510serge »

Ik heb sinds 15 maanden een contactlenzen contract bij de City Lens in Rotterdam. Dit houdt in dat ik gedurende een periode van 12 maanden mezelf heb verplicht om elke maand een lidmaatschap te betalen. Door dit lidmaatschap kon in mijn contactlenzen tegen een gereduceerd tarief verkrijgen. Na 12 maanden verloopt het contract en wordt het stilzwijgend verlengd tot wederopzegging. Echter ik heb nu de beslissing genomen om mijn ogen te laten "Laseren" Dit houdt in dat ik met onmiddelijke ingang geen noodzaak meer heb om lid te blijven. Ik wil dit contract graag opzeggen.

PROBLEEM:
De City Lens beroept zich nu echter op het feit dat zij een opzegtermijn hanteren van 3 maanden!!! Ik heb een contract hiervoor getekend en volgens hen is er geen mogelijkheid dat zij van hun opzegtremijn afwijken. Ik betaal dan 3 maanden voor een dienst waarvan ik op geen enkele manier gebruik maak.

VRAAG:
Is drie maanden een redelijk termijn om te hanteren als opzegtermijn voor een contactlenzen servicecontract?? En kan ik mezelf ergens op beroepen om het contract toch eerder te laten ontbinden.

Wie o wie kan mij verder helpen.

Gast

Re: Opzegtermijn Servicecontract

Ongelezen bericht door Gast »

Als het in je contract staat is het wel heel erg moeilijk om er onderuit te komen. Maar 3 maand is wel erg lang voor een contactlenzen contract.
Misschien worden je lenzen in voren gemaakt, dat zou nog een reden wezen.

Gesloten