LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketbezorging vanuit Duitsland, Groot Brittannië en Italië

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Orphax

Pakketbezorging vanuit Duitsland, Groot Brittannië en Italië

Ongelezen bericht door Orphax »

Al jaren bestel ik geregeld pakketjes vanuit oa. Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. En wat mij opvalt, dat vandaar, in tegenstelling tot België, de VS en Frankrijk de bezorging van pakketten zeer vaak mis gaat.

Daarom ben ik op de duur overgegaan om alles te bestellen met registratie als de mogelijkheid daar is. Nu vind ik dat echter een bizar iets want, naast dat het voor mij extra kosten oplevert, een pakket hoort toch gewoon aan te komen in welke manier van bestellen dan ook.
Ik weet het probleem niet bij de verzenders zit maar dat het ergens in tussen hen en mijn adres misgaat. En omdat het met verschillende verzenders uit verschillende landen is zoek ik dit probleem met name in de Nederlandse bezorging.

Nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben en uiteraard vraag ik mij ook af waar over ik hier mijn beklag kwijt kan. Dit gaat nu al 5 jaar zo en nu is er weer een pakketje kwijt omdat het niet met registratie is verzonden. En ik ben het zat.

Hopelijk weet iemand bij wie ik hierover een klacht kwijt kan.

stofzuigertje

Re: Pakketbezorging vanuit Duitsland, Groot Brittannië en Italië

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In diverse landen zijn diverse bedrijven bezig.
Dus niet landen maar de firma noemen.

Transport bedrijven die vervoeren wel betrouwbaarder dan de pakjes diensten.
Maar wie bestelde er nu een kachel van 97 Kg per transport ondernemer?
Dus deze Italiaan is wel op tijd gekomen.
Het is keurig op stoep afgesproken maar ik kreeg hem netjes binnen!
Dus zelf meer als ik verwachte.

Orphax

Tsja, een pakketje met 2 of 3 platen laat je niet door een transportbezorger afleveren.
En vaak is niet duidelijk met welke pakketdiensten de verzenders werken. Soms zijn dat particulieren (oa. meerdere malen vrienden uit Schotland geweest die iets toe zonden dat pas na 2 a 3x opnieuw sturen er iets aan kwam), soms zijn het kleine winkels, soms zijn het grote winkels.
Maar vrijwel altijd wordt het wel via de normale diensten gedaan (Deutsche Post en Royal Mail volgens stempels op verpakkingen).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vanuit UK kun je ook van een van de vele concurrenten van Royal Mail/Parcelforce gebruik maken. Vooral vanaf 2 kg is dit goedkoper en betrouwbaarder.

http://www.interparcel.com/ heb ik goede ervaringen mee (werd hier bezorgd door DHL).

Orphax

Volgens mij moet het gewoon zo zijn dat alle bedrijven goede service verlenen en dat pakketjes aankomen, onafhankelijk van de gebruikte dienst.
Het moet niet zo zijn dat ik tegen een winkel ga zeggen "nee, jullie moeten die service gebruiken want die is beter" als een winkel daar al contracten of wat dan ook voor heeft.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Al jaren bestel ik geregeld pakketjes vanuit oa. Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. En wat mij opvalt, dat vandaar, in tegenstelling tot België, de VS en Frankrijk de bezorging van pakketten zeer vaak mis gaat.
Heb jezelf invloed , met welke vervoerder jij spullen krijg gestuurd?
Pakketten in en vanuit Duitsland zij verzekerd voor een bepaald bedrag, hoeveel, dat zou je moeten nalezen.

Orphax

verzekerd is alleen als het geregistreerd verzonden wordt met track & trace. Een normale pakketverzending is niet verzekerd. Hier heb ik al vaker bij TNT Post / Postnl klachten over ingediend, maar die hebben hier weinig invloed op aangezien zij de bezorging van Deutsche Post blijkbaar niet doen.
Zodra er verzekering op zit gaat het goed, dat is het zure er van...alleen de duurdere verzendmethode werkt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een normale pakketverzending is niet verzekerd.
Deutsche Post pakketten vanaf 2 kg zijn altijd verzekerd tot 500 euro

http://www.posttip.de

Verder is de verzender verantwoordelijk voor de levering, niet u. De verzender is dan ook de enige partij die schade kan claimen en/of een navraagprocedure op kan starten.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 09 jan 2013 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:
Een normale pakketverzending is niet verzekerd.
Deutsche Post pakketten vanaf 2 kg zijn altijd verzekerd tot 500 euro

http://www.posttip.de

Verder is de verzender verantwoordelijk voor de levering, niet u.
+1

Orphax

Ahh, die ga ik eens in de gaten houden dan

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik bestel al langer dan 10 jaar boeken in Duitsland en nog nooit is er eentje zoekgeraakt. Dat zijn zeker 6 pakketten per jaar. We hebben een paar jaar geleden een complete raambekleding (lamellen) uit Duitsland laten komen, ook zonder problemen - duurde 3 dagen en toen was het er. We hebben een maand geleden een Surface tablet uit Duitsland laten komen (omdat ze in Nederland niet te koop zijn) en die was er ook weer in 3 dagen zonder problemen.

Misschien 'boffen' wij wel... maar het is dus niet gezegd dat het altijd fout hoeft te gaan.

Orphax

Gelukkig heb jij andere ervaringen, maar het kan dus zijn dat het specifiek in Amsterdam, waar ik woon, verkeerd gaat.
Daarom is mijn vraag dan ook wie er verantwoordelijk is voor deze bezorging zodat ik ergens mijn klacht kwijt kan.
Moet zeggen dat het wel vaker vanuit Groot-Brittannië verkeerd gaat dan vanuit Duitsland.

En het gaat bij mij wel om iets kleinere pakketten. Lamellen en een surface tablet lijkt me niet iets dat je onverzekerd laat versturen, maar daar kan ik me in vergissen.

Bij zijn er de afgelopen 6 jaar tussen de 15 en 20 pakketten (allen met platen en cd's) niet aangekomen. Geen van deze pakketten was met track & trace. Van deze waren er 2 uit Duitsland, 2 uit Italië en de rest uit GB. Ik vind dat erg veel, zelfs op het totaal van ongeveer 200 pakketten (ik ben zeer groot verzamelaar van platen en cd's dus bestel nogal eens wat).
Tegenwoordig bestel ik dus alles met extra registratie kosten (5 pond extra vanuit GB) en dan komt het altijd netjes aan. Maar dat heeft met de afgelopen jaren dus wel ruim 1000 euro extra gekost, 1000 euro die niet nodig zouden moeten zijn.

Dus voor de duidelijkheid: het gaat met niet om geregistreerde pakketten die niet aankomen, het gaat met niet om grote verpakkingen die met speciale transportdiensten worden verzonden (dat is nog duurder), het gaat om gewone postpakketjes (soms zelfs geschikt voor de brievenbus) bezorgd door gewone post/pakket bedrijven zoals TNT Post, Selectvracht en GLS.
Het is mij alleen niet bekend welk bedrijf dit precies is en bij wie ik een klacht kwijt kan.

Weet iemand welk bedrijf normale pakketpost vanuit deze landen (en met name GB / Royal Post) bezorgd. En om dus precies te zijn de niet geregistreerde pakketten.

(sorry dat ik even heel lullig doe, maar voor mij heeft het helemaal geen zin om te lezen dat grote pakketten altijd goed worden bezorgd, dat lijkt mij nogal logisch een "koelkast" raak je niet "zomaar" kwijt).

Gesloten