Er kwam gister iemand met een vreemd verhaal aan de deur.
Het was een jong mannetje en hij vertelde dat hij een baan kon krijgen. Maar als tegenprestatie daarvoor moest hij om te laten zien dat hij het echt wilde gegevens van 10 mensen verzamelen die potentiële klanten zouden kunen zijn voor een tijdschrift.
Ik zij meteen dat ik nooit wat aan de deur koop.
maar nee, ik begreep het verkeerd ik kocht niets hij zou alleen mijn gegevens opnemen en dan zou ik in januarie verdere informatie krijgen en kon ik dan beslissen of ik het nog wel of niet wilde.
Mijn gegevens had hij alleen nodig om te laten zien aan zijn toekomstige baas dat hij het baantje echt heel graag wil.
Geen intresse heb ik natuurlijk gezegd en de deur dichtgedaan, maar het is natuurlijk wel een hééél vaag verhaal waar vast wel iets achterzit.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] raar verhaal aan de deur
Re: raar verhaal aan de deur
Gelukkig dat je dus niet heb getekend want dan had je gegarandeerd aan een abbo op 1 of ander blad vast gezeten. Dezelfde truc is in mijn flat gebeurd en dat had gevolgen voor twee van de bewoners in de vorm van een ongevraagd abbonement op een blad.
-
jiping
Inderdaad,
Als iemand aan de deur komt zeg ik altijd; geef maar een foldertje dan zal ik het vanavond eens rustig bekijken.
Maar dat kan meestal niet, dan houd het voor mij ook meteen op.
Als iemand aan de deur komt zeg ik altijd; geef maar een foldertje dan zal ik het vanavond eens rustig bekijken.
Maar dat kan meestal niet, dan houd het voor mij ook meteen op.
Dit is een normale gang van zaken in Duitsland waar vrijwel elke week abonnementen geprobeerd worden te verkopen. De verhalen zijn o.a. identiek aan de jouwe maar ook het verhaal van "ik ben een drugsverslaafde die probeert af te kicken en dat kan als u een abonnement op een tijdschrift neemt". Overigens zijn dit vaak hele zielige randfiguren die verschrikkelijk onder dwang worden gezet en vaak ook mishandeld worden en geen uitweg meer zien in hun uitzichtloze situatie. Ze worden drücker genoemd en maken deel uit van zg. drückerkolonien. Een vreselijke uitvinding die zowel de verkoper als de klant aan de deur uitbaat. Trap er nooit in, hoe zielig de verhalen ook zijn.