De afgelopen jaren is PostNL dramatisch slecht geworden. Als je je zorgen kenbaar maakt bij PostNL krijg je een bericht dat je melding evt wordt bekeken maar tevens wordt gearchiveerd en opvolging niet mogelijk is.
Voor diegene die iets met PostNL klachten wil doen onderstaand mijn slechte ervaringen:
PostNL bezorger welke 'ziek' is en over lange periode post niet bezorgd maar thuis opslaat of weggooit. Komt in het lokale nieuws maar naderhand geen persoonlijke informatie door PostNL.
PostNL bezorger welke pakketten steelt. Komt in het lokale nieuws maar naderhand geen persoonlijke informatie door PostNL.
Onze post en pakketten op goede huisnummer maar in de verkeerde straat bezorgd.
Post en pakketten van anderen bij ons bezorgd (goede huisnummer, verkeerde straat...).
Pakje moeten ophalen bij een ophaal punt binnen een bouwmarkt waarvan de medewerkers het te druk hebben om je te helpen en je 15+ minuten staat te wachten.
Pakje moeten wegbrengen naar een afleverpunt in een supermarkt waarvan de medewerker niet is opgeleid en geen idee heeft hoe ze de ontvangst moet afwikkelen.
Pakje wat PostNL niet eens probeert om af te leveren maar waarbij je een briefje in je brievenbuis vind waarop staat dat je het pakje moet ophalen bij een afhaalpunt.
Online brievenbus locatie finder van PostNL die niet klopt.
PostNL briefje in brievenbus waarop alleen een datum staat en niet wat er met je pakje is gebeurd.
PostNL briefje in brievenbus wat onleesbaar is.
PostNL briefje in brievenbus waarop staat dat je je pakje kunt ophalen bij afhaalpunt in een bouwmarkt. Daar aangekomen kan de bouwmarkt medewerker het pakje niet vinden en zoekt het barcode nummer op waarna het systeem meldt dat het pakje bij de buren is afgeleverd.
Vervelend voor ons want je gaat je afvragen of je wel alles hebt ontvangen. Het heeft ook gezorgd voor discussie met afzenders welke informeerden dat ze de brief of pakket wel hadden verstuurd.
En niet te vergeten jammer voor de vele vriendelijke PostNL bezorgers die wel hun uiterste best doen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL: verdwijningen en meer treurigheid
-
NeoDutchio
Re: PostNL: verdwijningen en meer treurigheid
Is dat bij u voorgekomen? Maar als het goed is is de post nagebracht.jdridder schreef: PostNL bezorger welke 'ziek' is en over lange periode post niet bezorgd maar thuis opslaat of weggooit. Komt in het lokale nieuws maar naderhand geen persoonlijke informatie door PostNL.
Dus de pakjesbezorger bij u steelt en de postbesteller pleegt fraude?jdridder schreef:PostNL bezorger welke pakketten steelt. Komt in het lokale nieuws maar naderhand geen persoonlijke informatie door PostNL.
Als u weet hoeveel miljoenen poststukken en pakjes er bezorgd worden, dan is het niet vreemd dat er wel eens iets fout gaat.jdridder schreef:Onze post en pakketten op goede huisnummer maar in de verkeerde straat bezorgd.
Hetzelfde als bovenstaande punt dus.jdridder schreef:Post en pakketten van anderen bij ons bezorgd (goede huisnummer, verkeerde straat...).
Gelukkig is de bouwmarkt 12 uur per dag open. En ja, op bepaalde momenten is het gewoon druk aan de balie. Zelfs met 2 man personeel kunnen ze de vragen niet verwerken. Beter is het dan om dan bij de bouwmarkt uw klacht neer te leggen.jdridder schreef:Pakje moeten ophalen bij een ophaal punt binnen een bouwmarkt waarvan de medewerkers het te druk hebben om je te helpen en je 15+ minuten staat te wachten.
Iedereen heeft het ooit moeten leren. De ene keer duurt het te lang bij u de andere keer springt er iemand in die de drukte kan opvangen, klaagt u weer dat ze er niets van snapt.jdridder schreef:Pakje moeten wegbrengen naar een afleverpunt in een supermarkt waarvan de medewerker niet is opgeleid en geen idee heeft hoe ze de ontvangst moet afwikkelen.
Niet alle pakjes worden rechtstreeks bezorgd. In bepaalde situaties wordt het rechtstreeks afgeleverd bij een afhaalpunt. Dus bv bij import uit China waarvoor getekend moet worden. Aan de track en trace code kunt u zien wat thuis afgeleverd wordt en wat niet.jdridder schreef:Pakje wat PostNL niet eens probeert om af te leveren maar waarbij je een briefje in je brievenbuis vind waarop staat dat je het pakje moet ophalen bij een afhaalpunt.
Onlangs zijn een hoop brievenbussen verwijdert en verplaatst.jdridder schreef:Online brievenbus locatie finder van PostNL die niet klopt.
Als ik dit zo lees moet u wel enorm veel post en pakjes ontvangen en versturen. De enige klacht waar ik mij in kan vinden is dat post wel eens verkeerd bezorgd wordt. Maar alleen door nieuwe medewerkers. Op zich ook niet vreemd, in onze straat zijn 3 voordeuren met huisnummer 11. Beide hoekwoningen van de straat om de hoek hebben hun deur in onze straat.
Verder ontvangen wij meerdere pakjes per dag voor onze buren en uiteraard bestellen wij zelf ook online. Gaat allemaal goed.
U hebt het dan echt niet getroffen.
-
hans.van-den-berg
- Contacteer:
Is het gek. Als ik zeg, dat ik nog nooit problemen heb ondervonden bij PostNL. Ik kan met mijn 60 jaar niet heugen, dat er ooit iets niet goed is gegaan met mijn post.
Met de pakketpost zijn er hier (een dorp) gelukkig geen problemen, altijd netjes geleverd binnen de door track en trace aangegeven tijdstippen.
Briefpost is en ander verhaal, die worden met enige regelmaat in een paar nabijgelegen straten op het zelfde huisnummer bezorgd en ook ik krijg post die bestemd is voor mensen uit andere straten.
De bezorger is hier meerdere keren door verschillende bewoners over aangesproken en als excuus vermeldt zij dan : Ohhh, nou ja eeh ja ik kijk alleen maar naar de huisnummers, maar ik zal er op letten hoor !
Maar helaas dat 'opletten' wil maar niet lukken en we berusten er maar in.
Briefpost is en ander verhaal, die worden met enige regelmaat in een paar nabijgelegen straten op het zelfde huisnummer bezorgd en ook ik krijg post die bestemd is voor mensen uit andere straten.
De bezorger is hier meerdere keren door verschillende bewoners over aangesproken en als excuus vermeldt zij dan : Ohhh, nou ja eeh ja ik kijk alleen maar naar de huisnummers, maar ik zal er op letten hoor !
Maar helaas dat 'opletten' wil maar niet lukken en we berusten er maar in.
-
renewouters
Waarom wordt anekdotisch bewijs toch altijd weer zo gauw als algemeen bewijs gebruikt? Ik ben vorige week met mijn Volvo tegen een paaltje gereden. We gaan dan toch ook niet zeggen dat alle mannen van rond de 50 met hun Volvo altijd tegen paaltjes rijden?
Hoeveel miljoen poststukken en pakjes worden er dagelijks verwerkt? Tien miljoen, of zo? Laten we aannemen dat PostNL een goed bedrijf is en 99,99% betrouwbaarheid haalt. Dan zijn er nog 1000 (duizend} poststukken die dagelijks zoekraken. Nog een geluk dat die teleurgestelde klanten niet allemaal een topic op dit forum aanmaken.