| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket kwijt bij Post.nl, wie is verantwoordelijk?
Pakket kwijt bij Post.nl, wie is verantwoordelijk?
Ik heb een online bestelling gedaan bij de ANWB, deze bestelling is verstuurd en ontvangen bij post.nl, met track en tracé code. Mijn bestelling zou dinsdag 5-12-2017 bezorgd worden, toen is het weer een dag verschoven naar woensdag 6-12 2017. Vandaag donderdag 7-12-2017 heb ik de klantenservice van post.nl geprobeerd online en telefonisch te bereiken, maar naar een paar uren proberen is het mij eindelijk gelukt. Vermoedelijk is mijn pakket zoek geraakt, hóe is het mogelijk dat een pakket verdwijnt, en het is ook nog eens geen kleine pakket. Maar goed, ik word hier erg boos om omdat ik van de kast naar de muur wordt gestuurd. Post.nl is verantwoordelijk voor het pakket.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2017 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
-
webshopeigenaar14
Re: Pakket kwijt bij Post.nl, wie is verantwoordelijk?
Helaas heeft u uw eigen vraag fout beantwoord.Hukkie52 schreef:Post.nl is verantwoordelijk voor het pakket.
-
Verwijderd
De ANWB is als verzender verantwoordelijk voor het pakket tot het bij u thuis afgeleverd is. De ANWB heeft besloten om in zee te gaan met PostNL als vervoerder van uw pakket, dus u moet dit bij de ANWB aankaarten. De ANWB stelt u schadeloos door u het bedrag terug te geven en vervolgens is het aan de ANWB om met PostNL op zoek te gaan naar hun pakket.Hukkie52 schreef:Ik heb een online bestelling gedaan bij de ANWB, deze bestelling is verstuurd en ontvangen bij post.nl, met track en tracé code. Mijn bestelling zou dinsdag 5-12-2017 bezorgd worden, toen is het weer een dag verschoven naar woensdag 6-12 2017. Vandaag donderdag 7-12-2017 heb ik de klantenservice van post.nl geprobeerd online en telefonisch te bereiken, maar naar een paar uren proberen is het mij eindelijk gelukt. Vermoedelijk is mijn pakket zoek geraakt, hóe is het mogelijk dat een pakket verdwijnt, en het is ook nog eens geen kleine pakket. Maar goed, ik word hier erg boos om omdat ik van de kast naar de muur wordt gestuurd. Post.nl is verantwoordelijk voor het pakket.
Ook heb ik dit bij de ANWB gemeld, en of ik mijn geld terug krijgt is nog maar de vraag.
-
webshopeigenaar14
Gebruik even de zoekfunctie in combinatie met postnl op dit forum. Dan krijgt u precies te zien hoe de vork in de steel zit en hoe te handelen.
Deze vraag is nu al zó vaak gesteld...
Het antwoord zal echt hetzelfde blijven (en gelukkig maar, want dat pakt voor u goed uit
)
De verkoper ( in dit geval ANWB) is verantwoordelijk totdat u het pakket heeft ontvangen.
Met PostNL heeft u dus helemaal niets van doen, zij werken in opdracht van de verkoper (ANWB) en niet in opdracht van u.
Klachten zult u dus moeten neerleggen bij de ANWB, voor een online bestelling mag u deze zowiezo altijd tot 14 dagen na ontvangst ongedaan maken.
U kunt dus de ANWB verzoeken om alsnog te leveren of om terug te betalen.
2 dagen vertraging is echter nog geen teken dat er niet geleverd wordt: u geeft zelf aan dat het een groot pakket is, wellicht past het niet mee met de standaard leveringen in uw buurt afgelopen dagen?
Het antwoord zal echt hetzelfde blijven (en gelukkig maar, want dat pakt voor u goed uit
De verkoper ( in dit geval ANWB) is verantwoordelijk totdat u het pakket heeft ontvangen.
Met PostNL heeft u dus helemaal niets van doen, zij werken in opdracht van de verkoper (ANWB) en niet in opdracht van u.
Klachten zult u dus moeten neerleggen bij de ANWB, voor een online bestelling mag u deze zowiezo altijd tot 14 dagen na ontvangst ongedaan maken.
U kunt dus de ANWB verzoeken om alsnog te leveren of om terug te betalen.
2 dagen vertraging is echter nog geen teken dat er niet geleverd wordt: u geeft zelf aan dat het een groot pakket is, wellicht past het niet mee met de standaard leveringen in uw buurt afgelopen dagen?
Ik heb een dag later, nog een online bestelling gedaan bij de ANWB, deze pakket is net zo groot, deze héb ik wel ontvangen, dus wacht ik wel af wat de ANWB hier aan doet.
-
webshopeigenaar14
Even je track&trace statussen in de gaten houden. Het is de afgelopen dagen een redelijk chaotisch tafereel bij postnl geweest. Statussen werden niet of te laat bijgewerkt, zendingen stonden op vertraging maar werden toch geleverd en andersom (zending stond op geleverd, maar werd een dag later pas geleverd.)
Wij zien bij onze verzendingen (honderden in de afgelopen week) langzaam aan alle statussen correct bijgewerkt worden en krijgen te horen dat de laatste pakjes afgeleverd worden.
Wij zien bij onze verzendingen (honderden in de afgelopen week) langzaam aan alle statussen correct bijgewerkt worden en krijgen te horen dat de laatste pakjes afgeleverd worden.
Al de hele dag technische problemen, bij track en tracé code. Ik wacht nog een paar dagen, en anders moet ANWB het maar uitzoeken of mijn geld terug.
-
webshopeigenaar14
Het is een beetje zoals de NS bij hevige sneeuwval, alles is overbelast. Wij als zakelijke klant werden weken van te voren al gewaarschuwd voor de drukte en de mogelijke maatregelen die postnl nam om alles zo goed mogelijk te laten verlopen (2x daags afhalen op depot ipv 1x, dagelijks updates over storingen, problemen etc, advies om klanten voor te bereiden.)
Aangezien er ieder jaar weer verkoop records worden gebroken in Nederland volgens de nieuws sites (niet echt, maar het staat zo goed) zijn wij beste tevreden over postnl tot nu toe in deze feestperiode. Op wat vertragingen na lijkt het erop dat er nog niets kwijtgeraakt of beschadigd is.
Aangezien er ieder jaar weer verkoop records worden gebroken in Nederland volgens de nieuws sites (niet echt, maar het staat zo goed) zijn wij beste tevreden over postnl tot nu toe in deze feestperiode. Op wat vertragingen na lijkt het erop dat er nog niets kwijtgeraakt of beschadigd is.