LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overmaken van saldi door banken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ber van de rijdt

overmaken van saldi door banken

Ongelezen bericht door ber van de rijdt »

Het is in de pers al eens aan de orde geweest: banken die geld vasthouden. ik ontvang mijn salaris gesplitst.een deel bij de rabo. een deel bij de postbank. al jaren krijg ik de gelden via de rabobank dezelfde dag overgemaakt. de postbank laat me een dag wachten en incassert miljoenen dagrente, want dit doen ze bij iedereen. is het geoorloofd ?? bovendien vraag ik me af hoe het komt dat de rabobank mij a la minute laat telebankieren en dat ik al bankierend bij de postbank in een slakkenwereld terechtkom: meer dan 1 dag wachten per transactie en vaak ook nog wel langer , waar dat bij de rabo een seconde duurt. wil de postbank klanten kwijt ??

Gast

Re: overmaken van saldi door banken

Ongelezen bericht door Gast »

als je je saldo wel hebt, ontvangen ze ook 'rente'.
Waar denk je anders waar een bank van draait, niet van de wind.
Zolang er geld op een rekening staat verdiend de bank geld. Als iedereen morgen zijn saldo gaat opnemen zijn de banken failliet want dat geld is alleen papierengeld en zoveel hebben ze niet.
Dat ze een dag later bijboeken heeft alles te maken met het feit dat de postbank een ander soort bank is dan een normale bank.
Als je werkgever het salaris laat overboeken vanaf een girorekening heb je gewoon de volgende dag je geld.

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Dit is geen Postbankprobleem, maar een probleem tussen bank en Postbank (giro dus).

Transacties van postbank naar postbankrekening gaan vrij vlot.
Transacties van bank naar dezelfde bank ook.
Het probleem begint als er van bank naar giro overgemaakt moet worden, en andersom. Dit is al eens eerder uitgelegd. Het is beslist geen opzet, zeker niet bij de Postbank, want van Postbank naar bank duurt veel langer dan andersom, doordat juist de banken het meest aan valuteren (onnodig lang vasthouden) doen.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Daar is echt niks aan te doen .Ik heb dat ook als ik me geld naar spaarrekeningen naar andere banken stort.Een paar zijn internetrekeningen en dan zie dat direct.

Dit onderwerp hoort hier :
http://www.trosradar.nl/forum/viewforum.php?f=30
eigenlijk.

Gesloten