LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame over leningen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Diana Slagman

Reclame over leningen

Ongelezen bericht door Diana Slagman »

Waar ik me zo aan kan ergeren, is dat je geen reclame mag maken voor sigaretten omdat dat slecht zou zijn voor je gezondheid, maar wel voor leningen. Je word er plat mee gegooid becam, frisia financieringen etc. noem ze allemaal maar op

Het word maar gedaan alsof je even een lening afsluit en er vervolgens zo vanaf komt maar niets is minder waar. De mensen die een lening afsluiten kunnen hierdoor zo ontzettend in de financiele problemen komen waar ze geen weet van hebben. Torenhoge rente's betalen en een hoog aflossings termijn terwijl ze haast niets aflossen.

Nou roken is slecht voor je gezondheid, maar wat denk je dat stress met je lichaam doet. Hoge bloeddruk etc. Ik vind dat de regering moet verbieden dat ze nog langer reclame hiervoor mogen maken. Het is misleidend en jongeren die erg financieel in de problemen zitten zie je ook vaak op het slechte pad terecht komen. Jammer

Ook puur om het feit dat er laatst een stuk in een blad stond dat er al zoveel jongeren onder de 20 of 22 jaar grote schulden hebben. Als je ook ziet als je een mobiele telefoon wilt kopen en je hebt een studiebeurs kun je wel een lening krijgen om een mobieltje het is te absurd voor woorden eigenlijk. Nergens zie ik een programma waar jongeren worden gewaarschuwd voor leningen en de gevolgen ervan. Op marktplaats staan regelmatig onder het kopje contacten dat er weer iemand staat "wie weet waar ik terecht kan ik kom niet meer uit de financiele problemen"

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en ik zeg op mijn beurt reclame over leningen moeten verboden worden.

Gast

Re: Reclame over leningen

Ongelezen bericht door Gast »

Nergens zie ik een programma waar jongeren worden gewaarschuwd voor leningen en de gevolgen ervan.
Jongeren pas op voor reclame over geldleningen, voordat je het weet, zit je in de schulden.

Zo goed Diana ????

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De suggestie wordt gewekt dat geld lenen de normaalste zaak van de wereld is. Geen enkele aanbieder van financiële diensten voert een sponsor beleid en is er alleen op uit om er zelf aan te verdienen. De drempel om tot lenen over te gaan wordt door deze reclame's alleen maar verlaagd en als men een lening heeft aangegaan dan moet het ook met rente worden terug betaalt. Kan men een termijn niet op tijd voldoen, dan worden er direct extra kosten berekend omdat het dan ineens een stuk makkelijker wordt om te betalen en voor men het weet, zit je ineens diep in de puree! Nooit een lening aangaan voor de aanschaf van dingen omdat een ander het ook heeft. De grootste fout die mensen maken is dat men uit gaat van een dubbel inkomen bij het aflossen van een lening! Wat als er iemand zijn baan verliest en er ineens een inkomen weg valt! Eerst verdienen dan pas uitgeven is mij geleerd en er is niemand die geld voor een ander verdient dus dat moet je zelf verdienen. Zo vind ik het ook zeer misleidend dat er reclame wordt gemaakt om een lening aan te gaan voor een vacantie. Koop eerst die caravan als het kan en blijf dat jaar dan lekker thuis als je geen geld meer hebt om vacantie te nemen, dan kan je in die vacantie tijd gewoon doorwerken en het geld dat je daarmee verdient voor het jaar er op reserveren. Je zit sneller in de problemen dan dat je er uit bent, vooral tegenwoordig met alle extra kosten en boete's die worden opgelegd als het even tegen zit. BEZINT EER GIJ BEGINT!

Vr. Gr. Hans.

john uit goirle .

Ongelezen bericht door john uit goirle . »

Er zijn altijd sukkels die erin trappen. Ja, toch?

Even_zereneus

Ongelezen bericht door Even_zereneus »

VEEL gevaarlijker zijn veel postorderbedrijven, zoals Wehkamp en Neckermann:
Bij een aanvraag voor een PL wordt een toetsing gedaan bij het BKR; bij de postorderbedrijven bijna nooit !!
Daar komt nog bij, dat bij postorderbedrijven vaak de verstrekte gegevens niet gecontroleerd worden, zoals daadwerkelijke meerderjarigheid !!
Bij een PL aanvraag is altijd een identiteitsbewijs verplicht !
Ook moet bij de PL aanvraag bewijs van inkomsten worden overlegd en de vaste lasten zoals b.v. huur.
Daarom denk ik ook, dat MEER mensen in de problemen komen door maar raak te kopen bij postorderbedrijven dan door een PL.

Gesloten