| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL doet niets aan klachten over bezorger in Weesp
PostNL doet niets aan klachten over bezorger in Weesp
Er is nu twee keer in twee weken een pakket van mij rechtstreeks naar het afhaalcentrum gebracht in plaats van opnieuw aan te bieden. Bij het afhaalpunt de Spar in Weesp blijken ze al 4 maanden dagelijks een klacht in te dienen over de bezorger. Ook vertelt de bedrijfsleider dat met vele pakjes hetzelfde gebeurt als met mijn pakje. Ook de pakjes van de bejaarden uit het bejaardentehuis worden niet opnieuw aangeboden maar naar het afhaalpunt gebracht. Dit is in een andere wijk en levert problemen op voor de bejaarden die slecht ter been zijn! Ik kan nog in de auto stappen, zij niet.
Klagen bij Postnl helpt niet. Zowel de bezorger als de leiding doen niets. De telefonisten nemen de klacht aan. Er is een interne afhandeling waar geen terugkoppeling op volgt. De klacht wordt aan de leidinggevende door gegeven die er kennelijk al 4 maanden niets aan doet. Dit was ook de mededeling aan mij:
"Deze klacht is momenteel nog in behandeling bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de betreffende pakketchauffeur en maatregelen nemen om dit weer correct te laten verlopen. Dit wordt inderdaad intern afgehandeld, dus u zult hier geen bericht meer over ontvangen. "
Dit heeft het afhaalcentrum en waarschijnlijk vele anderen ook al maanden gehoord. Op het echte probleem dat een klacht indienen al maanden niet helpt en er niets aan gedaan wordt, wordt op geen enkele wijze in gegaan.
Wie heeft een goed idee om Weesp weer een betrouwbare pakketbezorging te laten krijgen?
Klagen bij Postnl helpt niet. Zowel de bezorger als de leiding doen niets. De telefonisten nemen de klacht aan. Er is een interne afhandeling waar geen terugkoppeling op volgt. De klacht wordt aan de leidinggevende door gegeven die er kennelijk al 4 maanden niets aan doet. Dit was ook de mededeling aan mij:
"Deze klacht is momenteel nog in behandeling bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de betreffende pakketchauffeur en maatregelen nemen om dit weer correct te laten verlopen. Dit wordt inderdaad intern afgehandeld, dus u zult hier geen bericht meer over ontvangen. "
Dit heeft het afhaalcentrum en waarschijnlijk vele anderen ook al maanden gehoord. Op het echte probleem dat een klacht indienen al maanden niet helpt en er niets aan gedaan wordt, wordt op geen enkele wijze in gegaan.
Wie heeft een goed idee om Weesp weer een betrouwbare pakketbezorging te laten krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2018 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onnodig gebruik hoofdletters
Reden: Titel aangepast vanwege onnodig gebruik hoofdletters
Re: PostNL doet niets aan klachten over bezorger in Weesp
Ik heb inmiddels bij de Consuwijzer en de geschilleninstantie gehoord dat ik niets kan ondernemen (en alle anderen ook niet) omdat ik geen verzender en/of opdrachtgever ben. De Consuwijzer had geen advies behalve het op een plaats zoals hier aan te melden.
-
hänschen klein
Alleman georganiseerd (oproep bij de SPAR) en ononderbroken de opdrachtgevers blijven informeren over deze slechte Post-NL service ... een optie?
Steeds met CC Post.NL
Steeds met CC Post.NL
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 22 feb 2018 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
taxikemperman
Mogelijk via de redactie, maar wij als vrijwilligers kunnen helemaal niets doen
-
NeoDutchio
U kunt het hier wel melden, maar wat is het nut daarvan? Enkel een verzender kan een klacht indienen. Daarbij is het maar de vraag of het pakket wel thuis bezord wordt, of dat het direct naar een depot gebracht wordt. Veel pakjes waarvoor getekend moet worden krijgt u bericht van in uw brievenbus dat u het kunt ophalen. Ik ga niet voor de vierde keer alle codes opschrijven, maar aan het track en trace nummer is te zien wanneer er thuis bezorgd wordt en wanneer niet.
-
juliomariner
Helaas doet PostNl eigenlijk nooit wat met klachten
Kunnen we van bezorgen ruilen?
geen gemiste pakketjes meer, gewoon lekker alles bij het afhaalpunt. ideaal!
geen gemiste pakketjes meer, gewoon lekker alles bij het afhaalpunt. ideaal!
Ook in Doetinchem is het behoorlijk mis met PostNL
Ook vandaag verwachten we een bestelling via postNL. Ben benieuwd of er deze keer wel
aan de voordeur geleverd wordt. Ik heb bij de receptie het bericht achtergelaten om deze
levering absoluut te weigeren, Wij zijn gewoon thuis.
Toch gewoon bij de balie achter gelaten. Zelfs geen briefje in de brievenbus.
Dit is toch niet normaal meer.
Misschien bij bestelling opgeven dat verzending per PostNL niet wenselijk is.
Ook vandaag verwachten we een bestelling via postNL. Ben benieuwd of er deze keer wel
aan de voordeur geleverd wordt. Ik heb bij de receptie het bericht achtergelaten om deze
levering absoluut te weigeren, Wij zijn gewoon thuis.
Toch gewoon bij de balie achter gelaten. Zelfs geen briefje in de brievenbus.
Dit is toch niet normaal meer.
Misschien bij bestelling opgeven dat verzending per PostNL niet wenselijk is.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2018 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Ik zeg: solliciteren!Wie heeft een goed idee om Weesp weer een betrouwbare pakketbezorging te laten krijgen?
En verder weet ik het ook niet, Post.nl doet helaas niet veel met klachten. Het lijkt er een beetje op dat het bedrijf de grip op het proces kwijt is.
-
witte angora
Je frustratie snap ik. Het is ook irritant als je naar het afhaalpunt moet terwijl er iets anders is afgesproken. Aan de andere kant: de pakketjes komen wél aan, al is het via een omweg. Je kunt m.i. dus niet beweren dat de postbezorging onbetrouwbaar is. Dat zou het pas zijn als structureel pakketjes helemaal niet worden afgeleverd, of bij de verkeerde adressen.DebbydH schreef:Er is nu twee keer in twee weken een pakket van mij rechtstreeks naar het afhaalcentrum gebracht in plaats van opnieuw aan te bieden. Bij het afhaalpunt de Spar in Weesp blijken ze al 4 maanden dagelijks een klacht in te dienen over de bezorger. Ook vertelt de bedrijfsleider dat met vele pakjes hetzelfde gebeurt als met mijn pakje. Ook de pakjes van de bejaarden uit het bejaardentehuis worden niet opnieuw aangeboden maar naar het afhaalpunt gebracht. Dit is in een andere wijk en levert problemen op voor de bejaarden die slecht ter been zijn! Ik kan nog in de auto stappen, zij niet.
-
stofzuigertje
Gezien de beloning en kans op 2e keer ook niet thuis... zou ik ook na 1x briefje, U kunt afhalen schrijven... want buren zijn in bepaalde wijken ook zelden thuis.
Geschikt ?stofzuigertje schreef:Gezien de beloning en kans op 2e keer ook niet thuis... zou ik ook na 1x briefje, U kunt afhalen schrijven... want buren zijn in bepaalde wijken ook zelden thuis.
Ongeschikt ?
(als pakjesbezorger)
-
juliomariner
ondanks de enorme levenservaring van Stofzuiger acht ik hem .... ongeschikt
-
renewouters
Inderdaad doet PostNL niks met klachten van ontvangers. En dat hoeven ze ook helemaal niet te doen. Maar klachten van verzenders (groot en klein) worden wel degelijk behandeld (en opgelost). Daarnaast zal PostNL niet zo slecht zijn als hier vaak wordt gesuggereerd. Als het wel zo slecht zou zijn is het niet te verklaren dat de meeste (grote en kleine) webwinkels zaken doen met PostNL. Dat doe je niet als je bestellingen niet aankomen bij de klant.juliomariner schreef:Helaas doet PostNl eigenlijk nooit wat met klachten
-
juliomariner
Ben zelf verzender van meerdere zakelijke pakketen per week en meestal gaat het goed maar als je als verzender een klacht indient hoor je er nooit meer wat van . Dus klachten oplossen, nee niet echt
Dat dacht ik ook maar de verzender kan je (blijkbaar) ook schriftelijk ( via mail) machtigen. Deze week een onderzoek laten starten naar een zoekgeraakte “bubbeltjesenvelop” zonder T&T code. Weet niet of het toeval is maar na 1,5 week ligt hij ineens in de bus met een extra “sorteercode sticker” er op.Enkel een verzender kan een klacht indienen.
-
juliomariner
Dat lijkt me toeval want zonder track tracce is deze door PostNl ook niet te volgen
Had van de verzender wel een foto van de envelop gekregen. Maar goed, je kunt dus als gemachtigde ontvanger ook een onderzoek laten starten.
-
juliomariner
Met de duizenden poststukken per dag denk ik dat een foto PostNL niet gaat helpen
Tegenwoordig komen sommige kleinere pakketjes ook met de bezorger vd brievenbuspost, terwijl deze dan dus niet door de bus passen. Deze bezorgers mogen sowieso maar 1x aanbieden, en bij niet thuis kunnen ze kiezen tussen bezorging bij buren of naar het afhaalpunt. Het gaat dan over het algemeen om zendingen uit het buitenland, voornamelijk China.