LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Particuliere cursus, geld terugkrijgen via de belastingdiens

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
taadum

Particuliere cursus, geld terugkrijgen via de belastingdiens

Ongelezen bericht door taadum »

Ik wil me graag omscholen, de techniek in. Vandaag ben ik officieel afgewezen bij alle mbo opleidingen waar ik me ingeschreven heb (ook BBL). Als reden dat ik te oud (begin 20)/duur ben en geen technische vooropleiding heb. Er werd mij aangeraden een cursus te volgen, een omscholing, particulier.
Dit zal echter in de duizenden euro's gaan lopen. En omdat ik geen studiefinanciering krijg en geen uitkering (want te jong) maar ik wel mijn baan op moet zeggen om eraan te beginnen, is het dan misschien mogelijk om geld terug te krijgen van de belasting? Het laatst wat ik wil is 10 duizend euro in de schulden komen te zitten. Ik weet dat je studiekosten kan opgeven, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een particuliere cursus.

Ik heb al twijfels gezet bij of deze mbo opleidingen mij mochten afwijzen want ze adverteren zelfs dat havo leerlingen ook welkom zijn en zij hebben ook geen technische achtergrond, maar iedere vraag daarover blijft onbeantwoord van hun kant. Dus ik acht de kans klein dat ik in september alsnog ergens zal beginnen.
Dank!

eleven

Re: Particuliere cursus, geld terugkrijgen via de belastingdiens

Ongelezen bericht door eleven »

is het dan misschien mogelijk om geld terug te krijgen van de belasting?
Simpele oplossing, het belastingtelefoon bellen, is ook nog gratis.

Ad Verkaad

Re: Particuliere cursus, geld terugkrijgen via de belastingdiens

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

taadum schreef:Ik wil me graag omscholen, de techniek in. Vandaag ben ik officieel afgewezen bij alle mbo opleidingen waar ik me ingeschreven heb (ook BBL). Als reden dat ik te oud (begin 20)/duur ben en geen technische vooropleiding heb. Er werd mij aangeraden een cursus te volgen, een omscholing, particulier.
Dit zal echter in de duizenden euro's gaan lopen. En omdat ik geen studiefinanciering krijg en geen uitkering (want te jong) maar ik wel mijn baan op moet zeggen om eraan te beginnen, is het dan misschien mogelijk om geld terug te krijgen van de belasting? Het laatst wat ik wil is 10 duizend euro in de schulden komen te zitten. Ik weet dat je studiekosten kan opgeven, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een particuliere cursus.

Ik heb al twijfels gezet bij of deze mbo opleidingen mij mochten afwijzen want ze adverteren zelfs dat havo leerlingen ook welkom zijn en zij hebben ook geen technische achtergrond, maar iedere vraag daarover blijft onbeantwoord van hun kant. Dus ik acht de kans klein dat ik in september alsnog ergens zal beginnen.
Dank!
Dat Google gaat nog eens heel groot worden in 2014. Zo maar gevonden na 3 seconden Google gebruiken (info over 2013, maar zoals ik zei, dit is gewoon een zoekresultaat na 3 seconden zoeken): http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gaven_2013

Gesloten