| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prolongatie na afwijzer verzekering
Prolongatie na afwijzer verzekering
Hallo
De verzekering stelt dat ik fraude heb gepleegt en ik heb dus geen recht op uitkering.
Maar na afwijzer word mijn polis geprolongeert,
niet een paar dagen later maar daar zit ruim een maand tussen.
Dat vind ik een beetje vreemd.
Kan ik daar wat mee??
(Dit is een hele korte versie maar hier komt het op neer)
De verzekering stelt dat ik fraude heb gepleegt en ik heb dus geen recht op uitkering.
Kan ik daar wat mee??
-
NeoDutchio
Re: Prolongatie na afwijzer verzekering
Over welke verzekering hebben we het hier? Schijnbaar heeft deze verzekeraar de regel dat bij fraude niet wordt uitgekeerd (dat is normaal), maar dat u wel verzekerd mag blijven.John1974 schreef:Hallo
Kan ik daar wat mee??
geprolongeerd of geroyeerd? Beide dure woorden, maar de 1 betekent dat uw verzekering gewoon verder loopt en de andere dat u 1 maand de tijd krijgt om op te hoepelen en u elders te verzekeren...
Nee eerst geroyeerd en een maand later geprolongeerd het gaat om een totaal verzekeringspakket.
dan is die prolongatie waarschijnlijk verwerkt voordat bekent werd dat je geroyeerd zou worden. Ik ben bang dat je verzekering niet verlengt gaat worden.
Het zal je heel veel moeite kosten om een nieuwe af te sluiten...
Het zal je heel veel moeite kosten om een nieuwe af te sluiten...
Komt de term 'royeren' voor in de polisvoorwaarden?? gaat het hier niet over 'opgezegd'??John1974 schreef:Nee eerst geroyeerd en een maand later geprolongeerd het gaat om een totaal verzekeringspakket.
En is de term 'fraude' door hen gebruikt??
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 30 jun 2017 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat je verzekering voor één specifieke schade niet uitkeert betekent nog niet dat je uit de verzekering wordt gegooid. Wel zullen de meeste verzekeraars de clausule hebben opgenomen dat ze bij fraude de verzekering mógen stoppen. Of ze dat werkelijk doen zal afhangen van de situatie en het fraudebedrag.
Heb je al contact gezocht met je verzekerings maatschapij?
hebben ze bewijs dat je gefraudeerd hebt?
waarop zou je gefraudeerd hebben?
hebben ze bewijs dat je gefraudeerd hebt?
waarop zou je gefraudeerd hebben?
Is het een 'afwijzer', zoals in de topic-titel, of 'fraude', zoals in de OP??
Ik heb contact gezocht met de maatschappij en geven wel de fout toe van de verlennging maar dat betekend dat de polis word hersteld(maar ook gelijk weer word opgezegt volgens het boekje) maar de schade word niet betaalt omdat de fraude is vastgesteld(wat vreemd is omdat de rechtsbijstand wel word vergoed)
fraude? In de rechtspraak ben je onschuldig, totdat voor de rechter het tegendeel bewezen is.
Het komt me altijd voor alsof de verzekering in dit soort gevallen eigen rechter speelt.
Het komt me altijd voor alsof de verzekering in dit soort gevallen eigen rechter speelt.
Je bent niet iig de enige:16again schreef:fraude? In de rechtspraak ben je onschuldig, totdat voor de rechter het tegendeel bewezen is.
Radar TV: Staat de verzekeraar boven alles? met annex forum-topic.
maar daar gaat de vraag toch niet over? Die schade is uitgezocht en hij heeft rechtsbijstand gehad....
TS wilde gewoon graag weten of hij nu nog wel of niet een verzekering heeft. En dat antwoord is nee. Na een schade die niet zuiver is uitgespeeld mag een maatschappij de verzekering opzeggen.
De klant moet voor een nieuwe verzekering opgeven of hij wel eens een verzekering opgezegd heeft gekregen. Alle schades worden in een databank gezet dus ontkennen heeft geen zin.
Waarschijnlijk wordt het 5 jaar de "Vereende" voorheen Rialto of Terminus.
TS wilde gewoon graag weten of hij nu nog wel of niet een verzekering heeft. En dat antwoord is nee. Na een schade die niet zuiver is uitgespeeld mag een maatschappij de verzekering opzeggen.
De klant moet voor een nieuwe verzekering opgeven of hij wel eens een verzekering opgezegd heeft gekregen. Alle schades worden in een databank gezet dus ontkennen heeft geen zin.
Waarschijnlijk wordt het 5 jaar de "Vereende" voorheen Rialto of Terminus.
Kan van alles betekend hebben.Frantic2 schreef:...en hij heeft rechtsbijstand gehad....