Wij haden energie van NLE. Na aflooop van ons 3 jarige contract besloten wij over te stappen naar een andere leverancier. Nu moest er een afrekening komen en er moest een behoorlijk bedrag terug komen. Ze hebben de afrekening van 2017 ertussen uit gegooid ( ik zelf heb een papieren versie ervan) en nu zeggen ze dat we het bedrag van 2017 dat we toen terug hebben gekregen ( 315,00) nu moeten betalen omdat we een rekening voor stroomt en een rekening voor gas hebben gekregen. Dus zouden we ongeveer. 376,00 euro terug krijgen minus die 316,00 = een bedrag van 60 euro.
Ook krijgen we een brief waarin gedreigd wordt met een deurwaarder indien we niet onmiddellijk betalen. Als wij zelf gaan rekeningen moeten wij een bedrag van minimaal bijna 700,-00 euro terug krijgen want ze hebben ook nog mei afgeschreven terwijl de afrekening half april was. Telefoon na telefoon maar ze willen het niet begrijpen en willen er ook niet naar kijken. Wij moeten maar betalen en dan kijken wat we terug krijgen. Natuurlijk gaan wij dat niet doen. We laten ons niet bij de neus nemen. Wat moeten wij nu als volgende stap doen? Ik heb overal bewijsstukken van
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap naar anderen energie maatschappij
Overstap naar anderen energie maatschappij
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2018 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Overstap naar anderen energie maatschappij
Maar wanneer bent u dan overgestapt in 2017, dat u nu nog een nota krijgt van NLE.
En kloppen de standen van de eindafrekening?
En kloppen de standen van de eindafrekening?
-
witte angora
Ik vind het een verwarrend verhaal, sorry. Je krijgt 60 euro terug en toch wordt er gedreigd met een deurwaarder als je niet betaalt.Wtmmmjm schreef:Wij haden energie van NLE. Na aflooop van ons 3 jarige contract besloten wij over te stappen naar een andere leverancier. Nu moest er een afrekening komen en er moest een behoorlijk bedrag terug komen. Ze hebben de afrekening van 2017 ertussen uit gegooid ( ik zelf heb een papieren versie ervan) en nu zeggen ze dat we het bedrag van 2017 dat we toen terug hebben gekregen ( 315,00) nu moeten betalen omdat we een rekening voor stroomt en een rekening voor gas hebben gekregen. Dus zouden we ongeveer. 376,00 euro terug krijgen minus die 316,00 = een bedrag van 60 euro.
Ook krijgen we een brief waarin gedreigd wordt met een deurwaarder indien we niet onmiddellijk betalen. Als wij zelf gaan rekeningen moeten wij een bedrag van minimaal bijna 700,-00 euro terug krijgen want ze hebben ook nog mei afgeschreven terwijl de afrekening half april was. Telefoon na telefoon maar ze willen het niet begrijpen en willen er ook niet naar kijken. Wij moeten maar betalen en dan kijken wat we terug krijgen. Natuurlijk gaan wij dat niet doen. We laten ons niet bij de neus nemen. Wat moeten wij nu als volgende stap doen? Ik heb overal bewijsstukken van
Volgens mij ontbreekt er wel heel erg veel informatie hier. Het enige wat ik je kan adviseren is een keer naar het Juridisch Loket te gaan, eerste advies is doorgaans gratis. Zorg wel dat je alle relevante informatie goed geordend klaar hebt liggen. Desnoods, en dat is voor jezelf misschien ook wel handiger, zet je alle bedragen even in tabelletjes zodat het overzichtelijk blijft.
Ik ben op 15 april 2018 overgestapt. De jaren 2016 en 2017 zijn gewoon afgerekend geweest. Heb ik ook een papieren afschrift van. Zei zeggen nu dat 2017 ook moet worden meegenomen.. de eindstanden kloppen maar er staat 2017 i.p.v. 2018. Ik heb ze gevraagd er opnieuw naar te kijken maar nu roepen ze weer dat ik geen meterstanden heb doorgegeven. Had ik wel en ook de nieuwe maatschappij heeft deze standen naar nle gestuurd. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen maar het is toch ook raar om met een deurwaarder te dreigen terwijl ik geld van hun krijg. Mag ik het ook niet meer snappen. Ik weet dat ik wordt opgelicht maar ze weigeren ernaar te luisteren.
-
stofzuigertje
Als je een 3 jaren contract had en te snel overstapte kan een welkomst bonus van dit bedrag vervallen.....
Is U voor, na of op eind datum overgestapt?
Is U voor, na of op eind datum overgestapt?