LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket naar Oostenrijk met Post.nl .Beschadigd aangekomen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hawkwind

Pakket naar Oostenrijk met Post.nl .Beschadigd aangekomen

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik heb 4 maanden geleden een vintage versterker verstuurd naar Oostenrijk.
Verpakt in een dubbele kartonnen doos met aan de binnenzijde op alle zijden stevige kunsstof L profielen geplaatst.
Versterker gewikkeld in noppenfolie.
Verzekerd verstuurd.
Jullie raden het al , versterker was bij aankomst beschadigd , de metalen behuizing was aan de bovenzijde ingedeukt.
De ontvanger heeft mij 7 foto,s geemailed en deze heb ik doorgestuurd naar de klachtenafdeling van post.nl.
Op de foto,s was duidelijk waarneembaar dat er een scherp/zwaar voorwerp op de doos was gevallen.
Post.nl geeft na pas 2 maanden door dat de versterker niet goed verpakt was.
Er wordt dus NIETS vergoed.
Waarom dient die verzekering dan nog?
Hoe moet ik een versterker dan verpakken? In een stalen kist?
Het enige wat ik volgens post.nl nog kan doen , is het probleem voorleggen aan de geschillencommissie , maar dat alles gaat meer kosten dan dat de versterker waard is.
Zijn er verder nog mogelijkheden?
Mvrgr
Hans

GJvdZ

Re: Pakket naar Oostenrijk met Post.nl .Beschadigd aangekomen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hawkwind schreef:Ik heb 4 maanden geleden een vintage versterker verstuurd naar Oostenrijk.
Verpakt in een dubbele kartonnen doos met aan de binnenzijde op alle zijden stevige kunsstof L profielen geplaatst.
Versterker gewikkeld in noppenfolie.
Verzekerd verstuurd.
Jullie raden het al , versterker was bij aankomst beschadigd , de metalen behuizing was aan de bovenzijde ingedeukt.
De ontvanger heeft mij 7 foto,s geemailed en deze heb ik doorgestuurd naar de klachtenafdeling van post.nl.
Op de foto,s was duidelijk waarneembaar dat er een scherp/zwaar voorwerp op de doos was gevallen.
Post.nl geeft na pas 2 maanden door dat de versterker niet goed verpakt was.
Er wordt dus NIETS vergoed.
Waarom dient die verzekering dan nog?
Hoe moet ik een versterker dan verpakken? In een stalen kist?
Het enige wat ik volgens post.nl nog kan doen , is het probleem voorleggen aan de geschillencommissie , maar dat alles gaat meer kosten dan dat de versterker waard is.
Zijn er verder nog mogelijkheden?
Mvrgr
Hans

Als er echt iets zwaars of scherps op de door jouw beschreven verpakking valt, kan er inderdaad schade ontstaan. Nieuwe apparatuur wordt vanuit de fabriek in schuimschelpen verpakt. Dan doen ze niet voor niets. Bubbeltjesplastic helpt ook niet tegen deuken als de rest van de verpakking de impact van buiten af niet tegenhoudt.

Ik denk dat postnl in dit geval gelijk heeft.

In dit geval (een moeilijk vervangbare vintage versterker) had ik een flightcase gebruikt om het ding te versturen. Die zijn voor dit soort toepassingen gemaakt. Het is niet voor niets dat muziekinstrumenten en andere podiumapparatuur op die manier worden vervoerd. En dat wordt vaak nog door de mensen zelf vervoerd ook.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ja , zo lust ik er wel een paar!.
Ik heb in het verleden menige LP,s verstuurd naar de USA,Japan etc.
Altijd goed aangekomen,en gewoon verstuurd in een kartonnen lp verpakking.
En al zou ik de versterker verpakt hebben met die schelpen die u vermeld,
wat voegt dat toe.
Ik heb de versterker beter verpakt dan iedere fabrikant zou doen.
Kijk eens hoe een LCD TV verpakt is, als daar een scherp voorwerp op komt is het beeldscherm ook kaduuk.
Mijn versterker was verpakt in een dubbele kartonnen doos (alleen high end fabrikanten doen zoiets)met nog op iedere zijden harde piepschuin L profielen.
Voor mij NOOIT geen post.nl
Verzekerd verzenden,forget it .......je krijgt helemaal NIKS!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2012 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Smeets01

Ongelezen bericht door Smeets01 »

U had had het nog verzekerd verzonden. Ik had laatst binnen Nederland een pakket verstuurd, onverzekerd, dus dan heb je helemaal geen poot om op te staan! Maar toch vreemd dat je je moet verzekeren tegen hoe het "personeel" van Post.nl met jouw spullen omgaat. Ik had mijn spullen (een soort plastic bakjes) in een verhuisdoos gestopt (een stevigere doos kan ik niet bedenken) en het geheel opgevuld met schuimblokjes en opgepropte kranten. Bovendien had ik op alle zijden met zeer grote letters BREEKBAAR / VOORZICHTIG gezet. Niet dat het kon breken bij normaal gebruik, maar toch. Toch kwamen de spullen zwaar beschadigd bij de ontvanger aan.

Het is gewoon duidelijk dat de doos van grote hoogte is gevallen of dat er zware dingen op zijn gezet. Maar Post.nl geeft niets toe. Ik had het moeten verzekeren: maar als ik dit verhaal lees maakt dat ook niks uit.

Het personeel van Post.nl is om te janken. Ik ga het eens bij UPS proberen!

Gesloten