L.s.,
Wij hebben een bed gekocht bij de Makro, het was een showroommodel met extra korting, de afspraak met 2 verkoopster was €350,- en de volgende dag ophalen.
De Makro neemt tel contact op en zegt dat het een vergissing was het had €550,- moeten zijn. voor mij is dat niet zo. De verkoopsters hebben met twee personen de prijs zo beoordeeld en wij ook. Nu zegt men dat het niet duidelijk geprijsd was en kan ik het voor €450,- kopen.
Ik ben van mening dat de Makro zijn verplichting na moet komen, men weigerd dat. De toegangskaart van de Makro komt van mijn personeelsvereniging van het werk.
Kunt en wilt u mij helpen deze koop alsnog voor €350,- te realiseren?
Hoogachtend
Ann en Wil Maas
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsafspraak die door Makro niet is nagekomen
Re: Prijsafspraak die door Makro niet is nagekomen
Als de prijsafspraak mondeling 350 euro is geweest dan is de Makro verplicht deze prijs te handhaven.
Terugkomen op een verkeerde prijs mag alleen als er een prijskaart bij zou staan waarvan aannemelijk is dat deze prijs nimmer voor dat artikel betaald zou dienen te worden. Daarbij spreekt men van duidelijk aan te wijzen fouten zoals iets waar 45 euro zou staan alwaar 450 of 4500 euro zou moeten staan.
200 euro korting voor een showmodel is geen onaannemelijke korting en zou dus rederlijkerwijs mogelijk zijn.En de prijs 350 euro voor een showmodel bed is ook geen onredelijke prijs. Dat dit een fout is van de verkoopsters pech gehad.
Een ander geval is wel dat u getuigen in deze zou moeten hebben. Echter het feit dat men hier u voor opbeld is al bevestiging op zich.
U heeft recht op dat bed voor 350 euro. Deze belofte ligt bij de Makro officieel aan u gedaan en u hebt het artikel vanwege deze aanbieding genomen dus de koop is op dat moment mondeling overeengekomen waarbij de leverancier geen recht of optie heeft deze koop ongedaan te maken zolang er een levering plaats kan vinden.
Dat de degene die verkoopt een fout gemaakt heeft is niet aan u. Zij vertegenwoordigen wettelijk in verkoop de winkel bij deze dus is de koop voor die prijs niet onwettig.
De levering hier dient dus te geschieden volgens overeengekomen prijs.
Succes.
Terugkomen op een verkeerde prijs mag alleen als er een prijskaart bij zou staan waarvan aannemelijk is dat deze prijs nimmer voor dat artikel betaald zou dienen te worden. Daarbij spreekt men van duidelijk aan te wijzen fouten zoals iets waar 45 euro zou staan alwaar 450 of 4500 euro zou moeten staan.
200 euro korting voor een showmodel is geen onaannemelijke korting en zou dus rederlijkerwijs mogelijk zijn.En de prijs 350 euro voor een showmodel bed is ook geen onredelijke prijs. Dat dit een fout is van de verkoopsters pech gehad.
Een ander geval is wel dat u getuigen in deze zou moeten hebben. Echter het feit dat men hier u voor opbeld is al bevestiging op zich.
U heeft recht op dat bed voor 350 euro. Deze belofte ligt bij de Makro officieel aan u gedaan en u hebt het artikel vanwege deze aanbieding genomen dus de koop is op dat moment mondeling overeengekomen waarbij de leverancier geen recht of optie heeft deze koop ongedaan te maken zolang er een levering plaats kan vinden.
Dat de degene die verkoopt een fout gemaakt heeft is niet aan u. Zij vertegenwoordigen wettelijk in verkoop de winkel bij deze dus is de koop voor die prijs niet onwettig.
De levering hier dient dus te geschieden volgens overeengekomen prijs.
Succes.