Vorige week heb ik een tweedehands scooter gekocht, Nu tijdens het weekend heb ik de scooter uitelkaar gehaald om hem te controleren op gebreken. Hierbij kwam ik het chassis nummer tegen op het frame.
Dit kwam echter niet overeen met wat er op het oude verzekerings papier stond van de vorige eigenaar.
Dus ik bellen naar de politie of de scooter mischien gestolen is.
Dan krijg je het volgende antwoord:,, Dit MOGEN wij niet doen en als we het al konden doen dan kunnen wij niet met zekerheid zeggen dat ie wel of niet gestolen is.
De enige optie zou zijn dat ik dan langs zou komen met de scooter waarna die eventueel in beslag genomen zou worden (dit kan echter niet omdat in mijn poging de scooter te controleren ik hem zelf gesloopt heb en deze nog niet is verzekerd). Dit laatste over het inbeslagnemen snap ik nog enig sinds sinds de scooter dan gestolen is. Wat ik echter niet snap is waarom er niet even in de computer gekeken kan worden of het frame/chassis nummer bekend is.
Het heeft zelfs nog heel wat moete gokost om mijn adres gegeven achter te laten zodat er eventueel nog contact met mij kon worden opgenomen. Want het was namelijk ook niet mogelijk om een agent langs te sturen
Het verbaasd mij dat de politie zo nonchalant reageert nu ze eindelijk is de kans krijgen van een eerlijke burger om wat misdaad te bestrijden, dan krijg je het gevoel dat het teveel werk is. Of dat ze liever bonen schrijven.
Nu Vraag ik u is dit de manier waarop de politie service wenst te verlenen??
Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Randy den Oude
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie service???
Re: Politie service???
MIJNHEER RANDY, U ZOU EENS MOETEN LEZEN WAT ER GESCHREVEN IS OVER DE POLITIE OP DEZE DIVERSENAFDELING., ONDER DE NAAM POLITIE.
ZEER INTERESSANT,MAAR HET HEEFT GEEN ZIN OM IETS TE SCHRIJVEN OVER DE POLITIE OMDAT ZE ZO LAKS ZIJN,DAAR IS GENOEG OVER TE LEZEN IN HET ONDERWERP POLITIE.
VEEL INWONERS VAN DIT LAND VINDEN DAT DE POLITIE GOED WERK VERRICHT,MAAR IK BEN HET HELEMAAL MET U EENS DAT DE POLITIE ONTZETTEND LAKS IS .
INPLAATS DAT ZE REAGEREN OP UW VRAAG, DOEN ZE HELEMAAL NIETS ALLEEN DAT, ALS U KOMT MET DE SCOOTER ..... HIJ IN BESLAG GENOMEN WORD, EN VERDER HOORT U NIKSNAKKESNADA MEER VAN HET HELE GEVAL, MAAR U BENT WEL UW GELD KWIJT.NU LIGT HET AAN U WAT U WILT DOEN, ALS ZE U AANHOUDEN MET EEN SCOOTER WAAR HET FRAME NUMMER NIET KLOPT MET DE PAPIEREN, DAN BENT U ALSNOG U SCOOTER EN GELD KWIJT, MAAR DAN... .. ZEGGEN ZE HET RECHT MOET ER NU EENMAAL ZIJN, EN SCHRIJVEN ZE EEN PROCESVERBAAL OMDAT U RIJD OP EEN GESTOLEN SCOOTER. WAT IS ER NOU KROM HIER IN DIT LAND NOU IK WENS U STERKTE !!!!!!!!!!!
ZEER INTERESSANT,MAAR HET HEEFT GEEN ZIN OM IETS TE SCHRIJVEN OVER DE POLITIE OMDAT ZE ZO LAKS ZIJN,DAAR IS GENOEG OVER TE LEZEN IN HET ONDERWERP POLITIE.
VEEL INWONERS VAN DIT LAND VINDEN DAT DE POLITIE GOED WERK VERRICHT,MAAR IK BEN HET HELEMAAL MET U EENS DAT DE POLITIE ONTZETTEND LAKS IS .
INPLAATS DAT ZE REAGEREN OP UW VRAAG, DOEN ZE HELEMAAL NIETS ALLEEN DAT, ALS U KOMT MET DE SCOOTER ..... HIJ IN BESLAG GENOMEN WORD, EN VERDER HOORT U NIKSNAKKESNADA MEER VAN HET HELE GEVAL, MAAR U BENT WEL UW GELD KWIJT.NU LIGT HET AAN U WAT U WILT DOEN, ALS ZE U AANHOUDEN MET EEN SCOOTER WAAR HET FRAME NUMMER NIET KLOPT MET DE PAPIEREN, DAN BENT U ALSNOG U SCOOTER EN GELD KWIJT, MAAR DAN... .. ZEGGEN ZE HET RECHT MOET ER NU EENMAAL ZIJN, EN SCHRIJVEN ZE EEN PROCESVERBAAL OMDAT U RIJD OP EEN GESTOLEN SCOOTER. WAT IS ER NOU KROM HIER IN DIT LAND NOU IK WENS U STERKTE !!!!!!!!!!!
Beste gast $$$$$$$,
Je vergeet een ding: Dat is, Ambtelijke molentjes.
Die werken nu eenmaal traag.
Je vergeet een ding: Dat is, Ambtelijke molentjes.
Die werken nu eenmaal traag.
JA ..........DAT WAS IK EVEN VERGETEN. MAAR MISSCHIEN GAAT HET LICHT EENS BIJ DE POLITIE TOCH SCHIJNEN?????!!!!!!!JA TOCH ,HOPELIJK WEL.MAAR NU ZIITEN WE ER MAAR MEE OPGESCHEEPT, EN ZE KOSTEN NOG GELD OOK WAT WIJ MOETEN OPBRENGEN.DEDEN ZE NOU DAAR MAAR EENS IETS GOEDS MEE!!!!!!!!!!!!!
Sorry was me er niet van bewust dat er al een onderwerp over de politie was. Ik heb er wel nar gezocht maar heb er schijnbaar overheen gekeken.
Ik voelde me echter zo gefrusteerd hierover (nog steeds trouwens) dat ik het even van me af moest schrijven.
Nog een puntje het is volgens mij zo in Nederland, dat als je ter goede trouw gestolen waar koopt je bij de rechtmatige eigenaar of degene van wie je de spullen hebt gekocht (weet ik niet geheel zeker meer welke het was), het aankoop bedrag terug kan krijgen.
Ik voelde me echter zo gefrusteerd hierover (nog steeds trouwens) dat ik het even van me af moest schrijven.
Nog een puntje het is volgens mij zo in Nederland, dat als je ter goede trouw gestolen waar koopt je bij de rechtmatige eigenaar of degene van wie je de spullen hebt gekocht (weet ik niet geheel zeker meer welke het was), het aankoop bedrag terug kan krijgen.