| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] postbezorging
-
jacqueline33
postbezorging
Op 26 april j.l. verstuurden wij 50 trouwkaarten. Na 5 dagen blijkt, dat er 15 niet op de bestemming zijn aangekomen.
Schandelijk is dat! We maken nu extra kosten in het weer opnieuw versturen, de drukkerskosten en de extra telefoonkosten om iedereen na te bellen.
Meest idiote voorbeeld: we sturen 2 kaarten naar mensen op nr. 18 en 26 van dezelfde straat. nr. 26 kreeg hem de 27e en nr. 18 moet hem nog krijgen.
Wordt weer eens tijd dat daar eens kritischer naar gekeken wordt.
Schandelijk is dat! We maken nu extra kosten in het weer opnieuw versturen, de drukkerskosten en de extra telefoonkosten om iedereen na te bellen.
Meest idiote voorbeeld: we sturen 2 kaarten naar mensen op nr. 18 en 26 van dezelfde straat. nr. 26 kreeg hem de 27e en nr. 18 moet hem nog krijgen.
Wordt weer eens tijd dat daar eens kritischer naar gekeken wordt.
-
Lieske1958
Re: postbezorging
Ik zou als ik jullie was nog een paar dagen wachten.
Afgelopen zaterag was geen bezorgdag ivm Koniginnedag.
De kans is groot dat komende dinsdag iedereen zijn kaart wel heeft.
Lieske
Afgelopen zaterag was geen bezorgdag ivm Koniginnedag.
De kans is groot dat komende dinsdag iedereen zijn kaart wel heeft.
Lieske
-
bodejosm43
Het klopt gewoon niet, wat de TPG beweert.
Wanneer er mensen zijn die de kaart de 27e hebben ontvangen, dan heb je ook nog de 28e, dat was afgelopen vrijdag. En dat er dan een feestdag tussen zou zitten, is helemaal niet aan de orde, want dat was de 29e.
Bovendien: vandaag is een inhaaldag voor die 29e april.
Wanneer er mensen zijn die de kaart de 27e hebben ontvangen, dan heb je ook nog de 28e, dat was afgelopen vrijdag. En dat er dan een feestdag tussen zou zitten, is helemaal niet aan de orde, want dat was de 29e.
Bovendien: vandaag is een inhaaldag voor die 29e april.
-
jacqueline33
Dat is ook zo.
Alleen het rare is dat bijv. 2 mensen in dezelfde straat nr. 18 en 26, dat daarvan nr. 26 de post op vrijdag binnenkrijgt en die van nr. 18 moet hem nog krijgen en het is al 1 mei.
Tegelijk met een hele stapel trouwkaarten hebben we ook een dvd gestuurd naar iemand die de kaart ook moest krijgen. DVD komt netjes aan, maar ook daar is geen trouwkaart te bekennen.
Betekent dus, dat je iedereen moet gaan bellen nu en vragen of ze iets ontvangen hebt en je zit met een schadepost, want kaarten moeten bijgemaakt worden, weer opnieuw postzegels erop en dan maar hopen, dat ze hem dan wel krijgen.
Alleen het rare is dat bijv. 2 mensen in dezelfde straat nr. 18 en 26, dat daarvan nr. 26 de post op vrijdag binnenkrijgt en die van nr. 18 moet hem nog krijgen en het is al 1 mei.
Tegelijk met een hele stapel trouwkaarten hebben we ook een dvd gestuurd naar iemand die de kaart ook moest krijgen. DVD komt netjes aan, maar ook daar is geen trouwkaart te bekennen.
Betekent dus, dat je iedereen moet gaan bellen nu en vragen of ze iets ontvangen hebt en je zit met een schadepost, want kaarten moeten bijgemaakt worden, weer opnieuw postzegels erop en dan maar hopen, dat ze hem dan wel krijgen.
-
Martin1976
Is inderdaad niet netjes dit van TPG, in principe hoort de post de volgende dag, of uiterlijk de dag daarop aan te komen. Het aantal poststukken wat bij TPG zoek raakt schijnt heel laag te zijn, minder dan 1%. Kortom, of TPG speelt wat met die cijfertjes of in uw geval is het wel goed misgegaan. Wellicht dat vandaag of morgen nog een aantal kaarten aankomen?
Een kaart die ik in augustus 2005 gestuurd heb naar mijn moeder moet nu nog steeds aankomen bij mijn moeder.
Ook beweren ze bij de TPG dat als je vandaag iets op de bus doet het morgen bezorgd worden. Nou verjaardagskaarten moet ik tegenwoordig 2 dagen voor de verjaardag versturen, anders zijn ze never nooit op tijd.
En ik hoor zelfs nu nog dat er mensen zijn die kerstkaarten binnenkrijgen. En ik alle gevallen staat het adres er goed op.
Dus ja....het is net als met de NS: meer betalen, minder service. Zoals meerdere bedrijven in Nederland.
Ook beweren ze bij de TPG dat als je vandaag iets op de bus doet het morgen bezorgd worden. Nou verjaardagskaarten moet ik tegenwoordig 2 dagen voor de verjaardag versturen, anders zijn ze never nooit op tijd.
En ik hoor zelfs nu nog dat er mensen zijn die kerstkaarten binnenkrijgen. En ik alle gevallen staat het adres er goed op.
Dus ja....het is net als met de NS: meer betalen, minder service. Zoals meerdere bedrijven in Nederland.
-
bodejosm43
Dat is niet waar: ze zeggen dat een percentage (volgens mij ligt dat boven de 90 procent) binnen 24 uur bezorgd wordt, de rest hoort er binnen 48 uur te zijn.Ook beweren ze bij de TPG dat als je vandaag iets op de bus doet het morgen bezorgd worden. Nou verjaardagskaarten moet ik tegenwoordig 2 dagen voor de verjaardag versturen, anders zijn ze never nooit op tijd.
Daar is Jacqueline niet mee geholpen, de TPG is sowieso dan al 2 dagen te laat.
Ze hadden vorig jaar een reclameslogan "vandaag op de bus, morgen bezorgt bij je zus" o.i.d. Dat is m.i. beweren, anders liegen ze dus gewoon.
En als 10 % niet op tijd is, dan zit mijn post zeker altijd bij die 10 %?
En als 10 % niet op tijd is, dan zit mijn post zeker altijd bij die 10 %?
Lijkt dit niet een beetje op paniek voetbal
Op de 26e worden er kaarten gepost en op de 30e, 4 dagen later, waarvan er ook nog eens 2 vrije dagen waren, spreekt de topic schrijfster al van schande.
En dan is het zeker belachelijk om na 4 dagen al te roepen dat je extra kosten moet maken voor het opnieuw versturen, de drukkerskosten en telefoonkosten om iedereen na te bellen.
Ik zou bijna denken dat de kaarten te laat verstuurd zijn.
Als je nu al in zo in paniek bent, wat moet het dan worden als je aanstaande 5 minuten te laat komt

Op de 26e worden er kaarten gepost en op de 30e, 4 dagen later, waarvan er ook nog eens 2 vrije dagen waren, spreekt de topic schrijfster al van schande.
En dan is het zeker belachelijk om na 4 dagen al te roepen dat je extra kosten moet maken voor het opnieuw versturen, de drukkerskosten en telefoonkosten om iedereen na te bellen.
Ik zou bijna denken dat de kaarten te laat verstuurd zijn.
Als je nu al in zo in paniek bent, wat moet het dan worden als je aanstaande 5 minuten te laat komt