LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht op geld terug, voor iets dat je niet hebt gehad

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bez

Recht op geld terug, voor iets dat je niet hebt gehad

Ongelezen bericht door bez »

Beste lezer,

Dit jaar heb ik een cursus betaald bij Houthof trainingen in Rijswijk. Deze bestond uit 2 delen. De eerste dag heb ik gevolgd. Een dag later kreeg ik te horen dat ik was aangenomen voor een vaste baan. Ik had tijdens de cursus al verteld dat ik een sollicitatie had lopen. De tweede dag kon ik niet komen omdat ik geen vrij kon vragen van mijn nieuwe baas.

Ik kreeg geen geld terug van Houthof. Wel zou ik voor het openstaande bedrag een andere cursus kunnen doen.

Zojuist heb ik contact met ze opgenomen. Ik vertrek eind deze maand voor een vaste baan naar het buitenland. Ik heb gezegd dat ik volgend jaar terugkom om voor het openstaande bedrag, 345 euro, een cursus te doen.

Dit kreeg ik als antwoord:
'Helaas kan ik niet ingaan op jouw verzoek het cursusgeld in 2006 alsnog te besteden. Verdere discussie hierover stel ik niet op prijs.'

Mijn vraag is: Wat is mijn recht?

Ik vind het belachelijk veel geld.
Ik in eerste instantie restitutie verwachten.
En desnoods een tegoedbon.

Dilbert29

Re: Recht op geld terug, voor iets dat je niet hebt gehad

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als ik het zo bekijk maak je niet heel veel kans. Je hebt een cursus betaald voor 2 dagen. Ondanks dat je hebt aangegeven bezig te zijn met sollicitatie kun je het niet aan het bedrijf verwijten dat je de 2de dag er niet was. Dat is je eigen keuze geweest.

Uit coulance bied het bedrijf je dan aan om voor het openstaande bedrag een andere cursus te doen. Nu wil jij dat doorschuiven naar het volgende jaar. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet doen, omdat ze openstaande bedragen natuurlijk niet voor eeuwig laten staan.

Ze bieden je een kans, die neem je niet aan, dan denk ik dat ze in hun recht staan om het geld te behouden. Ze hebben tenslotte wel moeite voor je gedaan om jou die cursus te kunnen geven. Staat er niets over in de algemene voorwaarden van de cursus?

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Bez, ik ben bang voor je dat ze in hun recht staan, maar sla hun algemene voorwaarden er eens op na.
Hun respons vind ik wel zeer bot, en zou mij doen besluiten geen tweede keer met ze in zee te gaan.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

mmm vind het een beetje raar verhaal.
De volgende dag wordt ik gebeld dat gaat er nog in maar dan ook nog dezelfde dag beginnen niet.

Tim

Gesloten