LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinpas

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
koelie

pinpas

Ongelezen bericht door koelie »

ik zag zojuist een item over een vrouw die haar pinpas kwijtraakte en binnen 10 minuten 1100 euro kwijt was. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan, of had ze haar pincode bij de pas bewaard?

Gast

Re: pinpas

Ongelezen bericht door Gast »

Waarschijnlijk heeft ze idd haar pincode in haar portomonnee ver/gestopt, dat komt helaas nog erg regelmatig voor. Als medewerker van Postkantoren bv zie ik met lede ogen toe hoe onzorgvuldig met name oudere mensen zijn met hun "spiekbriefjes" En hoe vaak ik ook waarschuw er zijn hele hordes die denken dat zoiets hun niet zal overkomen. Het kan natuurlijk ook zijn dat zee een tijdje gevolgd en is haar pincode daarbij afgekeken.

koelie

Ongelezen bericht door koelie »

bedankt,

Ik hoop dat het zo is gegaan; ik begin namelijk wel wat ongerust te worden als ik zie hoe vaak op bijv opsporing verzocht te zien is hoe er met gestolen pinpassen gepind wordt. Ik begin me af te vragen of de pinpassen niet zeer snel te "kraken" zijn

tim

Ongelezen bericht door tim »

de bekende tientjes truc op stations bij kaartjesautomaten en bij pinautomaten is een veel gebruikte wijze om pin+ pas te krijgen. Als je staat te pinnen loert er iemand over je schouder mee voor je pin. Vervolgens tikt een handlanger op je schouder met de mededeling dat je een tientje hebt laten vallen. Op het moment dat jij omkijkt verwisseld de gene die je pin heeft gezien snel jouw pasje met een nep pasje. Dit bemerk je pas als zij allang weg zijn. Het kost ze eentientje, maar levert ze veel op.

peter12

Ongelezen bericht door peter12 »

Het stelen van een pinpas gebeurd vaker dan men denkt. Daarnaast wordt vaak de pincode afgekeken tijdens het pinnen of is de pincode ergens genoteerd.
Om de schade bij verlies van de pinpas en pincode te beperken de volgende tips:
1) bedek tijdens het pinnen met je hand of met je portemonee het toetsenbord tijdens het intoetsen van de pincode.
2) laat bij de bank het maximum bedrag dat je per dag kunt pinnen verlagen tot een acceptabele limiet van b.v. € 250,--. Als je meer geld nodig hebt, neem dan geld bij de bank op. De Postbank heeft momenteel een minimum limiet van € 1.000,-- en kan vooralsnog niet verlaagd worden.
3) noteer de telefoonnummers voor het blokkeren van de pinpas, b.v. in je mobiele telefoon.
Als desondanks toch nog pas en pincode wordt ontvreemd, dan kan hiermee de schade beperkt worden.

e.w.

Ongelezen bericht door e.w. »

zou kunnen zijn dat het over mijn ervaring gaat die u gelezen heeft. : 2 pasjes gestolen waarvan 1 pasje dat vrijwel nooit gebruikt werd.(dus niemand heeft kunnen meekijken o.i.d.) Kodes zaten NIET in mijn portemonnee en toch was binnen 10 minuten het geld weg!!!! Rara hoe kan dat.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat de pincode te achterhalen is van je pinpas, men gebruikt zogenaamde emulators op hun laptop of computer.
Deze bootsten een fake pinautomaat na, zodat ze een ander progje dieverse codes laat nalopen.
Deze codes zijn gebaseerd op een logische berekening die de banken hanteren.
Dit alles kun je zo van internet afhalen, als je maar lang genoeg zoekt vind je het vanzelf wel.
Daarom is het ook heel verstandig om je pas te laten blokkeren zodra je hem kwijt bent.
Wacht er niet mee a 2 dagen of zo maar doe dat zsm, elke bank kan je info geven hoe je een pas zsm kunt blokkeren, door 1 simpel telefoontje te plegen.
wacht je er 24 uur mee dan ben ik bang dat je te laat bent.

Mocht het wel gebeuren, vraag dan ook even waar er is gepint en neem dat bewijs even mee naar de politie, is ook beter voor je aangifte, en gemakelijker voor de heren om de dader op te sporen.

e.w.

Ongelezen bericht door e.w. »

Ik heb binnen het half uur mijn rekeningen geblokkeerd maar leed was al geschied dus. Bank blijft glashard volhouden dat het mijn eigen schuld is en dat de kodes wel bij de passen aanwezig waren want dat het anders onmogelijk is om te pinnen en ze zeggen ook dat de pincode niet op de pinpas staat. Ik weet 100% zeker dat het wel kan want het is bij mij toch echt gebeurd! Ik kan helaas alleen niet bewijzen hoe ze het gedaan hebben dus heb ik geen poot om op te staan. Als iemand dat zou kunnen aantonen zou het de banken een hoop geld gaan kosten want er zijn nog wel meer slachtoffers!

Gesloten