PostNL - verzekering is wassen neus …SCHANDE!
Pas geleden raakte PostNL drie aangetekende verzendingen kwijt binnen 2 maanden. Met 3 x betaalde factuur. Kat in het bakje zou met zeggen. Niet bij PostNL. Eerst dien je nog met de hand een uitgebreid formulier in te vullen. Ik had foto’s van de objecten. Voor enige vorm van retourbetaling, wilde PostNL een zgn. INKOOPfactuur. Dat is met medewerkers en inkoop/bewaar van grote aantallen natuurlijk nooit mogelijk.
Maar stel dat je als antiekhandelaar 5 jaar geleden een mooie koop op een snuffelmarkt hebt gedaan. Dan heb je geen inkoopfactuur maar wel het product verkocht voor bijv. 1000 Euro.
Ik gok dat 99% geen inkoopfactuur tevoorschijn kan krijgen. Bovendien het gaat er om wat de klant er voor betaald heeft, dat is de waarde, en die staat op de verkoopfactuur. Ik heb zelfs mijn portokosten niet retour gekregen(!).
Dit schreef letterlijk PostNL mij retour:
‘Mijn collega’s gaan een onderzoek uitzetten naar de bovengenoemde zendingen, het is van belang wanneer zij om gegevens vragen dat deze zo compleet mogelijk aangeleverd worden.
Wanneer je niet beschikt over een inkoopfactuur, kan je dit aangeven met gegronde redenen. Er zal dan uitgegaan worden van de verkoopfactuur minus 40% excl BTW.’
SCHANDE! (En een hoop werk voor niets, letterlijk.)
-------------------------------
PostNL ‘antwoord’:
‘oplossing’:
De oplossing van PostNL
Geachte heer B., Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er onlangs 3 aangetekende zendingen van u zijn kwijtgeraakt. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Omdat u aangeeft dat u een contactpersoon heeft voor deze gevallen ga ik er vanuit dat u een zakelijke klant bij ons bent. Tot mijn spijt heb ik geen inzage in deze accounts en kan ik u hier geen informatie over geven. Ik raad u aan contact op te nemen met de verantwoordelijke contactpersoon of met de klantenservice van onze zakelijke afdeling via https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/ Met vriendelijke groet, PostNL
Contactpersoon is:
Gwendolyn van B.
Sales Representative
Post NL Paketten
Mijn antwoord:
Van het kastje naar de muur. De zakelijke afdeling van PostNL heeft gerekt, gedemotiveerd en heeft er voor gezorgd dat PostNL een soort woeker-verzekering heeft. Een wassen neus verzekering. Ik ben geheel niet tevreden want bij PostNL is dit al een keer uitgekauwd, en ik voel mij opgelicht door PostNL. Zij maken mijn spullen zoek, en geven zelfs de porto van de verzekerde zending geeneens retour. Ik probeer zo veel mogelijk PostNL te mijden door een ander pakketbedrijf te kiezen..
Ik wil graag het geld retour wat de klanten voor mijn waren betaald hebben. Daar is een verkoopfactuur, e-mail en betalingen van een bewijs.
Ik word nu van het kastje naar PostNL gestuurd, waar alles al is beklonken van hun zijde. Schande....
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL raakt drie aangetekende verzendingen kwijt
-
FredReitsema
PostNL raakt drie aangetekende verzendingen kwijt
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2017 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
-
sylvesterb
Re: PostNL raakt drie aangetekende verzendingen kwijt
De verzekering bij PostNL gaat uit van de inkoop waarde, hiermee bent u akkoord gegaan bij verzending.FredReitsema schreef: Ik wil graag het geld retour wat de klanten voor mijn waren betaald hebben. Daar is een verkoopfactuur, e-mail en betalingen van een bewijs.
U bent zakelijk ondernemer en alweer gaat u uw klacht over Post NL melden op een consumentenforum, niet vreemd dat u niet door ze geholpen wordt gezien de consumentenafdeling niet naar zakelijke klanten kan kijken.
Nee, natuurlijk niet. De werkelijk schade is de verkoopprijs - dat is immers het bedrag wat je had, en nu terug moet storten.MichielFRL schreef:Dat PostNL de inkoopprijs vergoedt is logisch. Dat is de werkelijke schade (+ natuurlijk de verzendkosten).
Stel ik verkoop een product B, inkoopprijs €700, verkoopprijs €1000Moneyman schreef:Nee, natuurlijk niet. De werkelijk schade is de verkoopprijs - dat is immers het bedrag wat je had, en nu terug moet storten.MichielFRL schreef:Dat PostNL de inkoopprijs vergoedt is logisch. Dat is de werkelijke schade (+ natuurlijk de verzendkosten).
Klant A koopt er 1, betaald €1000,Helaas, verzending loopt spaak. Ik stuur de klant een 2de exemplaar dat wel goed aankomt. Op dat moment heb ik €1000 van de klant, maar in plaats van -1 voorraad, -2 voorraad. PostNL betaald na mijn claim de inkoopwaarde van €700 van de vermiste zending terug. Nu heb ik €1700, 2x de inkoopwaarde product B en mijn €300 marge, terwijl wanneer initiële zending zending niet spaak gelopen zou zijn ik €1000 zou hebben en nog 1x product B in voorraad. In beide situaties dezelfde "waarde"
Als PostNL €1000 zou moeten vergoeden zou ik op deze ene verkoop €600 marge gemaakt hebben. Leuk voor mij, maar ergens klopt dat natuurlijk niet want ik heb maar 1 verkoop gesloten.
Verder snap ik het issue van TS niet echt omtrent inkoop facturen, voor een antiek handelaar die ook zaken inkoopt op rommelmarkten of van particulieren kan dat inderdaad lastig zijn, maar voor een normaal bedrijf zoals aangegeven door TS met " meerdere medewerkers en Inkoop / bewaar van grote aantallen" mag dat geen enkel issue zijn. Dat soort zaken behoren met een paar drukken op de knop uit het computer systeem gehaald te kunnen worden, tenzij het bedrijf in kwestie haar processen en administratie(s) niet op orde heeft.
Goed punt Cro. Het hangt af van de vraag of het betreffende product enig in zijn soort is of niet. Want, om bij de antiekhandelaar uit de OP te blijven, die kán helemaal niet hetzelfde product nogmaals verkopen. Dan is de schade dus wel degelijk de verkoopprijs.
-
stofzuigertje
Als ik als particulier een erfenis koop is het een totaal bedrag.
Van waardeloos huisvuil en niet populair en niet verkoopbaar tot oude Anton Heijboer, de factuur kreeg je 50 jaren terug maar zelden en gewoon contant en de waarde is inmiddels iets gestegen!
Als ik woning leeghaal dus ook stort kosten huisvuil heb is het bedrag wat ik geboden heb niet de waarde van alle stukken bij elkaar.
Vaak moet je jarenlang opslag kosten en rente berekenen want voor je iemand hebt die oude naaimachine of antieke spullen wil hebben....
Een factuur is ook makkelijk te vervalsen en van failliete firma even printen en scan sturen, bewijs maar eens dat het valse is?
Post NL moet gewoon de aangegeven waarde bij verzenden betalen.
Je kunt als zakelijke verkoper ook als particulier aanbieden als ze dan makkelijker voorwaarden hebben of kreeg je korting....?
Ik verstuurde ook erg veel toen ik nog webwinkel had via andere bedrijven die meer omzet draaiden want die kregen hoe meer ze stuurde meer korting dus samen op een industrieterrein alles in 1x aanbieden was voordeliger.
Ondernemers vereniging leverde zo veel op.
Van waardeloos huisvuil en niet populair en niet verkoopbaar tot oude Anton Heijboer, de factuur kreeg je 50 jaren terug maar zelden en gewoon contant en de waarde is inmiddels iets gestegen!
Als ik woning leeghaal dus ook stort kosten huisvuil heb is het bedrag wat ik geboden heb niet de waarde van alle stukken bij elkaar.
Vaak moet je jarenlang opslag kosten en rente berekenen want voor je iemand hebt die oude naaimachine of antieke spullen wil hebben....
Een factuur is ook makkelijk te vervalsen en van failliete firma even printen en scan sturen, bewijs maar eens dat het valse is?
Post NL moet gewoon de aangegeven waarde bij verzenden betalen.
Je kunt als zakelijke verkoper ook als particulier aanbieden als ze dan makkelijker voorwaarden hebben of kreeg je korting....?
Ik verstuurde ook erg veel toen ik nog webwinkel had via andere bedrijven die meer omzet draaiden want die kregen hoe meer ze stuurde meer korting dus samen op een industrieterrein alles in 1x aanbieden was voordeliger.
Ondernemers vereniging leverde zo veel op.