LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Relatie met 2 honden gaan niet samen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mh73

Re: Relatie met 2 honden gaan niet samen

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn reu, eentje van het hierboven ggenoemde bijtgrage ras de Golden Retriever, heeft geen problemen met puppies. Ongecastreerde reutjes van 6+ maanden zal hij toch wel even laten weten dat hij de baas is. Hij doet dit, schrik niet, door even heel diep in zijn keel te grommen.
De vertaling naar op zijn pitbulls is de pup grijpen en niet meer loslaten. Dat zit nu eenmaal in hun genen. Dominantie kwestie, precies wat kweenie zegt, de jongere hond wordt door de oudere hond niet meer als pup gezien en deze duldt geen concurrentie. Weinig aan te doen.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Dusss... vooroordelen genoeg hier.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Revoked schreef:Dusss... vooroordelen genoeg hier.
Meer mijn ervaringen met Pitbulls en Staffords gedurende ruim 20 jaar honden uitlaten. En in mijn naaste omgeving het ook al een paar keer goed mis zien gaan, met inbeslagname en inslapen tot gevolg. Terecht overigens.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als uw relatie van honden afhangt dan heeft u een probleem. Doe ze anders weg?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We weten dus de oorzaak en de pub zal al eerder een klein brutaal ventje zijn, TS had dit natuurlijk kunnen opmerken en kunnen voorkomen. Dat is de oplossing, de schuld ligt niet alleen bij de PIT..

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

In iedere roedel zit 1 leider die bepaalt en een rang orde. Een hond hoort de laagste in deze rangorde te zijn. Iedere hond luistert zolang de rang orde maar heel duidelijk is. We zien echter maar al te vaak dat een hond niet als hond wordt gezien en behandeld. En ja dan proberen ze aan de top van de rangorde te komen.
Zelf woon ik in een honden rijke buurt en zie te vaak dat eigenaren niet de baas zijn over hun hond. Dan kan zelfs een poedel gevaarlijk worden. Alleen de beet van een pitbullachtige heeft grotere gevolgen.

Gesloten