| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overbodig parkeerticket Gelredome: onnodig 12,50 betaald?
Overbodig parkeerticket Gelredome: onnodig 12,50 betaald?
Wij waren in het bezit van 2 tickets voor het optreden van Imagine Dragons 25 augustus j.l. in het Gelredome in Arnhem. Om het goed voor te bereiden bestelden we op de website van het Gelredome een Parkeerticket voor de desbetreffende avond voor een bedrag van 12,50.
Op deze ticket stond vermeld dat we onze navigatie moesten uitzetten en de borden "P concert Gelredome" moesten volgen. Vanzelfsprekend hebben we dat gedaan en kwamen we bij een parkeergarage in Kronenburg. Tot onze verbazing kon iedere automobilist daar gratis parkeren. Daar stonden wij dan met onze parkeerticket van 12,50. Overbodig dus!
Eenmaal thuis na een geweldig concert gingen we eens googlen en lazen vele soortgelijke reacties van concertgangers. We hebben gemaild naar het Gelredome en kregen na een paar dagen een reactie, waar we overigens niet meer op mogen reageren (no-reply), kortom ze dulden geen tegenspraak.
De beide mails plaats ik onderaan dit bericht.
Naar onze mening zijn wij, omdat we het netjes geregeld hadden, dus gedupeerd. Het gaat echt niet om die 12,50 maar wel om de ergernis dat alles mensen die geen ticket hebben gekocht gewoon gratis konden parkeren. Ik vind dat het Gelredome (die naar eigen zeggen ((zie mail)) de parkeergarage heeft afgehuurd) hier 1 lijn in moet trekken. Of iedereen betaald of niemand betaald!!
Ik hoop dat meer mensen zich gaan melden zodat Gelredome met de gedupeerden een regeling kan treffen en het in de toekomst anders gaat doen.
Bericht aanschaf ticket
In de bijlage vindt u een parkeerticket voor GelreDome.
Kom op tijd
Vertrek op tijd van huis. Bij een evenement is het druk in en om Arnhem. U heeft ruim tijd nodig om de auto te parkeren. Reist u tijdens de avondspits? Houd rekening met een extra reistijd van 30 min.
Ticket
Print het ticket uit op wit A4-papier. Laat het ticket liggen aan de bestuurderskant op het dashboard vanaf 1 km voor GelreDome tot wanneer u geparkeerd staat. Zo wordt u beter herkend door de verkeersregelaars.
Routebeschrijving
Vanaf alle snelwegen om Arnhem wordt middels bebording en tekstwagens de parkeerplaats die op dat moment in gebruik is aangegeven. Als u het eerste bord ziet schakel uw navigatie uit en blijf deze borden volgen.
Een goede reis en veel plezier.
OnlineTicket.nl
Mijn mail naar Gelredome
Goedemorgen, We hebben gisteren genoten van een super optreden in het Gelredome van Imagine Dragons. Echter was er 1 grote ergernis. Wij hebben van te voren een Parkeerticket geboekt en betaald en daarop stond dat we de navigatie moesten uitzetten en de borden P-Gelredome moesten volgen. Dat hebben we gedaan en we werden door de borden geleid naar de Parkeergarage. Tot onze grote verbazing was dat gratis parkeren. Niemand hoefde te betalen. Vandaar dat wij jullie benaderen en op deze manier vragen om de kosten van de ticket ad 12,50 euro weer terug te storten op ......
Reactie van Gelredome
Geachte mevrouw .....,
Met u een P-Guarantee bent u verzekerd van een p-plaats op het terrein van GelreDome. Met een P-bezoekers parkeerkaart bent u verzekerd van een plek op een willekeurige parkeerplaats die gehuurd word door GelreDome. Deze parkeerplaatsen worden gehuurd door GelreDome en hier betalen wij dus ook voor, deze zouden anders om 21.00 uur sluiten. U koopt een parkeerticket om garant te staan voor een parkeerplaats, deze service hebben wij u verleend.
Met vriendelijke groet,
Op deze ticket stond vermeld dat we onze navigatie moesten uitzetten en de borden "P concert Gelredome" moesten volgen. Vanzelfsprekend hebben we dat gedaan en kwamen we bij een parkeergarage in Kronenburg. Tot onze verbazing kon iedere automobilist daar gratis parkeren. Daar stonden wij dan met onze parkeerticket van 12,50. Overbodig dus!
Eenmaal thuis na een geweldig concert gingen we eens googlen en lazen vele soortgelijke reacties van concertgangers. We hebben gemaild naar het Gelredome en kregen na een paar dagen een reactie, waar we overigens niet meer op mogen reageren (no-reply), kortom ze dulden geen tegenspraak.
De beide mails plaats ik onderaan dit bericht.
Naar onze mening zijn wij, omdat we het netjes geregeld hadden, dus gedupeerd. Het gaat echt niet om die 12,50 maar wel om de ergernis dat alles mensen die geen ticket hebben gekocht gewoon gratis konden parkeren. Ik vind dat het Gelredome (die naar eigen zeggen ((zie mail)) de parkeergarage heeft afgehuurd) hier 1 lijn in moet trekken. Of iedereen betaald of niemand betaald!!
Ik hoop dat meer mensen zich gaan melden zodat Gelredome met de gedupeerden een regeling kan treffen en het in de toekomst anders gaat doen.
Bericht aanschaf ticket
In de bijlage vindt u een parkeerticket voor GelreDome.
Kom op tijd
Vertrek op tijd van huis. Bij een evenement is het druk in en om Arnhem. U heeft ruim tijd nodig om de auto te parkeren. Reist u tijdens de avondspits? Houd rekening met een extra reistijd van 30 min.
Ticket
Print het ticket uit op wit A4-papier. Laat het ticket liggen aan de bestuurderskant op het dashboard vanaf 1 km voor GelreDome tot wanneer u geparkeerd staat. Zo wordt u beter herkend door de verkeersregelaars.
Routebeschrijving
Vanaf alle snelwegen om Arnhem wordt middels bebording en tekstwagens de parkeerplaats die op dat moment in gebruik is aangegeven. Als u het eerste bord ziet schakel uw navigatie uit en blijf deze borden volgen.
Een goede reis en veel plezier.
OnlineTicket.nl
Mijn mail naar Gelredome
Goedemorgen, We hebben gisteren genoten van een super optreden in het Gelredome van Imagine Dragons. Echter was er 1 grote ergernis. Wij hebben van te voren een Parkeerticket geboekt en betaald en daarop stond dat we de navigatie moesten uitzetten en de borden P-Gelredome moesten volgen. Dat hebben we gedaan en we werden door de borden geleid naar de Parkeergarage. Tot onze grote verbazing was dat gratis parkeren. Niemand hoefde te betalen. Vandaar dat wij jullie benaderen en op deze manier vragen om de kosten van de ticket ad 12,50 euro weer terug te storten op ......
Reactie van Gelredome
Geachte mevrouw .....,
Met u een P-Guarantee bent u verzekerd van een p-plaats op het terrein van GelreDome. Met een P-bezoekers parkeerkaart bent u verzekerd van een plek op een willekeurige parkeerplaats die gehuurd word door GelreDome. Deze parkeerplaatsen worden gehuurd door GelreDome en hier betalen wij dus ook voor, deze zouden anders om 21.00 uur sluiten. U koopt een parkeerticket om garant te staan voor een parkeerplaats, deze service hebben wij u verleend.
Met vriendelijke groet,
Re: Overbodig parkeerticket Gelredome: onnodig 12,50 betaald?
Als ze parkeergelegenheid hebben geregeld, dan hebben ze voldaan aan de overeenkomst.
-
NeoDutchio
En dat anderen geluk hebben en niets betaald hebben wil niet zeggen dat niemand hoeft te betalen. Als mijn buurman door rood rijdt en geen bekeuring krijgt wil niet zeggen dat ik mijn bekeuring voor door rood rijden kan aanvechten.
Ik denk niet dat anderen zonder ticket daar gratis mochten parkeren. Indien er geen evenement is, is de parkeergarage waar TS geparkeerd heeft gewoon een parkeergarage waarvoor betaald moet worden. Nu er een evenement is, huurt het Gelredome deze locatie af om daar hun gasten tegen betaling van € 12.50 een parkeerplaats te bieden.
Een parkeerticket wordt verstrekt. Op vertoon van dat ticket mag je op de aangewezen locatie parkeren. Zonder ticket natuurlijk niet. Hoogstens glipt een enkeling zonder ticket door de controle of is die controle niet afdoende. Dat is verder niet relevant. Alleen met ticket is parkeren toegestaan. Veel heisa om niks en een schoolvoorbeeld hoe mensen kunnen overdrijven als ze denken dat ze benadeeld worden.
U bent niet gedupeerd. De lijn die wordt getrokken is natuurlijk: iedereen betaalt.
Edit: Indien er geen evenement is kan er i.t.t. tot wat ik eerst aangaf gratis geparkeerd worden in de parkeergarage waar TS ten tijde van het evenement tegen betaling heeft mogen parkeren. Voor de rest van mijn betoog maakt dat niets uit.
Een parkeerticket wordt verstrekt. Op vertoon van dat ticket mag je op de aangewezen locatie parkeren. Zonder ticket natuurlijk niet. Hoogstens glipt een enkeling zonder ticket door de controle of is die controle niet afdoende. Dat is verder niet relevant. Alleen met ticket is parkeren toegestaan. Veel heisa om niks en een schoolvoorbeeld hoe mensen kunnen overdrijven als ze denken dat ze benadeeld worden.
U bent niet gedupeerd. De lijn die wordt getrokken is natuurlijk: iedereen betaalt.
Edit: Indien er geen evenement is kan er i.t.t. tot wat ik eerst aangaf gratis geparkeerd worden in de parkeergarage waar TS ten tijde van het evenement tegen betaling heeft mogen parkeren. Voor de rest van mijn betoog maakt dat niets uit.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 sep 2018 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Kronenburg is een shopping-mall waar onder geparkeerd kan worden. Gratis. En 24/7 toegankelijk. Verder kan er schuin tegenover het Gelredome gratis worden geparkeerd op het parkeerterrein van de voormalige Rijnhal, tegenwoordig een sportwinkel en 24/7 toegankelijk. De andere kant op, richting meubelboulevard kan ook al gratis worden geparkeerd, 24/7 toegankelijk...
Vreemde mail terug dus. En het concert was op het parkeerterrein van het Gelredome, waar je gewoon gratis kunt parkeren, en ja...24/7 toegankelijk.
Vreemde mail terug dus. En het concert was op het parkeerterrein van het Gelredome, waar je gewoon gratis kunt parkeren, en ja...24/7 toegankelijk.
-
NeoDutchio
Een van de locaties waar ik werk zit dicht bij de Amsterdam Arena. Veel bedrijvigheid met parkeerplaatsen langs de openbare weg. Denk maar niet dat je tijdens een evenement daar kan parkeren. Het hele jaar door 24/7 gratis te staan, maar met evenementen staan er controleurs. Immers, de parkeerplaatsen zijn er enkel voor bezoekers van die panden.Revoked schreef:Kronenburg is een shopping-mall waar onder geparkeerd kan worden. Gratis. En 24/7 toegankelijk. Verder kan er schuin tegenover het Gelredome gratis worden geparkeerd op het parkeerterrein van de voormalige Rijnhal, tegenwoordig een sportwinkel en 24/7 toegankelijk. De andere kant op, richting meubelboulevard kan ook al gratis worden geparkeerd, 24/7 toegankelijk...
Net zo goed dat de winkeliers rondom het Gelredome geen wildparkeerders willen hebben. Ga er maar van uit dat er gecontroleerd wordt en evenementgangers worden geweerd.
-
sylvesterb
Vreemd dat de website van GelreDome wat anders aangeeft?Revoked schreef:Kronenburg is een shopping-mall waar onder geparkeerd kan worden. Gratis. En 24/7 toegankelijk. Verder kan er schuin tegenover het Gelredome gratis worden geparkeerd op het parkeerterrein van de voormalige Rijnhal, tegenwoordig een sportwinkel en 24/7 toegankelijk. De andere kant op, richting meubelboulevard kan ook al gratis worden geparkeerd, 24/7 toegankelijk...
Bron: https://gelredome.nl/nl/bereikbaarheid
Wat ik lees is dat tijdens evenementen het niet gratis parkeren is waar het normaal wel zo is.
Wat is er vreemd aan de mail van Gelredome?Revoked schreef:Kronenburg is een shopping-mall waar onder geparkeerd kan worden. Gratis. En 24/7 toegankelijk. Verder kan er schuin tegenover het Gelredome gratis worden geparkeerd op het parkeerterrein van de voormalige Rijnhal, tegenwoordig een sportwinkel en 24/7 toegankelijk. De andere kant op, richting meubelboulevard kan ook al gratis worden geparkeerd, 24/7 toegankelijk...
Was het concert trouwens niet in het stadion en niet op het parkeerterrein?
Volgens de website van Kronenburg zelf is het parkeerterrein zeker niet 24/7 toegankelijk. Men schrijft 'De parkeergarage is dagelijks geopend van 08:00 tot 22:00 uur'.
TS heeft ervoor gekozen om tegen betaling van € 12,50 zeker te zijn van een goede parkeerplaats. Dat deed hij naar eigen zeggen omdat hij het concertbezoek goed voor wilde bereiden'. Hij had ook kunnen zeggen: 'ik ga wat eerder van huis en zoek zelf wel een (gratis) parkeerplaats.
Jaja..veel blabla. Ik ben vaker in Arnhem dan dat ik zou willen. Ik krijg het zelfs voor elkaar om gratis te parkeren midden in het centrum. Dat kan volgens de gemeente-site ook niet.
Verder zitten er geen winkels in de buurt van het Gelredome. Het ding staat nogal apart, de vergelijking met bijvoorbeeld de Arena gaat volledig mank. Hier in het oosten zijn er idd een paar "ondernemers" die zichzelf sultan wanen en menen overal geld voor te kunnen vragen. De rest van de oostelijke bevolking doet aan naastenliefde en zelfredzaamheid.
Voorbeeldje? Ooit werkte ik voor een bedrijf dat wegen en straatmeubilair aanlegde. In Amsterdam was het afsluiten van een straat erg eenvoudig te doen met een paar pylonen en een hek(je), in Amstelveen was alleen een pylon nodig. In het oosten van het land, van Groningen tot aan Limburg, moet je een weg afsluiten met zeecontainers, graafmachines en alles vastbouten. Daar zetten ze gewoon de zooi "ff" aan de kant. Al dan niet met een trekker.
Zo ook met "betaald parkeren" in Arnhem.
Verder zitten er geen winkels in de buurt van het Gelredome. Het ding staat nogal apart, de vergelijking met bijvoorbeeld de Arena gaat volledig mank. Hier in het oosten zijn er idd een paar "ondernemers" die zichzelf sultan wanen en menen overal geld voor te kunnen vragen. De rest van de oostelijke bevolking doet aan naastenliefde en zelfredzaamheid.
Voorbeeldje? Ooit werkte ik voor een bedrijf dat wegen en straatmeubilair aanlegde. In Amsterdam was het afsluiten van een straat erg eenvoudig te doen met een paar pylonen en een hek(je), in Amstelveen was alleen een pylon nodig. In het oosten van het land, van Groningen tot aan Limburg, moet je een weg afsluiten met zeecontainers, graafmachines en alles vastbouten. Daar zetten ze gewoon de zooi "ff" aan de kant. Al dan niet met een trekker.
Zo ook met "betaald parkeren" in Arnhem.
Iedereen zonder ticket kon daar gratis parkeren. Wij en nog meerdere bezoekers hebben onze parkeerticket niet nodig gehad. We hebben een aantal andere concertgangers gesproken die allemaal verbaasd waren dat gratis konden parkeren.tttlocke schreef:Ik denk niet dat anderen zonder ticket daar gratis mochten parkeren. Indien er geen evenement is, is de parkeergarage waar TS geparkeerd heeft gewoon een parkeergarage waarvoor betaald moet worden. Nu er een evenement is, huurt het Gelredome deze locatie af om daar hun gasten tegen betaling van € 12.50 een parkeerplaats te bieden.
Dat heeft niets met geluk te maken. Het Gelredome verkoopt tickets terwijl ze op voorhand weten dat de automobilist naar de parkeerplekken gestuurd worden welke sowieso gratis zijn. Het Gelredome zegt dit afgehuurd te hebben, dan nog is het vreemd iedereen met ticket die niet hoefde te tonen, nog op het dashboard achter te laten, en iedereen zonder ticket geen kosten had. Jij vergelijkt een overtreding met dit. Dat is dan geluk hebben voor je buurman. Dit verhaal is anders, het Gelredome is zich hiervan bewust!!NeoDutchio schreef:En dat anderen geluk hebben en niets betaald hebben wil niet zeggen dat niemand hoeft te betalen. Als mijn buurman door rood rijdt en geen bekeuring krijgt wil niet zeggen dat ik mijn bekeuring voor door rood rijden kan aanvechten.
U doet nu net alsof u niet wist dat het ergens in Arnhem mogelijk zou zijn geweest om gratis te parkeren.Carmen77 schreef:Dat heeft niets met geluk te maken. Het Gelredome verkoopt tickets terwijl ze op voorhand weten dat de automobilist naar de parkeerplekken gestuurd worden welke sowieso gratis zijn. Het Gelredome zegt dit afgehuurd te hebben, dan nog is het vreemd iedereen met ticket die niet hoefde te tonen, nog op het dashboard achter te laten, en iedereen zonder ticket geen kosten had. Jij vergelijkt een overtreding met dit. Dat is dan geluk hebben voor je buurman. Dit verhaal is anders, het Gelredome is zich hiervan bewust!!NeoDutchio schreef:En dat anderen geluk hebben en niets betaald hebben wil niet zeggen dat niemand hoeft te betalen. Als mijn buurman door rood rijdt en geen bekeuring krijgt wil niet zeggen dat ik mijn bekeuring voor door rood rijden kan aanvechten.
Dat wist u toch? Waarom heeft u niet gekozen voor gratis parkeren?
Gelredome levert waarvoor u betaalt heeft: u was daardoor verzekerd van een parkeerplaats. Natuurlijk mocht niemand gratis parkeren op de plaatsen waarvoor Gelredome tickets verkocht heeft. Die plaatsen waren dus niet 'sowieso' gratis.
Zeg eens eerlijk, wat doet u volgende keer? Wilt u dan niet meer 'goed voorbereid' zijn? Zo nee, waarom niet?