LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen concertkaarten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Permobil74

Prijzen concertkaarten

Ongelezen bericht door Permobil74 »

Beste mensen,

Een vraag: "Vinden jullie ook niet dat er niet alleen paal en perk moet worden gesteld aan het inkomen van leidinggevenden van bedrijven en hoogwaardigheidsbekleders, die qua inkomen "-tig" keer boven de Balkenende-norm zitten, maar dat dit ook moet gelden voor managers, artiesten en topsporters?" Ik (Martijn) ben spastisch en rolstoelgebruiker en heb daarom een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Afgelopen zaterdagochtend was de voorverkoop voor Barbara Streisand bij Ticketservice. Veel mensen klaagden bij: "Kassa", dat dit bedrijf zoveel extra rekent aan service- en portokosten, etc. Maar het lijkt wel, of artiesten en managers boven de wet staan; ze kunnen tot nog toe vragen wat ze willen. "3 keer raden wat 2 rolstoel-/begeleidersplaatsen kostten?" "€ 614,75!" "Bespottelijk, toch?" Ik heb een uitkering van c.a. € 400 per maand en heb uiteindelijk dus niet besteld. Het is voor de gewone man en vrouw niet meer te doen, zoiets; zeker niet ten tijde van crisis. "Wie heeft hier ook ervaring mee en vindt eveneens, dat dit afgelopen moet zijn?" Ik hoor het graag.
Groeten, Martijn

Auti-Mama

Re: Prijzen concertkaarten

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Draai het even om: Als jij artiest bent en je kan €600,-- per kaartje vragen en toch is je concert binnen 15 minuten uitverkocht, wat zou jij dan doen?? De enige manier om dit te stoppen is als mensen spontaan niet meer gaan en een artiest voor een half lege zaal staat.

Ik ben bij mijn favo band ook afgehaakt toen de kaarten over de €100,-- heen gingen. Hun nieuwe tour komt eraan en ik vind het verschrikkelijk, maar ik ga niet. Om in de zogenaamde Golden Circle te mogen staan moet ik al tegen de €200,-- neerleggen en ik verdom 't om een financiele melkkoe te worden van mijn idolen. Maar dat geldt ook voor musicals waar ik zo graag heen ging. Ik vind €90,-- gewoon te duur.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Permobil74 schreef:Beste mensen,

Een vraag: "Vinden jullie ook niet dat er niet alleen paal en perk moet worden gesteld aan het inkomen van leidinggevenden van bedrijven en hoogwaardigheidsbekleders, die qua inkomen "-tig" keer boven de Balkenende-norm zitten, maar dat dit ook moet gelden voor managers, artiesten en topsporters?" Ik (Martijn) ben spastisch en rolstoelgebruiker en heb daarom een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Afgelopen zaterdagochtend was de voorverkoop voor Barbara Streisand bij Ticketservice. Veel mensen klaagden bij: "Kassa", dat dit bedrijf zoveel extra rekent aan service- en portokosten, etc. Maar het lijkt wel, of artiesten en managers boven de wet staan; ze kunnen tot nog toe vragen wat ze willen. "3 keer raden wat 2 rolstoel-/begeleidersplaatsen kostten?" "€ 614,75!" "Bespottelijk, toch?" Ik heb een uitkering van c.a. € 400 per maand en heb uiteindelijk dus niet besteld. Het is voor de gewone man en vrouw niet meer te doen, zoiets; zeker niet ten tijde van crisis. "Wie heeft hier ook ervaring mee en vindt eveneens, dat dit afgelopen moet zijn?" Ik hoor het graag.
Groeten, Martijn
Je zit anders wel eerste rang, met je rolstoelplaats! 1 kaartje kost dus zo'n €300, voor de mensen zonder rolstoel zijn er kaarten beschikbaar vanaf €269. Dat zal dan wel geen eerste rangsplek zijn. Ik vind het prijsverschil niet noemenswaardig.

Of je een dergelijk bedrag voor een avondje uit over hebt is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar zolang mensen het betalen, zullen dergelijke artiesten niet goedkoper worden.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Maar we hebben het wel over Barbra Streisand met vol orkest. Overigens waren er vrijdag ook al kaarten te koop, maar dan moest wel even op haar website gekeken hebben.

Gesloten