LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsvergelijk in winkels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pleefiguur

prijsvergelijk in winkels

Ongelezen bericht door pleefiguur »

Een verkoper vertelde me dat hij een "laagste-prijs-garantie" had. Ik zei dat ik hem duur vond. Om een aantal prijzen op te nemen nam ik foto's met m'n mobiel van de prijskaartjes. Werd ik vervolgens verzocht om te stoppen. Ik vroeg waarom? Ik moet toch een prijsvergelijk kunnen maken? Ik mocht ook geen notities maken van de prijzen op papier. Ik mocht alleen "kijken". Maar ik kan geen typenummers van televisies onthouden! Toen ik zei dat het openbare ruimte was waar ik foto's maakte en enkel voor een eerlijk prijsvergelijk, zei hij dat ik in zijn winkel stond en "regels zijn regels". Ik ben maar weggegaan. Ook zei hij iets over concurrentie, maar daar ben ik als consument wel blij mee, want ik betaal niet graag te veel...

Mijn vraag: Mag ik prijzen in een winkel vastleggen? Mag dit met foto's mag dit op papier of mag dit uberhaupt niet?

BBCS
Contacteer:

Re: prijsvergelijk in winkels

Ongelezen bericht door BBCS »

Een "laagste-prijs-garantie" is echt onzin.
Gewoon lokkertjes om klanten te krijgen.

Die gasten maken gewoon de hele markt kapot met het steeds goedkoper moeten.
Ook zei hij iets over concurrentie, maar daar ben ik als consument wel blij mee, want ik betaal niet graag te veel...
Het is zeker altijd te veel! :evil:
Sommige mensen gaan hierin heel ver. Ziekelijk heel ver.
Mijn vraag: Mag ik prijzen in een winkel vastleggen? Mag dit met foto's mag dit op papier of mag dit uberhaupt niet?
De winkelier mag je dit wel verbieden.
En openbaar?
Een winkel is net zo openbaar als bij jouw thuis.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Wellicht dat hij jou mag weigeren fotó's te maken , maar weigeren prijzen en typenummers op te schrijven. Dat lijkt mij heel stug, hoe kan je anders vergelijken, of het ergens anders goedkoper is.

Ik zou lekker alles opschrijven als ik jou was. :wink:

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

je kan via het internet ook prijzen vergelijken. Lekker makkelijk en gewoon vanuit de luie stoel

eentje

Ongelezen bericht door eentje »

Een winkel is GEEN openbare ruimte, dus de winkelier mag jou verbieden om foto's te nemen, gebieden om gemaakte foto's te wissen, verbieden dingen op te schrijven etc. en als je hier toch mee doorgaat mag hij jou verzoeken de winkel te verlaten.

tref je zo'n winkelier die dit allemaal verbied en kwaad wordt dat je het doet, dan weet je al genoeg over hoe hard hun laagste prijs garantie is. :)

Gesloten