LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegvergoeding energiemaatschappij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
fredeppink

Opzegvergoeding energiemaatschappij

Ongelezen bericht door fredeppink »

Geachte Radar medewerker

Op 4 november 2019 ben ik een energiecontract overeengekomen met DGBe. Ik werd daarvoor telefonisch benaderd. Van DGBe ontving ik de bevestiging van het contract dat per 4-12-2019 zou ingaan. Bij dit contract ontving ik de leveringsvoorwaarden, die ik eerst vorige week heb doorgelezen, Absurde voorwaarden, b.v. dat zij zonder meer de maandelijkse bijdrage kunnen verhogen en nog meer van die onzin. echter niets over opzegvergoeding, althans ik kan het niet vinden in de zeer kleine lettertjes.
Bij het eerste telefonisch contact werd mij meegedeeld dat de opzegvergoeding van mijn vorige energie maatschappij, Huismerk Energie, zou worden vergoed.
Van Huismerk energie ontving ik bericht dat de opzegvergoeding €250,-- bedroeg.
Door omstandigheden, o.a. wintersportvakantie, was ik vergeten de vergoeding aan te vragen bij DGBe.
Kortelings had ik hier tijd voor en wilde ik een en ander in gang zetten. Echter DGBe was zeer moeilijk te bereiken. Het telefoonnummer 085-4879973 was totaal niet te gebruiken, probeer het maar eens en u begrijpt mij frustratie. Op een E-mail werd niet gereageerd.
Na bellen met een ander nummer van DGBe en diverse mails kreeg ik bericht dat ik e.e.a. na kon zien op Mijn Portaal. Echter op de aangegeven plaats was geen opzegvergoeding formulier te vinden.
Nogmaals gebeld/gemailed en ontving de voorwaarden waaraan ik moet voldoen. Een van de voorwaarden was dat ik de opzegvergoeding binnen 3 maanden na aanvang van het contract moest aanvragen zo niet, dan verviel hun verplichting om terug te betalen.
Mijn vraag, kan dit zo maar.

Kan geen bestanden toevoegen, krijg melding te groot.

vriendelijk groetend
Fred Eppinkj

NeoDutchio

Re: Opzegvergoeding energiemaatschappij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fredeppink schreef:
28 apr 2020 07:30
Geachte Radar medewerker
U bent hier op het forum, hier zijn geen medewerkers van Radar actief.
fredeppink schreef:
Van DGBe ontving ik de bevestiging van het contract dat per 4-12-2019 zou ingaan. Bij dit contract ontving ik de leveringsvoorwaarden, die ik eerst vorige week heb doorgelezen, Absurde voorwaarden, b.v. dat zij zonder meer de maandelijkse bijdrage kunnen verhogen en nog meer van die onzin. echter niets over opzegvergoeding, althans ik kan het niet vinden in de zeer kleine lettertjes.
Normaal kijkt men vooraf naar de voorwaarden. En wat is er absurd aan een verhoging van de voorschotten als er bijvoorbeeld een belastingverhoging doorgevoerd moet worden? Of wilt u graag heel weinig voorschot betalen en achteraf veel moeten bijbetalen? Dat soort topics komen hier ook voorbij dat mensen zich verbazen dat ze moeten bijbetalen.
fredeppink schreef:
Bij het eerste telefonisch contact werd mij meegedeeld dat de opzegvergoeding van mijn vorige energie maatschappij, Huismerk Energie, zou worden vergoed.
Door omstandigheden, o.a. wintersportvakantie, was ik vergeten de vergoeding aan te vragen bij DGBe.
Dat is een lange vakantie dan, uw contract is 21 weken geleden ingegaan.
fredeppink schreef:
Nogmaals gebeld/gemailed en ontving de voorwaarden waaraan ik moet voldoen. Een van de voorwaarden was dat ik de opzegvergoeding binnen 3 maanden na aanvang van het contract moest aanvragen zo niet, dan verviel hun verplichting om terug te betalen.
Mijn vraag, kan dit zo maar.
Als u zeker weet dat u die voorwaarden niet gekregen heeft, dan gelden ze niet. Maar al zou u ze wel gekregen hebben, u hebt onlangs pas alle voorwaarden geleden. U was dan sowieso al te laat geweest.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

fredeppink schreef:
Van DGBe ontving ik de bevestiging van het contract dat per 4-12-2019 zou ingaan. Bij dit contract ontving ik de leveringsvoorwaarden, die ik eerst vorige week heb doorgelezen, Absurde voorwaarden, b.v. dat zij zonder meer de maandelijkse bijdrage kunnen verhogen en nog meer van die onzin. echter niets over opzegvergoeding, althans ik kan het niet vinden in de zeer kleine lettertjes.
Het feit dat u niets op papier heeft over de opzegvergoeding maakt het wel lastig om te bewijzen dat u hier recht op heeft.
fredeppink schreef:
Dat betekent dat u daar nog 2,5 jaar vast zat aan een contract voor zowel gas als stroom. Dat is best een lange periode.
fredeppink schreef:
als u niets anders heeft op papier, dus geen bewijs dat u recht heeft op die vergoeding, dan houdt het op voor u. Vervelend, maar voortaan eerder reageren en actie ondernemen. Niet pas na 3 maand.

Zwartkate

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Is zijn huidige contract wel geldig? Als hij dit nieuwe energiecontract telefonisch heeft afgesloten, moet hij dan later niet alsnog een contract ondertekenen en dat opsturen? .

Gesloten