LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postnl aanklagen wegens gebrekige dienstverlening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Orphax

Postnl aanklagen wegens gebrekige dienstverlening

Ongelezen bericht door Orphax »

Hoi,

Na weken met Postnl contact te hebben gehad over een verloren pakket dat aangetekend is verstuurd naar Duitsland en daarbij meerdere malen gemaakte afspraken te zijn verlopen, dan wel niet nagekomen, wil ik graag kijken of ik juridische hulp kan krijgen bij een officiele klacht tegen Postnl waarbij zowel mijn financiële schade wordt vergoed als een vergoeding wordt verwerkt voor de frustratie en tijd die ik hier aan heb moeten besteden (wat ondertussen in de uren loopt).

Aangezien er ondertussen echt een zeer matige service wordt geleverd door Postnl en afspraken en de geleverde diensten niet worden nagekomen wordt het tijd om een volgende stap te ondernemen. Daarom zou ik zou graag horen of iemand hier ervaring mee heeft of dat iemand advies heeft met instanties die hier eventueel mee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank,

Sietse van Erve

alfatrion

Re: Postnl aanklagen wegens gebrekige dienstverlening

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het pakket aangetekend is verstuurd met PostNL, dan is er een dekking tot 500 euro. De Postwet maakt dat een hogere vergoeding niet mogelijk is. De tijd die je hier aan hebt besteed en de frustratie die je hebt komen helaas niet voor vergoeding in aanmerking.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u het pakket niet verzekerd verstuurd heeft valt er weinig te halen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Als het pakket aangetekend is verstuurd met PostNL, dan is er een dekking tot 500 euro. De Postwet maakt dat een hogere vergoeding niet mogelijk is. De tijd die je hier aan hebt besteed en de frustratie die je hebt komen helaas niet voor vergoeding in aanmerking.
PostNL biedt ook hogere dekking aan tot € 5.500, zie:

https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... erservice/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet je het dus apart verzekeren.

Orphax

Ongelezen bericht door Orphax »

Dank voor de antwoorden.
Het is aangetekend verstuurd en dus gedekt tot 500 euro.

Wat ik van ze vraag is ook niet meer dan die 500 euro, maar ik wil wel het onderste uit de kan halen in dit geval. Zelf zou ik 350 euro passend vinden. De waarde van het pakket is 220 euro, verzendkosten 22 euro.
Dat maakt dus 100 euro voor de uren die ik hier in heb moeten steken (we spreken echt over uren, ben hier al ruim 4 weken mee bezig).

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Orphax schreef:Dank voor de antwoorden.
Het is aangetekend verstuurd en dus gedekt tot 500 euro.

Wat ik van ze vraag is ook niet meer dan die 500 euro, maar ik wil wel het onderste uit de kan halen in dit geval. Zelf zou ik 350 euro passend vinden. De waarde van het pakket is 220 euro, verzendkosten 22 euro.
Dat maakt dus 100 euro voor de uren die ik hier in heb moeten steken (we spreken echt over uren, ben hier al ruim 4 weken mee bezig).
Zo werkt dat niet. U gaat een overeenkomst aan met postnl en in de voorwaarden bij deze overeenkomst staat precies wat eventueel vergoed wordt onder welke voorwaarden.

Gesloten