Enige tijd geleden heb ik een pakketje ontvangen buiten Europa
De oorspronkelijke waarde was 34,14 dollar oftewel 26 euro. Ik heb een mooie korting ontvangen
waardoor de waarde slechts 26,08 dollar werd.
De verkoper heeft de oorspronkelijke waarde op het pakket gezet waardoor ik aan de deur 17,96
moest betalen. Geen probleem, ik ben in bezwaar gegaan. Ik heb de orginele factuur opgestuurd en
ik kreeg mijn gelijk. Ik kreeg een bedrag van 4,96 terug gestort.
Ik gelijk post nl bellen. Ik heb ze gevraagd(meisje was net nieuw) waar die 12,50 was gebleven.
Er word mij doodleuk verteld dat post nl onkosten rekent voor het inklaren en dat was in dit geval ook zo.
Ik legde haar uit dat dit buiten mijn schuld om ging maar ik er uiteindelijk wel voor moest betalen.
Affijn het ging maar om 12,50(waarschijnlijk compensatie voor de mislukte fusie)
Op woensdag 30 Januari 2013 kreeg ik weer een pakketje aangeboden. Dit keer mocht ik 151,42 EURO bij betalen. Het ging om een pakketje met een waarde van in totaal 6,60 dollar(verzendkosten niet meegerekend). Toen werd ik echt kwaad.
Ik heb het pakket aangenomen en betaald ben gelijk weer in bezwaar gegaan.
Want wat blijkt. De verkoper heeft per ongeluk(of met zin) een waarde van 660 dollar opgegeven(komma is verplaatst denk ik). Daarmee kom je op een totaal waarde van 519 euro. uiteraard kan post nl hier niets aan doen maar ik ben weer het bokje
Ik heb wat onderzoek gedaan naar verzenden buiten de EU die onze kant op komen.
Wat blijkt, Er wil nog wel eens een pakketje verdwijnen in het land van de Post.
Wat doen buitenlandse verkopers om dan hun geld terug te krijgen
Ze verzekeren het pakketje tot 1000 euro(dollar) en geven als waarde een veel hogere waarde
op dan het werkelijk waard is. Op die manier kunnen ze, als er een pakketje verdwijnt er een
leuk slaatje uit slaan. Mensen zijn oplichters blijkt maar weer.
Om terug te komen op het verhaal. Ik weet dat Post Nl er weinig aan kan doen maar ik vind
het toch belachelijk dat Post Nl ook hun eigen kosten niet uit betalen als blijkt dat de
ontvanger in zijn gelijk word gesteld.
Radar, pak Post Nl een keertje aan
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post NL en onterechte inklaringskosten
Re: Post NL en onterechte inklaringskosten
Beide keren was de initiële fout overduidelijk van de webshop, PostNL kan niks anders dan afgaan op de bedragen op de buitenkant van het pakje. Je zit dus verkeerd, je moet de terechte administratie- en behandelingskosten van PostNL verhalen op de webwinkel die de fout heeft gemaakt, niet bij PostNL die gewoon hun besteedde tijd en gedane moeite vergoedt willen zien. Immers, die inklaringskosten zijn voor gedane arbeid, dat je later heffingen en btw terug krijgt doet niks af aan het feit dat PostNL er simpelweg werk ervan heeft gehad, wat niet gedaan had hoeven worden als die webshop zijn werk goed had gedaan.Daakko schreef:Enige tijd geleden heb ik een pakketje ontvangen buiten Europa
De oorspronkelijke waarde was 34,14 dollar oftewel 26 euro. Ik heb een mooie korting ontvangen
waardoor de waarde slechts 26,08 dollar werd.
De verkoper heeft de oorspronkelijke waarde op het pakket gezet waardoor ik aan de deur 17,96
moest betalen. Geen probleem, ik ben in bezwaar gegaan. Ik heb de orginele factuur opgestuurd en
ik kreeg mijn gelijk. Ik kreeg een bedrag van 4,96 terug gestort.
Ik gelijk post nl bellen. Ik heb ze gevraagd(meisje was net nieuw) waar die 12,50 was gebleven.
Er word mij doodleuk verteld dat post nl onkosten rekent voor het inklaren en dat was in dit geval ook zo.
Ik legde haar uit dat dit buiten mijn schuld om ging maar ik er uiteindelijk wel voor moest betalen.
Affijn het ging maar om 12,50(waarschijnlijk compensatie voor de mislukte fusie)
Op woensdag 30 Januari 2013 kreeg ik weer een pakketje aangeboden. Dit keer mocht ik 151,42 EURO bij betalen. Het ging om een pakketje met een waarde van in totaal 6,60 dollar(verzendkosten niet meegerekend). Toen werd ik echt kwaad.
Ik heb het pakket aangenomen en betaald ben gelijk weer in bezwaar gegaan.
Want wat blijkt. De verkoper heeft per ongeluk(of met zin) een waarde van 660 dollar opgegeven(komma is verplaatst denk ik). Daarmee kom je op een totaal waarde van 519 euro. uiteraard kan post nl hier niets aan doen maar ik ben weer het bokje
Ik heb wat onderzoek gedaan naar verzenden buiten de EU die onze kant op komen.
Wat blijkt, Er wil nog wel eens een pakketje verdwijnen in het land van de Post.
Wat doen buitenlandse verkopers om dan hun geld terug te krijgen
Ze verzekeren het pakketje tot 1000 euro(dollar) en geven als waarde een veel hogere waarde
op dan het werkelijk waard is. Op die manier kunnen ze, als er een pakketje verdwijnt er een
leuk slaatje uit slaan. Mensen zijn oplichters blijkt maar weer.
Om terug te komen op het verhaal. Ik weet dat Post Nl er weinig aan kan doen maar ik vind
het toch belachelijk dat Post Nl ook hun eigen kosten niet uit betalen als blijkt dat de
ontvanger in zijn gelijk word gesteld.
Radar, pak Post Nl een keertje aan
Ik zou je tijd en moeite eerder stoppen in het zoeken van een wat meer terzake kundige webshop.
-
Bob Schurkjens
Re: Post NL en onterechte inklaringskosten
Naast de waarde van het pakket moet je ook de verzendkosten meenemen in het berekenen van de inklaringskosten.