| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Otto blokkeert bestelling van klant onder bewindvoering
-
AntoinetteH
Otto blokkeert bestelling van klant onder bewindvoering
Voor een vrouw met licht verstandelijke beperking heb ik als begeleidster met instemming van haar bewindvoerder een bikini online besteld bij Otto
Betaling na aflevering met acceptgiro.
De bestelling is per mail per omgaande door Otto bevestigd, levertijd 2 tot 6 dagen.
Vandaag maar eens gebeld naar de Klantenservice van Otto om te informeren wat de status is van de bestelling.
Tot verbazing kreeg ik te horen dat de bestelling door Otto is geblokkeerd omdat de client onder beschermingsbewind staat.
Kan dit zomaar?
De bestelling is per mail per omgaande door Otto bevestigd, levertijd 2 tot 6 dagen.
Vandaag maar eens gebeld naar de Klantenservice van Otto om te informeren wat de status is van de bestelling.
Tot verbazing kreeg ik te horen dat de bestelling door Otto is geblokkeerd omdat de client onder beschermingsbewind staat.
Kan dit zomaar?
-
NeoDutchio
Re: Otto blokkeert bestelling van klant onder bewindvoering
Waarom zou dit niet mogen? Otto mag zelf bepalen wie er koopt bij hun en wie niet. Waarschijnlijk is het om de bewindvoering te doen icm achteraf betalen. Nu zijn er natuurlijk verschillende redenen om onder bewindvoering te staan, maar veelal zijn dit schuldenaren. Om die reden zat Otto het dus niet uitleveren.AntoinetteH schreef:Voor een vrouw met licht verstandelijke beperking heb ik als begeleidster met instemming van haar bewindvoerder een bikini online besteld bij Otto
Kan dit zomaar?
Geen bedrijf is verplicht je wat te leveren. Zo simpel is het.
Maar geen vrouw overboord, er zijn nog meer winkels, de stenen hebben mijn voorkeur, kan je gelijk even passen.
Wel zo handig.
Maar geen vrouw overboord, er zijn nog meer winkels, de stenen hebben mijn voorkeur, kan je gelijk even passen.
Wel zo handig.
-
sylvesterb
Heel netjes van Otto dat ze rekening houden met het onder bewind zijn van een persoon, dit voorkomt er (meer) schulden ontstaan.AntoinetteH schreef:Voor een vrouw met licht verstandelijke beperking heb ik als begeleidster met instemming van haar bewindvoerder een bikini online besteld bij Otto
Kan dit zomaar?
Had je bij Otto besteld en direct betaald dan was er geen probleem geweest, nu bestel je op rekening en kan Otto de dupe worden als er uiteindelijk niet betaald wordt, immers kunnen zij niet bepalen wie er heeft besteld, de vrouw met een licht verstandelijke beperking of jij als begeleider.
Houd een webwinkel rekening met bewindvoering, is het weer niet goed.AntoinetteH schreef:Voor een vrouw met licht verstandelijke beperking heb ik als begeleidster met instemming van haar bewindvoerder een bikini online besteld bij Otto
Kan dit zomaar?
Als ze gewoon leveren bij mensen onder bewindvoering, dan krijg je topics als: Help! mijn cliënt kan gewoon bestellen bij Otto terwijl ze onder bewind staat! Dit moet toch niet kunnen? wat een sukkels!
De eerste vraag die bij mij opkomt is waarom is gekozen voor achteraf betalen. Dat lijkt mij in combinatie met bewindvoering niet echt handig.
Een bedrijf is niet verplicht te verkopen maar als er een overeenkomst is ontstaan, moet de verkoper deze gewoon nakomen en leveren. En ja, dat is verplicht. Er zijn slechts enkele uitzonderingen waarbij de verkoper na het tot stand komen van de overeenkomst niet hoeft te leveren.BL2 schreef:Geen bedrijf is verplicht je wat te leveren. Zo simpel is het.
Nagaan of de persoon onder bewindvoering wel daadwerkelijk een bestelling daarna betaling heeft mogen doen kan voor vertraging van de levering zorgen. Maar als blijkt dat zij dit kan en mag doen, heeft Otto geen redenen meer de overeenkomst niet na te komen en zal dus moeten leveren. Niet leveren is een wanprestatie.
Vermoedelijk staat hierover in de algemene voorwaarden wel iets. Dus keihard zeggen dat geleverd moet worden vind ik wat kort door de bocht.
Algemene Voorwaarden overstijgen niet zomaar de wet.kweenie schreef:Vermoedelijk staat hierover in de algemene voorwaarden wel iets. Dus keihard zeggen dat geleverd moet worden vind ik wat kort door de bocht.
-
stofzuigertje
Bij elke achteraf betaling word er gecontroleerd of iemand betrouwbaar is.
Vooraf betalen is het geen probleem.
Dat is ook de reden waren vele online winkels niet eens meer achteraf betalingen accepteren en alles vooraf doen.
Vooraf betalen is het geen probleem.
Dat is ook de reden waren vele online winkels niet eens meer achteraf betalingen accepteren en alles vooraf doen.
Onzin, betrouwbaarheid (lees: je gaat getalen) is meestal helemaal niet vooraf te bepalen.stofzuigertje schreef:Bij elke achteraf betaling word er gecontroleerd of iemand betrouwbaar is.
Ook mensen zonder BKR registratie En niet onder curatele te staan, zijn soms erg onbetrouwbaar, en niet alleen op financieel gebied........
Dit is pertinent onjuist. Tegenwoordig is, als je de juiste data bij elkaar brengt (en dat gebeurt!), heel goed te voorspellen of iemand zijn rekening gaat betalen.BL2 schreef:Onzin, betrouwbaarheid (lees: je gaat getalen) is meestal helemaal niet vooraf te bepalen.stofzuigertje schreef:Bij elke achteraf betaling word er gecontroleerd of iemand betrouwbaar is.
Ook mensen zonder BKR registratie En niet onder curatele te staan, zijn soms erg onbetrouwbaar, en niet alleen op financieel gebied........
-
AntoinetteH
Waar het mij om gaat is dat Otto zonder melding te maken de bestelling blokkeert. Hadden ze wel wat laten weten dan hadden we op een andere wijze betaald.
De mevrouw in kwestie is heeft voldoende financiële middelen, is dus echt geen wanbetaler
Daarnaast kan mijn inziens Otto niet weten dat mevr. onder bewind staat omdat dit niet opgenomen is in het register van curatele en bewindvoering.
Een medebewoonster van deze mevrouw staat onder curatele en dan is het een ander verhaal natuurlijk.
De mevrouw in kwestie is heeft voldoende financiële middelen, is dus echt geen wanbetaler
Daarnaast kan mijn inziens Otto niet weten dat mevr. onder bewind staat omdat dit niet opgenomen is in het register van curatele en bewindvoering.
Een medebewoonster van deze mevrouw staat onder curatele en dan is het een ander verhaal natuurlijk.
en toch weten ze het, anders hadden ze het u niet aan de telefoon kunnen vertellen. U heeft toen ook gevraagd hoe ze aan die informatie kwamen?AntoinetteH schreef: Daarnaast kan mijn inziens Otto niet weten dat mevr. onder bewind staat omdat dit niet opgenomen is in het register van curatele en bewindvoering.
Was de status van de bestelling niet online te volgen dan? En is er ook geen enkele mail uit gegaan? Dat laatste is wel vreemd, dat was namelijk wel zo netjes geweest.AntoinetteH schreef:Waar het mij om gaat is dat Otto zonder melding te maken de bestelling blokkeert.
De overeenkomst is geldig, omdat de bewindvoerder toestemming heeft gegeven, dus in beginsel mag dat niet. Maar het kan zijn dat er in het aanbod staat aangegeven dat de verkoper deze onverwijld mag herroepen. Als daar geen sprake van is, dan zie ik geen grond voor Otto om te weigeren. Weten zij wel dat de bevindvoerder toestemming heeft gegeven?AntoinetteH schreef:Kan dit zomaar?
Met name dat laatste is cruciaal. Als dat niet zo is, heeft Otto groot gelijk.alfatrion schreef:De overeenkomst is geldig, omdat de bewindvoerder toestemming heeft gegeven, dus in beginsel mag dat niet. Maar het kan zijn dat er in het aanbod staat aangegeven dat de verkoper deze onverwijld mag herroepen. Als daar geen sprake van is, dan zie ik geen grond voor Otto om te weigeren. Weten zij wel dat de bevindvoerder toestemming heeft gegeven?AntoinetteH schreef:Kan dit zomaar?
-
sylvesterb
Maar hoe kan Otto weten dat de bewindvoerder akkoord heeft gegeven, in hun online bestel proces is helemaal geen mogelijkheid om die schriftelijke toestemming toe te voegen. Otto heeft alle recht een levering op rekening (acceptgiro) te weigeren, als TS gewoon vooruit betaald is er niets aan de hand.alfatrion schreef:De overeenkomst is geldig, omdat de bewindvoerder toestemming heeft gegeven, dus in beginsel mag dat niet. Maar het kan zijn dat er in het aanbod staat aangegeven dat de verkoper deze onverwijld mag herroepen. Als daar geen sprake van is, dan zie ik geen grond voor Otto om te weigeren. Weten zij wel dat de bevindvoerder toestemming heeft gegeven?AntoinetteH schreef:Kan dit zomaar?
Het enige is dat Otto wel wat sneller en actiever had mogen communiceren.