LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL zendt pakket retour zonder opgave van reden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nettie4

PostNL zendt pakket retour zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Nettie4 »

op 6 augustus is er door post.nl een pakket ( dat 2 weken onvindbaar was) terug gestuurd naar de afzender.
Post.nl is verplicht om op het geretourneerde pakket een reden aan te geven .
Dit hebben ze niet gedaan.
Afzender heeft contact opgenomen met Pos Indonesia in Malang.
Hier is door Pos Indonesia een onderzoek opgestart en is er contact opgenomen met Pos indonesia in Jakarta
Deze hebben contact gezocht met Post.nl
Echter geen enkele reactie
Ik ben in het bezit van screenprints van bovengenoemde acties.
In mijn contact met post.nl over deze kwestie zeggen ze niet na te kunnen (willen) kijken waarom er niets gedaan wordt,
ze blijven maar verwijzen naar de afzender , dit is volgens hen de enigste die wat kan doen .
Dit heeft ze gedaan , het lijkt wel of ze gewoon geen verantwoordelijkheid willen nemen.
Je wordt overladen met excuses en empathische standaard opmerkingen maar daar schiet ik niet veel mee op.
Ben benieuwd hoe deze soap af gaat lopen .

Vr. Gr Nettie admiraal

sylvesterb

Re: PostNL zendt pakket retour zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nettie4 schreef:Post.nl is verplicht om op het geretourneerde pakket een reden aan te geven .
Waar staat die verplichting? Los dat jij geen partij bent dat is de afzender.

Je maakt er zelf een soap van door het correcte antwoord van Post NL "dat je bij de afzender moet zijn" niet te accepteren en verplichtingen gaat verzinnen die nergens staan en als het als een verplichting is dan is dat geen verplichting richting jouw als ontvanger.

Nettie4

in contact met post.nl geven ze zelf aan dat ze de verplichting hebben de reden van retour aan te geven .
Ook geven ze toe dat als dit niet gebeurd is , ze een fout hebben gemaakt

Nettie4

Ik maak er geen soap van.
Ik accepteer het antwoord van post NL. Dat afzender contact op moet nemen.
Dit heeft ze gedaan , maar daar reageert postNl. Niet op .
Daar gaat het om .

Nettie4

sylvesterb schreef:
Nettie4 schreef:Post.nl is verplicht om op het geretourneerde pakket een reden aan te geven .
Waar staat die verplichting? Los dat jij geen partij bent dat is de afzender.

Dit staat in een mail die ik van post.nl heb gehad. Als reden van retour niet op het pakket staat aangegeven hebben ze een fout gemaakt , ook dit is een uitspraak van post.nl zelf en heb ik niet zelf bedacht.

Je maakt er zelf een soap van door het correcte antwoord van Post NL "dat je bij de afzender moet zijn" niet te accepteren en verplichtingen gaat verzinnen die nergens staan en als het als een verplichting is dan is dat geen verplichting richting jouw als ontvanger.
Ik maak er geen soap van , het is een soap. Ik verzin geen verplichtingen
Ik heb het antwoord geaccepteerd.
Afzender heeft contact opgenomen met post .nl
Post.nl reageert hier echter niet op .hier gaat het om

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het aantal klachten over PostNL neemt duidelijk toe. Op dit forum wordt steeds vaker een nieuw PostNL topic aangemaakt en je ziet het ook op Klachtenkompas.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het een pakket geweest die vanuit Nederland naar Indonesië moest, of andersom?
Als het vanuit Nederland verstuurd is, dan houdt de track en trace na de grens op. Immers kan PostNL hier niet zien waar exact een pakje zich bevind bij een ander bedrijf. De Indonesische post geeft geen realtime update waar het pakje zich bevindt. Dan spreek je niet over onvindbaar, het is niet zichtbaar.

Als de route andersom is, dan is PostNL de bezorgende partij hier. Die hebben dan een overeenkomst met de Indonesische post en daar zullen ze aan moeten rapporteren als er iets niet klopt.

En dat er meer geklaagd wordt wil niet zeggen dat er ook meer klachten zijn. Mensen kunnen mondiger geworden zijn, of het aantal poststukken neemt toe.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dat er meer geklaagd wordt wil niet zeggen dat er ook meer klachten zijn.
De Romeinen noemden dat al een contradictio in terminis.

Nettie4

NeoDutchio schreef:Is het een pakket geweest die vanuit Nederland naar Indonesië moest, of andersom?
Het is in 1e instantie van Indonesie naar Nederland verstuurd. Aangekomen op 22 juli en op 6 August zonder opgave van reden retour gezonden waar het inmiddels is aangekomen
Als het vanuit Nederland verstuurd is, dan houdt de track en trace na de grens op. Immers kan PostNL hier niet zien waar exact een pakje zich bevind bij een ander bedrijf. De Indonesische post geeft geen realtime update waar het pakje zich bevindt. Dan spreek je niet over onvindbaar, het is niet zichtbaar.

Als de route andersom is, dan is PostNL de bezorgende partij hier. Die hebben dan een overeenkomst met de Indonesische post en daar zullen ze aan moeten rapporteren als er iets niet klopt.
En daar ligt nu net het probleem . Post indonesie heeft contact opgenomen , tot op heden geen enkele reactie van post.nl

En dat er meer geklaagd wordt wil niet zeggen dat er ook meer klachten zijn. Mensen kunnen mondiger geworden zijn, of het aantal poststukken neemt toe.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nettie4 schreef:Ik maak er geen soap van.
Ik accepteer het antwoord van post NL. Dat afzender contact op moet nemen.
Dit heeft ze gedaan , maar daar reageert postNl. Niet op .
Daar gaat het om .
...daar reageert PostNL nog niet op...

Hoe komt u overigens aan screenshots van de acties die Pos Indonesia in gang zet met PostNL?
Dat lijkt me sterk.
Screenshots van de communicatie die de afzender met Pos Malang heeft gehad, dat snap ik nog. Is dat wat u bedoelt wellicht?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
Scherp opgemerkt.
'Dat er meer geklaagd wordt, betekent niet dat de dienstverlening verslechterd is', is daarentegen geen contradictio in terminis.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
Als er 100 pakketten kwijt raken en 50 mensen klagen in het openbaar en de andere 50 richten zicht tot PostNL, dan worden hier 50 klachten geregistreerd.
Zoals op een verjaardag, als iemand een sterk verhaal heeft zijn er altijd mensen die er overheen willen. Dus op die 50 klachten die hier al zijn melden zich nog 20 mensen die zich al bij PostNL gemeld hadden. Het aantal klagende mensen hier stijgt naar 70, terwijl het totaal aan klachten niet is toegenomen.
Dus ja, er kan meer geklaagd worden zonder dat er meer klachten zijn.

Gesloten