LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met werkgever

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hardwerkende vrouw

problemen met werkgever

Ongelezen bericht door hardwerkende vrouw »

:( Sinds deze week zit ik ziek thuis.
Volgende de huisarts zit ik dicht tegen een burn-out aan!
Heb medicijnen meegekregen en moet 2 weken rust houden en
weer proberen een overzicht in mijn hoofd te krijgen.......
En dat lukt dus niet......mijn werkgever (regioleidster.) valt mijn telefnisch lastig en bedreigd mij!!!tot zelf aan de deur toe.....

wat moet ik nu? heb een jaar contract die nog loopt tot eind aug 07!

mag dit nou zomaar ongestraft.....?????? :twisted:

S.

Re: problemen met werkgever

Ongelezen bericht door S. »

Hallo,

Waaruit bestaat precies de bedreiging?

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja je hebt bedreigen of bellen ze gewoon om belangstelling tonen. Vragen hoe het gaat met de aanvullende vraag wanneer u weer terug denkt te komen is natuurlijk ook niet geheel correct. Maar als zij verder niets weten kan ik het mij ook wel weer voorstellen.

Gewoon duidelijk zijn over zaken, staat de wijze van communiceren u niet aan geef dit dan ook aan.

Uit de gegevens maak ik op dat u sinds augustus 2006 aan het werk bent bij deze werkgever. Dan hebben we het nog niet over een burn-out hoor, wellicht wel overbelast maar dat kan door meerdere zaken komen. Daarvoor is meer info nodig.

Ik zou zeggen neem zelf kontakt op met de Arbodienst van het bedrijf, de bedrijfsarts kan dan ook e.e.a. met de werkgever communiceren. Die tast nu waarschijnlijk ook alleen maar in het duister, en heeft er ook recht op wat meer te weten.

hardwerkende vrouw

Soory walter, maar je moet wel lezen wat er staat.....

mijn contract loopt tot eind aug 07....!!! (inmiddels 3jr contract!!!)

ik werk gemiddeld 40-45 uur per week!!! in drukke tijden, en die

zijn er de laaste tijd erg vaak, aangezien we erg onderbezet zijn!!!

om de kosten te drukken.

Voordat je reageerd lees eerst ff goed de tekst.

groetjes,

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

heb een jaar contract die nog loopt tot eind aug 07!
Rustig maar hardwerkende vrouw, Walter heeft bovenstaande gelezen, en daaruit kan je afleiden dat je er 1 jaar werkt. Het advies van Walter is jou manier van reageren niet waard!

hardwerkende vrouw

:( Okee, misschien reageer ik iets te fel......

Maar als je bijna al 2,5jr dag en nacht bijna klaar staat voor je
werkgever, en je word ziek en je geeft dit ook op tijd aan dat
je overbelast dreigd te raken....en ze geven als reactie alleen maar..bevalt je het niet ga dan weg...sorry hoor.....en nu zit ik ziek thuis en dreigen ze met aktie als ik niet snel terug kom!!!

:twisted: ik kan toch moeilijk zelf ontslag nemen, krijg dan helemaal niets...!!!!( zegt UWV)

S.

Zijn er meer collega's die van mening zijn dat jullie te hard moeten werken?
Want als daar sprake van is, dan kunnen jullie de handen ineen slaan.

Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord; je hebt bedreiging en bedreiging.
Waaruit bestaat deze dreiging nu.
Het ervaren van dreiging is nogal subjectief. Zo ook het gevoel van overbebelasting.
Maar wanneer meerede collega's dit gevoel beleven, dan staan jullie sterker in jullie aantijgingen, snap je?

mlmangel
Contacteer:

Je huisarts heeft je toch een doktersbriefje meegeven dat je ziek bent en twee weken thuis moet blijven? Dat is voldoende, je werkgever kan je niets maken. Dus, rustig thuis blijven, de eerstkomende dag dat je gaat werken neem je dat briefje mee en geef je het aan personeelszaken. Neem er wel een kopieetje van dat je thuis ergens bewaart, je weet maar nooit.

En indien ze je in tussentijd opbellen, gewoon zeggen dat je ziek bent en dat je rust nodig hebt. Indien ze blijven bellen, kan je eventueel ze een email sturen en vragen op te houden met je te storen als je ziek bent en moet rusten.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

40-45 uur is wel wat veel, maar ook weer niet extreem, uitgaande van een 40 urige werkweek wat vrij normaal is. Hebben jullie de werkgever hier wel eens op aangesproken, want er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. En dag en nacht klaar staan gaat wat erg ver met een ik neem aan 40 uren kontrakt. (heb je niet vermeld).

Wat betreft mijn aanname over de looptijd van het kontrakt ging ik uit van 1 jaar ivm allerlei wettelijke regeltjes over tijdelijke kontrakten, aantal ervan en maximale duur van een tijdelijke overeenkomst.
Jaarkontrakten (maximaal 3) komen vaker voor. En je had inderdaad niet vermeld hoe lang je al voor deze werkgever aan de slag was....

hardwerkende vrouw

:o Dank je wel voor jullie reactie,

De berdreiging zit in het volgende:
- blijven bellen...(waneer kom je terug, je hebt niets, je bent het nergens mee eens...kletst uit je nek!)
- sleutel inleveren....stel je voor dat....collega moest hem bij mij thuis ophalen....heb maar afgegeven...wat moet je????collega's hebben zelf sleutels...
- dreigen met ontslag.....altijd goede beoordelingen gehad, we vinden
echt wel iets om jou op straat te krijgen...waneer kom je terug.
- ryonleidster: ik ga jou het leven nog wel zuur maken ...wacht maar...zodat je zelf wel vetrekt...ik vind wel iets...

Ach weet je...ik ben te moe er er tegenin tegaan....
misschien moet ik inderdaad maar zelf ontslag nemen....

S.

Zo, die gaan idd hun boekje ver te buiten. :shock:

Is dat bedrijf bekend bij de vakbonden? Heeft het al een slechte naam binnen de markt waarin ze werken?

Heb ooit zelf zoiets meegemaakt, deze mate van dreiging.
Dit ging echter niet om ziekte, (ik was gezond als een vis op dat moment en gewoon nog goed aan het werk) maar daar lag meer aan de grondslag dat het zeer slecht met het team ging waarin ik toen werkte. Er was sprake van onderproductiviteit en veel verloop van personeel. Er is toen een interim-manager aangetrokken die wel even met de botte bijl zeer rigoreus orde op zaken zou stellen en dat ging zo ongeveer op dezelfde manier als door jou omschreven.

Wat wij toen gedaan hebben; de handen ineengeslagen, met een groepje van 5 het gesprek met de toenmalige manager aangegaan en haar vooral geconfronteerd met de belachelijkheid van de dreigementen.
Dit hielp, vooral omdat we ook "hoger op de hiërarchische ladder" opgeklommen zijn en daar onze grieven neer hebben gelegd.

Manager exit en het team kwam weer tot rust.
Nu verloopt alles weer naar behoren.

Succes.

mlmangel
Contacteer:

Waarom zou je zelf je ontlsag indienen? Komaan meid, niet laten doen, het lijkt erop dat het dat net is wat ze willen! Stuur hen een email waarin je aangeeft dat je ziek bent en op doktersbevel thuis moet blijven om uit te rusten. En dring aan dat ze je niet meer lastig vallen met telefoontjes, daar dit de situatie enkel verergert.
Indien ze je daarna nog lastigvallen, terug naar de huisart, hem dit melden, veel kans dat je nog langer thuis mag blijven van je huisarts. En eventueel kan jij bij de politie klacht indienen wegens stalking door je werkgever.

Want laat dit heel dudielijk zijn, als je ziek bent, heeft je werkgever geen enkel recht om je lastig te vallen! Enkel een arbeidsgeneesheer sturen om te checken dat je wel degelijk ziek bent, dat is alles. Maar voor de rest moeten ze je met rust laten.

Trouwens, vraag hen wat ze mondeling zeggen, per email te sturen. Zullen ze niet doen, ze zijn niet zot, maar als ze het wel doen is het een duidelijk bewijs dat ze je lastigvallen. Trouwens, indien je op je telefoonrekening een overzicht hebt wie je gebeld heeft, komt het nummer van je werkgever ook voor, als ie echt veel heeft gebeld, geeft dit ook aan dat hij fout zit, er is nl. geen reden een werknemer telefonisch lastig te vallen als ie ziek is.

hardwerkende vrouw

:o Dank je wel voor je reactie....

Eindelijk iemand die me toch een beetje begrijpt....

Wij werken allemaal op contracten van 1jr of half jaar!

iedereen in ons bedrijf is bang om zijn baan kwijt te raken in deze

tijd...en daar maken ze dankbaar gebruik van...voor jou tien andere.

Het verloop is dan ook enorm....arbo-dienst nog fnv kan er iets mee.

Ik zal terug moeten gaan , anders geen geld, en dat weten ze!

Ik weet dat ik goed ben in mijn werk, en ga dan ook zeer zeker al spoedig op zoek naar een werkgever die mij wel waardeerd!

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ervanuitgaande dat hardwerkende vrouw hier de feiten weergeeft is het schandalig wat de werkgever doet.
Maar ik heb wel een vraag voor je. Momenteel is het een goede economische tijd. Waarom accepteer je het dat je steeds een nieuw jaar contract krijgt? Als ik zie dat een bedrijf je drie keer een jaar contract geeft zijn ze of niet tevreden over je, of willen ze je niet voor vast aannemen en dumpen ze je alsnog na 3 jaar.
Uitgaande van wat jij schrijft willen ze mensen na 3 jaar dumpen. Wat voor reden geven ze dat ze je geen vast contract willen aanbieden?

Het zal je heel vervelend in de oren klinken maar bij deze werkgever ben je beter af als je weg bent.

Gesloten