LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsverschil luidspreker winkel versus internet erg groot

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Eric1958

prijsverschil luidspreker winkel versus internet erg groot

Ongelezen bericht door Eric1958 »

Omdat mijn luidsprekerboxen stuks waren, heb ik twee losse luidsprekers gekocht bij een winkel. Prijs per stuk 70 euro, dus totaal 140 euro.
Helaas kom ik er achter dat deze speakers op internet inclusief verzendkosten 36 euro per stuk kosten.
Dus totaal 72 euro!!

Nu weet ik dat internetprijzen beduidend kunnen verschillen met winkelprijzen. Weet ook waarom deze prijzen kunnen verschillen. Maar hier vind ik het prijsverschil wel heel erg groot! Bijna 100 % meer!

Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Vraag mij af of dit wel mag een prijsverschil van bijna 100 % meer? Wil bij de winkelier t.z.t. gaan informeren of de prijs wel klopt die hij mij gerekend heeft. Of dat gaat helpen????

crazyme

Re: prijsverschil luidspreker winkel versus internet erg groot

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag het en je weet het...

Misschien gebruikt nog goedkoper te vinden.

Dan kun je de internet aanbieder om uitleg vragen.

Maar misschien heeft iemand hier een glazen bol ?

Koop = koop, dus er valt verder niets aan te doen.

Misschien heel beleefd vragen om compensatie omdat je zelf een fout hebt gemaakt?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Eric1958 schreef: Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Vraag mij af of dit wel mag een prijsverschil van bijna 100 % meer? Wil bij de winkelier t.z.t. gaan informeren of de prijs wel klopt die hij mij gerekend heeft. Of dat gaat helpen????
Mag het? Waarom niet? Waarom zou de overheid zich bemoeien met de prijzen die ondernemers rekenen. U wilt gaan informeren of uw prijs wel klopt. Prima, gaat u dat ook doen bij de webshop? Misschien verkopen ze wel onder inkoopprijs. Foei toch, dat zou niet mogen. U heeft nu iets gekocht, was op het moment dat de overeenkomst gesloten werd akkoord. Waarom naderhand terug komen op uw afspraak? Stel u had het via internet gekocht en vond later de hoge winkelprijs, had u dan de webshop ook gevraagd of u hen niet iets meer moet betalen?

Eric1958

Ongelezen bericht door Eric1958 »

Het ging mij erom of er meerdere forumleden die ervaring hadden dat de prijs bijna 2 keer zo duur is als bij een internetbedrijf.

Koop wel eens vaker wat via internet, maar een prijsverschil van bijna 195% .....

Dat een internetbedrijf minder bedrijfsvoeringslasten heeft dat was mij al bekend.
Dus om een uitleg daarover.... die vraag heb ik niet gesteld!

Begrijp ook wel dat de koop gesloten is e.d........

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Eric1958 schreef:Het ging mij erom of er meerdere forumleden die ervaring hadden dat de prijs bijna 2 keer zo duur is als bij een internetbedrijf.

Koop wel eens vaker wat via internet, maar een prijsverschil van bijna 195% .....

Dat een internetbedrijf minder bedrijfsvoeringslasten heeft dat was mij al bekend.
Dus om een uitleg daarover.... die vraag heb ik niet gesteld!

Begrijp ook wel dat de koop gesloten is e.d........
het prijsVERSCHIL is maar 95%

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Eric1958 schreef:Omdat mijn luidsprekerboxen stuks waren, heb ik twee losse luidsprekers gekocht bij een winkel. Prijs per stuk 70 euro, dus totaal 140 euro.
Helaas kom ik er achter dat deze speakers op internet inclusief verzendkosten 36 euro per stuk kosten.
Dus totaal 72 euro!!

Nu weet ik dat internetprijzen beduidend kunnen verschillen met winkelprijzen. Weet ook waarom deze prijzen kunnen verschillen. Maar hier vind ik het prijsverschil wel heel erg groot! Bijna 100 % meer!

Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Vraag mij af of dit wel mag een prijsverschil van bijna 100 % meer? Wil bij de winkelier t.z.t. gaan informeren of de prijs wel klopt die hij mij gerekend heeft. Of dat gaat helpen????
Ik zie het dagelijks op de diverse dagaanbiedingen-sites etc. Er kunnen legio valide redenen zijn waarom ze zo goedkoop verkocht werden, maar meestal is het omdat er ruimte moet worden gemaakt voor een nieuwe modellenlijn of iets dergelijks. Dan gooien ze de laatste paar in de ramsch om kostbare magazijnruimte vrij te maken.

Maar goed, jij vond bij het sluiten van de overeenkomst de speakers de prijs waard, anders had je ze niet gekocht, dus dan is de kous af. Wat andere winkels er voor vragen is hun keuze, dat staat verder los van de koopovereenkomst van jou en de fysieke winkel waar jij ze gekocht hebt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eric1958 schreef:Omdat mijn luidsprekerboxen stuks waren, heb ik twee losse luidsprekers gekocht bij een winkel. Prijs per stuk 70 euro, dus totaal 140 euro.
Dus totaal 72 euro!!

Hebben we het dan wel over exact dezelfde speakers van dezelfde fabrikant, of Chinese (namaak) meuk?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Of is de prijs van een set aangezien voor een losse speakerprijs.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:Raar toch dat een internetshop beduidend goedkoper is, vergeleken met een stenen winkel. De shop heeft geen overhead kosten zoals verwarming, elektra, huur, personeel en wat er nog meer bij een stenen winkel komt kijken. De internet shop schuift zendingen vanuit het magazijn door naar de klant en thats it. Voor de dagelijkse boodschappen ga je naar de super maar voor andere zaken shop je eerst op het internet om het grootste voordeel te halen. Bij internetshops met een keurmerk kun je je eigenlijk geen buil vallen.
Nee, maar de goedkoopste webshop met die speaker zal vast geen keurmerk hebben. Die kosten namelijk ook geld en dus overhead of het is zo'n webshop die over 3 weken niet meer bestaat. Als je dus koopt op internet doe dat dan bij een gerenommeerd bedrijf. De prijs zal dan lager zijn dan in de winkel, maar 100% zal het niet schelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, als je het daar over hebt... Wie zegt dat die 'webshop' eerlijk aan zijn spullen is gekomen? Geen idee hoe het met de betreffende webshop zit, maar ik denk dat mensen niet gek moeten staan te kijken als ze met een heler te maken kunnen krijgen, in plaats van een 'echt' bedrijf.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Om welke luidsprekers (merk en type) gaat het, en bij welke webwinkel zijn ze zoveel goedkoper?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een winkel zie je wat je koopt, voorraad kost ook geld en je kunt hem testen en voelen...

Ooit bestelde ik plastic dozen de rammelde op de boekenplank en voor bijgeluiden moest ik er een washandje onder leggen....
Prima speakers maar ze waren zo licht plastic......

Maar bij speakers is de geluidskwaliteit het belangrijkste en vaak het gewicht van de boxen ook....
Net las de kabels... ik heb de bijgeleverde dunne draadjes door dikkere draden vervangen...
Moest zowel wegens lengte (erg kort) als de dunne dus geen signaal mogelijk....

Maar met nieuwe draden extra dik en dus die washandjes goed maar ik heb nu gelukkig betere....
Ja, ook online heeft nadelen en terug sturen is soms lastig en vooral het geld terug krijgen loopt in andere landen erg moeizaam.

Als webwinkel weet ik dat je bepaalde dingen beter niet online kunt kopen...
De schoenen maar 43 bleken maar 42 te zijn... Made in China maar mijn zoon is tevreden maar ik kreeg ze dus wel 1 maat te klein.....

Eerst in winkel kijken en vergelijken, Media Markt is er niet blij mee maar dat is hun risico...
vele kijken bij MM en kopen bij mijn omdat ik geen voorraad heb, geen dure winkel met huur, verlichting en personeel en rechtstreeks van importeur dus niet eens magazijn voorraad...

Daarom ben ik iets trager dan MM zelf halen maar daar staat een leuke prijs tegenover.....
Ja, ik ben goedkoper maar je kunt niets testen of voelen en als je niet naar een normale winkel gaat loop je een risico op miskoop....
En gun hun ook een beetje winst want zonder winkels verliezen ook de online zaken omzet....
Bij klein verschil, gewoon mij passeren en zij hebben dan ook nog iets verkocht....

Ik gun mijn concurrent die meer service geeft ook iets mag verdienen.....

Gesloten