LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planetary Annihilation

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Djesse

Planetary Annihilation

Ongelezen bericht door Djesse »

Ik heb een tijd geleden een spel gekocht voor €20, dit spel is Planetary Annihilation.
Toen ik het spel kocht bevond het zich in de zogenaamde "Early access" status op Steam, je koopt dus een spel dat niet helemaal af is om de developer van het spel (In dit geval Uber entertainment) te steunen (en om eerder het spel te kunnen spelen).

Ik heb het spel een tijdje niet gespeeld, maar toen ik laatst keek wat er nieuw was was het spel tot mijn verbasing niet meer te kopen, wel was er een nieuw spel van de zelfde developer uitgekomen, Planetary Annihilation : Titans. Dit is precies hetzelfde spel, maar dan beter (bug fixes, nieuwe maps, nieuwe units etc) oftewel de dingen die in Planetary Annihilation zouden komen. De developers noemen die spel een "Standalone Expansion" oftewel een uitbreiding die je ook zonder het basis spel (Planetary Annihilation) kan spelen, het probleem is dat het basis spel niet meer te verkrijgen is en de developers dus het zelfde spel 2 keer aan de consument wil verkopen.

Nu kon ik dus tot een bepaalde datum (nu al verlopen) het nieuwe spel met 33% korting kopen. Ik vind dit totaal niet redelijk, ik heb het spel immens al gekocht en nu word een verbeterde versie van het eerste spel opnieuw uitgebracht in de hoop dat de developer dubbel geld kan vangen.

Ik zou graag een refund willen, maar de developer zegt dat ik dit met Steam (waar ik het spel heb gekocht) moet regelen, zij zeggen dat dit niet kan omdat ik het spel al meer dan 2 uur heb gespeeld.

Wat kan ik doen?

Jefdus

Re: Planetary Annihilation

Ongelezen bericht door Jefdus »

De volgende keer geen geld meer besteden aan een pre-release. Als iedereen dat nou gewoon zou doen, houden de developers vanzelf op met dit soort praktijken.

kweenie

Re: Planetary Annihilation

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, het is in zo'n situatie maar net de vraag war er nog tot de originele release hoort en wanneer je van een nieuwe versie kunt spreken. Je ziet ook bij veel normale spelen, dus niet pre-releases, dat er in de loop der tijd nieuwe versies van komen. Bijvoorbeeld met extra werelden of andere nieuwe features die niet in de originele versie zitten. Die kun je dan ook niet zomaar gratis krijgen.

De vraag is dus wat er was afgesproken voor de originele versie en waar er aan extra's bij zit. Als bepaalde 'uitbreidingen' al voor de basisversie waren afgesproken, dan moet je die ook krijgen. Maar als er meer nieuwe dingen in zitten, of als er helemaal niets was afgesproken, dan zul je daar toch voor moeten betalen.

Gesloten