LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postnl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hew1957

Postnl

Ongelezen bericht door Hew1957 »

Op 24-05-2017 kreeg ik van postnl het volgende bericht in mijn mailbox:

Beste heer/mevrouw,

Vandaag is uw pakket van Tomzorg B.V. met de barcode 3STUWF094179630 en referentie 220021293 afgeleverd bij uw buren op huisnummer 11 a.

maar ik zelf woon op tweebosstraat 11a en daar is niets afgeleverd
ik zat op een pakket te wachten sinds 14:00 uur
het pakket is volgens postnl rond 15:04 afgeleverd op bovenstaand adres
maar nee dus
na vraag bij de buren heeft niets op geleverd
bellen naar postnl ook niet
daar word je af gescheept
wie heeft advies voor mij
wat kan ik nog meer doen
de afzender heeft ook nog geprobeerd om actie te ondernemen
zonder succes

help help
dit pakket is belangrijk voor mijn vrouw
het is een rollator zo dat zij naar buiten kan

bij voor baat dank voor uw reacties

Nijogeth

Re: Postnl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel vervelend inderdaad. Maar het schijnt dat dit kan bij PostNL en ze er niet eens aansprakelijk voor zijn. Ik vind dit zelf idioot, maar het is zo. Ik zou eventueel de pakketbezorger van PostNL (sommigen hebben elke dag dezelfde wijk) een aanspreken en vragen of ie het misschien weet. Anders zou ik zo niets kunnen bedenken.

Jetsertje

Re: Postnl

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Nijogeth schreef:Maar het schijnt dat dit kan bij PostNL en ze er niet eens aansprakelijk voor zijn.
En dat is een probleem tussen de verkoper en PostNL. De verkoper heeft immers een overeenkomst met PostNL om de bestelling te bezorgen en niet de consument.

Als consument moet je bij de verkoper aankloppen want die heeft de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de bestelling bij jou terecht komt. Zij kunnen ook niet zomaar stellen dat de bestelling wel is afgeleverd omdat zij moeten bewijzen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Een melding van PostNL dat de bestelling zou zijn afgeleverd is onvoldoende, zelfs een handtekening kan onvoldoende zijn.

Als je niet de verzender bent, kun je bij PostNL eigenlijk niets halen.

Gesloten