| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] POSTNL pakket Verdwenen
POSTNL pakket Verdwenen
Hallo,
Op 6 Juli heb ik een pakket aangetekend laten verzenden naar Indonesie.
Het is nu 16 augustus en het pakket is nog steeds niet aangekomen.
Ik heb al 2 keer geklaagd via email, want als je belt kost het 0,45 cent per minuut en moet minimaal 15 tot een half uur wachten om iemand aan de lijn te krijgen die alleen maar kan zeggen dat het pakket verzonden is(geldklopperij).
Dat kan ik via tracktrace ook zien. Er staat alleen dat het pakket op 7 juli verzonden is naar land van bestemming en verder helemaal niets.
Op mijn email klacht hebben ze gereageert en ik moest een formulier invullen zodat ze een onderzoek zouden starten. Dit is 2.5 weken geleden opgestuurd, maar ik hoor nog niets.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.
Ik ben de ontvanger en zit in Indonesie.Weet iemand of het zin heeft om iemand te laten machtigen om voor mij aangifte hiervan te doen?
Het gaat namelijk om een ATM kaart.
Weet iemand wat ik nu nog verder kan doen?
Op 6 Juli heb ik een pakket aangetekend laten verzenden naar Indonesie.
Het is nu 16 augustus en het pakket is nog steeds niet aangekomen.
Ik heb al 2 keer geklaagd via email, want als je belt kost het 0,45 cent per minuut en moet minimaal 15 tot een half uur wachten om iemand aan de lijn te krijgen die alleen maar kan zeggen dat het pakket verzonden is(geldklopperij).
Dat kan ik via tracktrace ook zien. Er staat alleen dat het pakket op 7 juli verzonden is naar land van bestemming en verder helemaal niets.
Op mijn email klacht hebben ze gereageert en ik moest een formulier invullen zodat ze een onderzoek zouden starten. Dit is 2.5 weken geleden opgestuurd, maar ik hoor nog niets.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.
Ik ben de ontvanger en zit in Indonesie.Weet iemand of het zin heeft om iemand te laten machtigen om voor mij aangifte hiervan te doen?
Het gaat namelijk om een ATM kaart.
Weet iemand wat ik nu nog verder kan doen?
Re: POSTNL pakket Verdwenen
Ten eerste zijn bij de verzending twee partijen betrokken, PostNL en de posterijen in Indonesie. Als PostNL kan aantonen dat zij het pakket hebben verzonden naar Indonesie, is het pakket dus blijven hangen in Indonesie. Daar kan PostNL weinig aan doen lijkt mij?
Ten tweede, twee-en-een-halve week geleden heb jij een formulier ingevuld voor een onderzoek naar de verblijfplaats van je pakket. Binnen Nederland kunnen ze dat geloof ik redelijk snel voor elkaar krijgen, maar internationaal is 2,5 weken echt kort!
Je klaagt dus gewoon te vroeg en onterecht over PostNL. Wacht geduldig af. Heb je over 2 weken nog niets gehoord (geen bevestiging of andere respons) kun je gaan mailen en klagen. Het is balen dat het pakket er niet is, maar dit gebeurd helaas....
Ten tweede, twee-en-een-halve week geleden heb jij een formulier ingevuld voor een onderzoek naar de verblijfplaats van je pakket. Binnen Nederland kunnen ze dat geloof ik redelijk snel voor elkaar krijgen, maar internationaal is 2,5 weken echt kort!
Je klaagt dus gewoon te vroeg en onterecht over PostNL. Wacht geduldig af. Heb je over 2 weken nog niets gehoord (geen bevestiging of andere respons) kun je gaan mailen en klagen. Het is balen dat het pakket er niet is, maar dit gebeurd helaas....
Het navraagformulier dient door de opdrachtgever ingevuld te worden. Voorzien van verzendbewijzen. Bij dit navraagformulier is ook een instructie aanwezig. Hierin staat dat het 3 maanden kan duren alvorens antwoord te ontvangen.
Heeft de opdrachtgever = verzender, ook aktie ondernomen? De otpdrachtgever is een overeenkomst met PostNl aangegaan, niet de ontvanger.
Het trackentrace werkt niet voor de meeste landen buiten Europa. Dit staat ook op de site.
Heeft de opdrachtgever = verzender, ook aktie ondernomen? De otpdrachtgever is een overeenkomst met PostNl aangegaan, niet de ontvanger.
Het trackentrace werkt niet voor de meeste landen buiten Europa. Dit staat ook op de site.
Dit is natuurlijk grote onzin.Als PostNL kan aantonen dat zij het pakket hebben verzonden naar Indonesie, is het pakket dus blijven hangen in Indonesie. Daar kan PostNL weinig aan doen lijkt mij?
Als postnl een pakket verstuurd naar het buitenland, moeten ze op zijn minst mij kunnen vertellen, waar ze het pakket naartoe hebben verstuurd en op welke locatie het pakket precies is blijven hangen, zelfs dat kunnen ze niet.
Als ze dat wel deden, dan zal ik daar zelf naartoe gaan om navraag in te dienen.
Helemaal niet kort, dat duurt juist extreem lang, om mij te vertellen waar ze het pakket hebben overgedragen aan de indonesische postmaatschappij en welke.Ten tweede, twee-en-een-halve week geleden heb jij een formulier ingevuld voor een onderzoek naar de verblijfplaats van je pakket. Binnen Nederland kunnen ze dat geloof ik redelijk snel voor elkaar krijgen, maar internationaal is 2,5 weken echt kort!
Het pakket is sinds 6 juli al onderweg!
Ik kan wel zien dat je zelf weinig logisch denkvermogen hebt.
Niemand weet op dit moment waar het pakket zich bevind, niet eens of het aangekomen is in Indonesie.
Als ze zo onprofessioneel handelen, dan is postnl absoluut niet klaar om een professioneel postbedrijf te runnen.
Waarschijnlijk werk je zelf bij postnl, vandaar dat je het zo voor ze opneemt.
-
Bob Schurkjens
Is het een tracktracenummer dat begint met CC ? Als het een pakketje is dat door de brievenbus zou kunnen, dan heeft de zending een ander nummer. Helaas zijn die vaak niet verder te traceren dan de Nederlandse grens.
Heb je hier al gekeken? http://ems.posindonesia.co.id/
Alleen de verzender kan een navraag opstarten.
Heb je hier al gekeken? http://ems.posindonesia.co.id/
Alleen de verzender kan een navraag opstarten.
Nee, het tracktracenummer begint met 3S
Het pakketje past inderdaad wel door de brievenbus.
Vreemd dat dit verschil uit kan maken.
Als ik er dus een groter pakket van zou maken, denk je dat ik dan wel meer kans zal hebben?
Anders hadden ze de verzender wel even kunnen adviseren om er desnoods een groter pakket van te maken.
Bedankt voor de link. Ik ga ze morgen bellen, ze zijn nu al dicht.
Denk je dat hun mijn pakket i.s.m postnl verder afhandeld?
Als ik er dus een groter pakket van zou maken, denk je dat ik dan wel meer kans zal hebben?
Anders hadden ze de verzender wel even kunnen adviseren om er desnoods een groter pakket van te maken.
Grotere pakketten gaan inderdaad minder vaak fout. Hetis niet voor niks dat kleine producten vaak in een grote doos worden verzonden. Een klein pakje kan immers vrij makkelijk ergens tussen vallen.danny1234 schreef:Nee, het tracktracenummer begint met 3S
-
Bob Schurkjens
Het is inderdaad mogelijk om een klein dingetje in een pakket te stoppen en dat te verzenden als pakket zodat je een CC....NL barcode meekrijgt. Die is meestal wereldwijd te volgen omdat ze via het EMS netwerk* worden verzonden. Kost 24,30 euro tot 2 kilo. Ik denk dat alles van TNT Post inderdaad door de Indonesische posterijen worden verwerkt.
Aangetekend (brief) is goedkoper, maar is slechts beperkt over de grens te traceren online.
*) http://en.wikipedia.org/wiki/Express_ma ... ve_members
Verder is het niet zo zoals hierboven wordt gemeld dat pakketten minder snel zoek zouden raken dan aangetekende brieven. Het omgekeerde is eerder het geval. Ik hoop dat je je ATM card toch snel in huis hebt.
Aangetekend (brief) is goedkoper, maar is slechts beperkt over de grens te traceren online.
*) http://en.wikipedia.org/wiki/Express_ma ... ve_members
Verder is het niet zo zoals hierboven wordt gemeld dat pakketten minder snel zoek zouden raken dan aangetekende brieven. Het omgekeerde is eerder het geval. Ik hoop dat je je ATM card toch snel in huis hebt.
-
Traveler1985
Ik wil bij deze nog even reageren uit eigen ervaring met postnl.
Ik heb dus op 5-9-2013 een brief van 99 gram opgestuurd naar indonesie/Bali ... kosten 16 euro
de brief word aangetekend bezorgd. Er werd aangegeven dat het 6-9 werkdagen kan duren.
Ik heb dus een track en trace nummer bekomen van post nl bij versturen van de brief.
Was zelf best sceptisch of de boel wel snel zoals beloofd aan zou komen.
Ik heb dus net op de site : http://ems.posindonesia.co.id/emsview1.php bij TRACE A SHIPMENT
het door postnl afgegeven track en trace nummer ingetikt en ik kon het bijna niet geloven...
Netjes alle gegevens erbij staan wat er met de post gebeurd en al is gebeurd.
Op 13-09-2013 :
THE STATUS OF THE SHIPMENT
BARCODE : RN119386385NL
FROM : NETHERLANDS
TO : INDONESIA
OFFICE DATE TIME STATUS
MPCJakarta 10900 2013-09-10 10:50 Arrival at inward OE
MPCJakarta 10900 2013-09-10 13:42 Departure from inward OE to 80000 Adpis : 000449
MPCJakarta 10900 2013-09-10 13:42 Departure from inward OE
Denpasar 80000 2013-09-12 06:59 Departure from inward OE to 80000 Adpis : 000173
Denpasar 80000 2013-09-12 06:59 Departure from inward OE
Denpasar 80000 2013-09-12 12:23 Arrival at delivery/Transit Office
Denpasar 80000 2013-09-12 12:57 EMH []
Dus het zou vandaag in Bali , denpasar dus moeten worden bezorgd. Dus tot dusver geen klagen over postnl. In het jaar 2013 dus.
Groetjes...
Ik heb dus op 5-9-2013 een brief van 99 gram opgestuurd naar indonesie/Bali ... kosten 16 euro
de brief word aangetekend bezorgd. Er werd aangegeven dat het 6-9 werkdagen kan duren.
Ik heb dus een track en trace nummer bekomen van post nl bij versturen van de brief.
Was zelf best sceptisch of de boel wel snel zoals beloofd aan zou komen.
Ik heb dus net op de site : http://ems.posindonesia.co.id/emsview1.php bij TRACE A SHIPMENT
het door postnl afgegeven track en trace nummer ingetikt en ik kon het bijna niet geloven...
Netjes alle gegevens erbij staan wat er met de post gebeurd en al is gebeurd.
Op 13-09-2013 :
THE STATUS OF THE SHIPMENT
BARCODE : RN119386385NL
FROM : NETHERLANDS
TO : INDONESIA
OFFICE DATE TIME STATUS
MPCJakarta 10900 2013-09-10 10:50 Arrival at inward OE
MPCJakarta 10900 2013-09-10 13:42 Departure from inward OE to 80000 Adpis : 000449
MPCJakarta 10900 2013-09-10 13:42 Departure from inward OE
Denpasar 80000 2013-09-12 06:59 Departure from inward OE to 80000 Adpis : 000173
Denpasar 80000 2013-09-12 06:59 Departure from inward OE
Denpasar 80000 2013-09-12 12:23 Arrival at delivery/Transit Office
Denpasar 80000 2013-09-12 12:57 EMH []
Dus het zou vandaag in Bali , denpasar dus moeten worden bezorgd. Dus tot dusver geen klagen over postnl. In het jaar 2013 dus.
Groetjes...