| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radar op Maandag?
-
Frodo Balings
Radar op Maandag?
Beste allen en Radar,
Brecht kondigde zaterdag af dat kassa naar de maandag gaat vanaf 25 april.
Hmmmm he wat gebeurt er dan met Radar?
Ik herinner me ook nog dat er een petitie was omdat npo vond
dat kassa en radar wel met minder sendtijd konden,
wat is hiermee gebeurt.
Ook omdat Radar wel eens plaats moet maken voor andere programmas.
Wie o wie kan hier meer over vertellen?
Brecht kondigde zaterdag af dat kassa naar de maandag gaat vanaf 25 april.
Hmmmm he wat gebeurt er dan met Radar?
Ik herinner me ook nog dat er een petitie was omdat npo vond
dat kassa en radar wel met minder sendtijd konden,
wat is hiermee gebeurt.
Ook omdat Radar wel eens plaats moet maken voor andere programmas.
Wie o wie kan hier meer over vertellen?
-
J. Deltoer
Re: Radar op Maandag?
Vroeger toen de KRO nog katholiek was, de TROS nog neutraal en de VPRO nog protestants bepaalden de omroepen zelf wat op tv kwam en wanneer (binnen hun zendtijd). Nu moeten omroepen samengaan en bepaalt een of andere duistere club NPO wat goed voor ons is. Dus weg met consumentenprogrammas (opgelicht is al gesneuveld) en nog meer woke talkshows. Vroeger had je de slogan de TROS is er voor u. Raad eens voor wie de NPO is?
-
witte angora
Ik denk dat je hier alle informatie vindt. Gewoon gevonden via Google.
https://www.spreekbuis.nl/de-kracht-van ... izen-komt/
-
J. Deltoer
Commentaar onder dit stuk is ook heel herkenbaar.
-
witte angora
'Alles goed met u?'
Moneyman
vindt dit leuk
Ja, echt hoogstaand commentaar. 
Moneyman
vindt dit leuk
-
PeterPeters1966
Het wordt sowieso tijd dat het idiote systeem met al die omroepen wordt afgeschaft. Eigenlijk is dat in de praktijk al zo (er zijn genoeg mensen die voor meerdere omroepen werken, iets wat vroeger ondenkbaar was), maar een stelletje boomers probeert nog vast te houden aan iets uit het verleden.J. Deltoer schreef: ↑30 mar 2022 07:45Vroeger toen de KRO nog katholiek was, de TROS nog neutraal en de VPRO nog protestants bepaalden de omroepen zelf wat op tv kwam en wanneer (binnen hun zendtijd). Nu moeten omroepen samengaan en bepaalt een of andere duistere club NPO wat goed voor ons is. Dus weg met consumentenprogrammas (opgelicht is al gesneuveld) en nog meer woke talkshows. Vroeger had je de slogan de TROS is er voor u. Raad eens voor wie de NPO is?
Gewoon 1 publieke omroep (de NPO) en de rest commercieel. Dat werkt in vrijwel alle landen prima, dus waarom zou het hier niet werken? Zijn we ook meteen af van die idioterie dat je een bepaald aantal leden moet hebben. En als bepaalde groepering zo nodig iets van zichzelf willen hebben: het is ongelofelijk makkelijk om een streaming kanaal te beginnnen. Dan kunnen we daar ook mooi de neo-fascisten van ONL naar toe verbannen i.p.v. dat die met geld vanuit de staatsruif extreem-rechtse zooi over ons uit kunnen storten.
Lady1234
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Ja laten we er maar een grote BIj1/D66/bnnvara wokeshit van maken.
Andere meningen verbannen, die willen we niet horen. Hoi Putin
kuklos
vindt dit leuk
Ik zat meer te denken aan Kim Young Un.J. Deltoer schreef: ↑30 mar 2022 11:00Ja laten we er maar een grote BIj1/D66/bnnvara wokeshit van maken.
J. Deltoer
vindt dit leuk
1 publieke omroep gaat niet werken, iedereen heeft een andere blik op hoe een wat men op TV wil kijken. Beetje diversiteit is nodig, iedereen heeft gelukkig en andere kijk op het leven.
Ik kijk meestal kassa wel, vind het wel jammer dat ze opgelicht niet meer uitzenden.
Maakt mij trouwens ook niet zo uit op welke dag het komt, ik niet toch alles wat ik wil zien opnemen.
Ik kijk meestal kassa wel, vind het wel jammer dat ze opgelicht niet meer uitzenden.
Maakt mij trouwens ook niet zo uit op welke dag het komt, ik niet toch alles wat ik wil zien opnemen.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Maar vaak is Kassa, Radar en ook Max meldpunt éen pot nat. Dus samenvoegen is prima.
Die verandering is een gevolg van wetswijzigingen gedurende de afgelopen 20 jaar. Sinds de omroepbijdrage is afgeschaft, is de invloed van de politiek op de 'publieke omroep' steeds groter geworden. Doe je beklag bij PVV, VVD en CDA. Met name de 2e Kamerleden van de VVD zijn interessant: de afgelopen 13 jaar lieten ze tussen de regels duidelijk weten tegen de NPO te zijn en vooral tegen kritische journalisten van de NPO. Maar nee, die bezuinigingen hebben er helemaal niets mee te maken. Echt niet. Hand op het hart.J. Deltoer schreef: ↑30 mar 2022 07:45Vroeger toen de KRO nog katholiek was, de TROS nog neutraal en de VPRO nog protestants bepaalden de omroepen zelf wat op tv kwam en wanneer (binnen hun zendtijd). Nu moeten omroepen samengaan en bepaalt een of andere duistere club NPO wat goed voor ons is. Dus weg met consumentenprogrammas (opgelicht is al gesneuveld) en nog meer woke talkshows. Vroeger had je de slogan de TROS is er voor u. Raad eens voor wie de NPO is?
Het is een schoolvoorbeeld van Hollandse propaganda: een bezuiniging als kwaliteitsverbetering verkopen. Kennen we ook van de Thuis- en Jeugdzorg.
Uit dat artikel: De NPO hoopt meer mensen in de kijkersdoelgroep van 20 tot en met 49 jaar te trekken.
En hier is direct alles mee verklaard. De opeenvolgende regeringen onder Mark Rutte hebben twee keer drastisch het mes gezet in het budget en daarom is de NPO gedwongen op minstens 1 zender commercieel te programmeren. Hetzelfde type programma op maandagavond maakt het voor de Ster makkelijker de reclameblokken voor en na dat programma goed te vullen.
Nu is er wel iets raars aan de hand, want op de begroting staan de totale uitgaven voor NPO en de inkomsten van de Ster apart vermeld. Het is niet eens een vanzelfsprekend gegeven, dat de reclameopbrengsten ook naar de programma's gaan.
Terug naar de verklaring 20-49 jaar. Dat is een leuk verkooppraatje voor de buitenwereld. In werkelijkheid wordt nu de laatste wetswijziging, die onder minister Slob, zichtbaar in de programmering. De fusieomroepen Avrotros, Kro-Ncrv, Bnnvara hebben geen extra zendtijd meer, de niet-fusie omroepen EO en Vpro hebben weer de normale zendtijd voor een A-omroep. (Die mochten minder uren vullen omdat ze niet wilden fuseren met een andere omroep, dat was minister Dekker van de VVD.)
Minder afleveringen van Kassa en Radar is de invulling van deze teruggang in zendtijd.
Op zich maakt Remco van Westerloo er het beste van. Twee programma's op dezelfde tijd maakt het wel mogelijk bijna het hele jaar door een consumentenprogramma uit te zenden op een vast moment.
1/2
2/2
Zo complex is het ledensysteem niet. In Zwitserland is de structuur nog veel ingewikkelder, gevolg van kantons en vier talen.
Of Duitsland: zestien deelstaten, allemaal recht op eigen openbare omroep en daarom zijn er negen regionale openbare omroepen (een aantal bedient meerdere deelstaten), die samenwerken binnen de ARD. Complex, veel bureaucratie, toch slagvaardig want gisteren is besloten een aantal nieuwsuitzendingen van Ukraïnse en Russische ondertiteling te voorzien en vandaag is men al gestart. Daarnaast is er het ZDF, ook uit de omroepbijdrage gefinancierd en als toegift nog de regeringszender Deutsche Welle, die door de landelijke regering wordt betaald en een duidelijke opdracht heeft: Duitsland in de wereld verkopen als A-merk (dat staat niet zo in de wet, maar dit is de Bild-samenvatting van die wet). En die Deutsche Welle is nummer tien binnen de ARD. Volg je het nog? Nee? Niet erg, dit was voor Jeroen Wollaars ook te ingewikkeld in de tijd waarin hij correspondent in Berlijn was.
Liever zie ik een veel hoger budget voor de NPO (mag per omroepbijdrage) zodat grotere redacties de programma's maken en die programma's daardoor meer van elkaar gaan verschillen, meer afleveringen per jaar kunnen maken èn niet allemaal achter dezelfde onderwerpen aanjagen, maar zelf nieuwe onderwerpen groot maken.
Iets minder macht voor de netmanager is ook welkom, in mijn omgeving kijkt vrijwel niemand meer 'live', dus waarom nog strak programmeren?
In andere landen is het ook gebruikelijk, dat na een regeringswisseling de staatsomroep een nieuwe directeur krijgt. Tot zover de onafhankelijkheid van dat soort omroepen en laten we vooral niet kijken naar het bereik van zo'n medium. Slecht.PeterPeters1966 schreef: ↑30 mar 2022 10:20Het wordt sowieso tijd dat het idiote systeem met al die omroepen wordt afgeschaft. Eigenlijk is dat in de praktijk al zo (er zijn genoeg mensen die voor meerdere omroepen werken, iets wat vroeger ondenkbaar was), maar een stelletje boomers probeert nog vast te houden aan iets uit het verleden.
Gewoon 1 publieke omroep (de NPO) en de rest commercieel. Dat werkt in vrijwel alle landen prima, dus waarom zou het hier niet werken? Zijn we ook meteen af van die idioterie dat je een bepaald aantal leden moet hebben. En als bepaalde groepering zo nodig iets van zichzelf willen hebben: het is ongelofelijk makkelijk om een streaming kanaal te beginnnen. Dan kunnen we daar ook mooi de neo-fascisten van ONL naar toe verbannen i.p.v. dat die met geld vanuit de staatsruif extreem-rechtse zooi over ons uit kunnen storten.
Zo complex is het ledensysteem niet. In Zwitserland is de structuur nog veel ingewikkelder, gevolg van kantons en vier talen.
Of Duitsland: zestien deelstaten, allemaal recht op eigen openbare omroep en daarom zijn er negen regionale openbare omroepen (een aantal bedient meerdere deelstaten), die samenwerken binnen de ARD. Complex, veel bureaucratie, toch slagvaardig want gisteren is besloten een aantal nieuwsuitzendingen van Ukraïnse en Russische ondertiteling te voorzien en vandaag is men al gestart. Daarnaast is er het ZDF, ook uit de omroepbijdrage gefinancierd en als toegift nog de regeringszender Deutsche Welle, die door de landelijke regering wordt betaald en een duidelijke opdracht heeft: Duitsland in de wereld verkopen als A-merk (dat staat niet zo in de wet, maar dit is de Bild-samenvatting van die wet). En die Deutsche Welle is nummer tien binnen de ARD. Volg je het nog? Nee? Niet erg, dit was voor Jeroen Wollaars ook te ingewikkeld in de tijd waarin hij correspondent in Berlijn was.
Je vergeet die andere presidenten met een minderwaardigheidscomplex en overschot aan testosteron.J. Deltoer schreef: ↑30 mar 2022 11:00Ja laten we er maar een grote BIj1/D66/bnnvara wokeshit van maken.
Dat vind ik de bijstandsoplossing.
Liever zie ik een veel hoger budget voor de NPO (mag per omroepbijdrage) zodat grotere redacties de programma's maken en die programma's daardoor meer van elkaar gaan verschillen, meer afleveringen per jaar kunnen maken èn niet allemaal achter dezelfde onderwerpen aanjagen, maar zelf nieuwe onderwerpen groot maken.
Iets minder macht voor de netmanager is ook welkom, in mijn omgeving kijkt vrijwel niemand meer 'live', dus waarom nog strak programmeren?
Bijstandsoplossing? Meestentijds zijn het paarlen voor de zwijnen. Het ene programma met Whatsapp fraude, de volgende met hetzelfde, louche webshops,
oplichting en ga maar door, of een hoogst verontwaardigde presentatrice over de aanrechtsubsidie waar al zoveel jaar op tv over gezeurd wordt en dan komt iemand er na een jaar of acht achter dat hij daar recht op zou hebben, maar maar vijf jaar krijgt.
En dan begint dezelfde riedel opnieuw. Één programma? Meer dan zat. Men kijkt toch eerst naar aanbieding, korting, nu de laatste en dan loopt het fout en gaat klagen.
En of daar dan niets tegen te doen is. Voordien nadenken? Welnee.
oplichting en ga maar door, of een hoogst verontwaardigde presentatrice over de aanrechtsubsidie waar al zoveel jaar op tv over gezeurd wordt en dan komt iemand er na een jaar of acht achter dat hij daar recht op zou hebben, maar maar vijf jaar krijgt.
En dan begint dezelfde riedel opnieuw. Één programma? Meer dan zat. Men kijkt toch eerst naar aanbieding, korting, nu de laatste en dan loopt het fout en gaat klagen.
En of daar dan niets tegen te doen is. Voordien nadenken? Welnee.
Dat is de inhoud momenteel. Mooi scherp samengevat, Lady 
Het kan zoveel meer zijn. Producten testen of producten van 5 jaar geleden nu tegen het licht houden (kwaliteit); echte nuttige tips in plaats van algemene open deuren (energiebesparen); gewoon iets meer tijd en diepgang in de onderwerpen. Kan het nog steeds iets zijn voor een breed publiek, maar wel beter.
Het kan zoveel meer zijn. Producten testen of producten van 5 jaar geleden nu tegen het licht houden (kwaliteit); echte nuttige tips in plaats van algemene open deuren (energiebesparen); gewoon iets meer tijd en diepgang in de onderwerpen. Kan het nog steeds iets zijn voor een breed publiek, maar wel beter.
Moneyman
vindt dit leuk
Zo eens met Lady en Jablan! Nu is het grotendeels vooral makkelijk scoren op open deuren. De meerwaarde zou zoveel meer kunnen zijn... maar dat vraagt een totaal andere keuze aan onderwerpen én een totaal andere manier van presenteren. Als alleen al de "interviewstijl" eens wat evenwichtiger en minder sturend zou zijn... 
Nevyn
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Jullie zijn inderdaad zo goed dat het kijken naar dit soort programma's pure tijdverspilling is. Ik adviseer jullie dan ook niet meer te kijken. Maar een veel grotere groep dan jullie, de groep die wat minder hoogintellectueel is, en daar schaar ik mezelf ook onder, steekt nog wel eens wat op van deze programma's. Kijken kan voorkomen voor sommigen van hen dat ze in Whatsapp fraude e.d. trappen. Maar jullie zal het uiteraard nooit kunnen gebeuren.
Grappig en typerend hoe je verdraait wat er daadwerkelijk gezegd wordt. Het punt is dat het (veel) beter kan. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd voor je.
Lady1234
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Ik combineer de drie reacties. Blijkbaar heeft u ze zelf niet gelezen. Dat valt me van u tegen
Dat zie ik - tot iets wat er niet gezegd wordt. Dat is nu juist het punt waarop ik reageerde.