| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Relatie met 2 honden gaan niet samen
Relatie met 2 honden gaan niet samen
Beste lezer(s),
Ik zit met een groot probleem waar ik al dagen over zit na te denken.
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend,we wonen niet samen maar we hebben een goede, leuke en gezonde relatie.
Wij zijn erg gek op dieren. We hebben ieder een eigen hond. Ik heb een Franse bulldog van een half jaar oud en hij heeft een pitbull van 5 jaar. Waren altijd goede vriendjes slapen, spelen en knuffelen als ze maar met elkaar waren.
Het volgende probleem is, mijn pup en zijn hond gaan niet meer samen sind een week geleden. Ik was een avond alleen met de twee honden bij mij thuis. Ze lagen alletwee lekker op de bank en voor ik het wist had de pitbull mijn pup in z’n bek en liet meer los en begon zelfs met Haar kop te schudden!! (Wat betekend dat het het dood moet) Ik wist niet wat mij over kwam met wat ik heb gezien. Het leek wel uren dat ze aan mijn pup zat te trekken en te grommen. Uiteindelijk had ze los gelaten. Mijn pup rende piepend en bang naar de deur, ik tilde haar op, ben naar de hal gelopen en heb per direct mijn vriend gebeld. Half uur later heeft mijn vriend zijn hond opgehaald. Mijn pup had wel her en der wat bijtwonden en bloed maar gelukkig kwam ze er al snel weer boven op. Wat nu het probleem is,ik denk dat mijn relatie niet meer gaat werken omdat, de honden niet meer samen kunnen. Misschien kan het wel maar, ik vind het te veel risico. Wie kan mij helpen voor een oplossing? Ik zie hem bijna niet meer omdat hij het erg druk heeft maar, hij kan ook niet meer bij mij slapen omdat hij de hond niet alleen kan laten en ik ook niet. Dus nu mijn vraag hoe kan ik mijn relatie nog redden nu onze honden nooit meer samen kunnen.... ik weet echt geen raad en heb van alles al proberen op te zoeken op internet maar niks kan mij helpen. Ik hou zo ontzettend veel van hem en ook van z’n hond ookal heeft die de mijne pijn gedaan.
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend,we wonen niet samen maar we hebben een goede, leuke en gezonde relatie.
Wij zijn erg gek op dieren. We hebben ieder een eigen hond. Ik heb een Franse bulldog van een half jaar oud en hij heeft een pitbull van 5 jaar. Waren altijd goede vriendjes slapen, spelen en knuffelen als ze maar met elkaar waren.
Het volgende probleem is, mijn pup en zijn hond gaan niet meer samen sind een week geleden. Ik was een avond alleen met de twee honden bij mij thuis. Ze lagen alletwee lekker op de bank en voor ik het wist had de pitbull mijn pup in z’n bek en liet meer los en begon zelfs met Haar kop te schudden!! (Wat betekend dat het het dood moet) Ik wist niet wat mij over kwam met wat ik heb gezien. Het leek wel uren dat ze aan mijn pup zat te trekken en te grommen. Uiteindelijk had ze los gelaten. Mijn pup rende piepend en bang naar de deur, ik tilde haar op, ben naar de hal gelopen en heb per direct mijn vriend gebeld. Half uur later heeft mijn vriend zijn hond opgehaald. Mijn pup had wel her en der wat bijtwonden en bloed maar gelukkig kwam ze er al snel weer boven op. Wat nu het probleem is,ik denk dat mijn relatie niet meer gaat werken omdat, de honden niet meer samen kunnen. Misschien kan het wel maar, ik vind het te veel risico. Wie kan mij helpen voor een oplossing? Ik zie hem bijna niet meer omdat hij het erg druk heeft maar, hij kan ook niet meer bij mij slapen omdat hij de hond niet alleen kan laten en ik ook niet. Dus nu mijn vraag hoe kan ik mijn relatie nog redden nu onze honden nooit meer samen kunnen.... ik weet echt geen raad en heb van alles al proberen op te zoeken op internet maar niks kan mij helpen. Ik hou zo ontzettend veel van hem en ook van z’n hond ookal heeft die de mijne pijn gedaan.
Re: Relatie met 2 honden gaan niet samen
Zucht... een pitbull die zomaar een pup aanvalt.... Blij dat het geen baby is! Maar uw vriend zal de keuze moeten maken, hond eruit of u eruit!Bijouxxx schreef:Beste lezer(s),
Last in, first outFrantic2 schreef:Zucht... een pitbull die zomaar een pup aanvalt.... Blij dat het geen baby is! Maar uw vriend zal de keuze moeten maken, hond eruit of u eruit!Bijouxxx schreef:Beste lezer(s),
@bijouxx,
neem een goede hondentrainer in de arm. deze komt bij je thuis, of bij je vriend natuurlijk, en kan als beide honden samen zijn de situatie zien, en een plan opstellen om ze weer harmonieus samen te laten leven.
neem een goede hondentrainer in de arm. deze komt bij je thuis, of bij je vriend natuurlijk, en kan als beide honden samen zijn de situatie zien, en een plan opstellen om ze weer harmonieus samen te laten leven.
Mij ontgaat de consumenten kwestie hier volledig...Dit is een consumenten forum, geen relatiesadvies forum...
Dan toch maar even advocaat van de duivel spelen. In een gezonde liefdevolle relatie is uit dit soort problemen altijd te komen. Je vriend houdt hopelijk meer van jou dan van zijn hond. Dus die hond moet dan maar weg. Misschien naar vrienden of zo, zodat hij de hond kan blijven zien.
Dan toch maar even advocaat van de duivel spelen. In een gezonde liefdevolle relatie is uit dit soort problemen altijd te komen. Je vriend houdt hopelijk meer van jou dan van zijn hond. Dus die hond moet dan maar weg. Misschien naar vrienden of zo, zodat hij de hond kan blijven zien.
-
moederslink
Mijn ervaring in mijn omgeving :
je kunt er zat trainers op zetten...een pitbull blijft een pitbull .....er zijn meer dan zat bijtincidenten bekend.
Vroeg of laat slaan ze weer toe , het zit er nu eenmaal in.
Ik zou er niet mee kunnen en willen samenleven, nu is het je pup, straks misschien jullie baby .
je kunt er zat trainers op zetten...een pitbull blijft een pitbull .....er zijn meer dan zat bijtincidenten bekend.
Ik zou er niet mee kunnen en willen samenleven, nu is het je pup, straks misschien jullie baby .
Inderdaad, levensgevaarlijke killers. Vandaar mijn advies, de pitbull weg te doen. Dat is een goede test voor de relatie. Als de vriend meer geeft om de hond dan om zijn vriendin dan weet je gelijk hoe het zit.moederslink schreef:Mijn ervaring in mijn omgeving :
+1Last in, first out
Als je vriend het geen probleem vindt de pitbull ergens anders onder te brengen is dat natuurlijk een optie.
Anders zullen jullie er toch samen uit moeten komen.
@olaf,olaf79 schreef:Inderdaad, levensgevaarlijke killers. Vandaar mijn advies, de pitbull weg te doen. Dat is een goede test voor de relatie. Als de vriend meer geeft om de hond dan om zijn vriendin dan weet je gelijk hoe het zit.moederslink schreef:Mijn ervaring in mijn omgeving :
je bedoeld dat de pitbull afgemaakt moet worden? of wou je iemand anders een 'levensgevaarlijke killer' in huis laten nemen?
-
moederslink
Ik ben van mening dat deze honden uitstekend geschikt kunnen zijn als waakhond , op een bedrijf, een boerderij o.i.d.
Dit soort honden is ook vaak een " statussymbool " voor de baas en zijn gefokt als vechthond en hoort m.i. niet in een gezin met andere huisdieren of ( kleine) kinderen. Als de " beer weer los komt " in deze hond is er echt geen houden meer aan. Maar goed dat is slechts mijn mening.
Dit soort honden is ook vaak een " statussymbool " voor de baas en zijn gefokt als vechthond en hoort m.i. niet in een gezin met andere huisdieren of ( kleine) kinderen. Als de " beer weer los komt " in deze hond is er echt geen houden meer aan. Maar goed dat is slechts mijn mening.
Lekker stigmatiserend hier.
Ik heb een aantal pitbulls. Mankeert niks aan, vechten niet en houden mijn collega's van het werk af. Pitbulls bijten nooit zomaar. Golden retrievers wel. Maar dat weten alleen kynologen.
Non-issue, dit topic. Sluiten aub.
Ik heb een aantal pitbulls. Mankeert niks aan, vechten niet en houden mijn collega's van het werk af. Pitbulls bijten nooit zomaar. Golden retrievers wel. Maar dat weten alleen kynologen.
OF de relatie voortzetten met beiden zonder hond
OF de relatie voortzetten met 1 hond
OF de relatie stoppen en ieder houdt zijn/haar eigen hond
Iets anders zie ik niet.
OF de relatie voortzetten met 1 hond
OF de relatie stoppen en ieder houdt zijn/haar eigen hond
Iets anders zie ik niet.
-
atlas1302
Het probleem is op dit moment de honden, de relatie is toch goed? Pitbull bijt niet zomaar naar een PUB daar moet een reden voor zijn.
Het zijn natuurlijke instincten, samen op de bank ziet er knus uit maar het is geen natuurlijke situatie. Iedereen heeft zijn eigen plek dus de hond ook, aparte plekken en eigen territorium. Het lijkt er meer op dat de pitbull jaloers was of liet merken dat dit zijn plekje is, de Franse dog ..ook een karakter hond vind van niet. Normaal gaat de zwakkere op zijn rug liggen als overgave en toont tevens dat hij/zij sociaal is en niet gestoord.
De baasjes van de honden moeten hier mee omgaan, kunnen ze dat niet dan is het niet verstandig om op deze manier verder te gaan. De oplossingen zijn al aangegeven of kijk en luister eens naar DOG WHISPERER.
Succes,
Het zijn natuurlijke instincten, samen op de bank ziet er knus uit maar het is geen natuurlijke situatie. Iedereen heeft zijn eigen plek dus de hond ook, aparte plekken en eigen territorium. Het lijkt er meer op dat de pitbull jaloers was of liet merken dat dit zijn plekje is, de Franse dog ..ook een karakter hond vind van niet. Normaal gaat de zwakkere op zijn rug liggen als overgave en toont tevens dat hij/zij sociaal is en niet gestoord.
De baasjes van de honden moeten hier mee omgaan, kunnen ze dat niet dan is het niet verstandig om op deze manier verder te gaan. De oplossingen zijn al aangegeven of kijk en luister eens naar DOG WHISPERER.
Succes,
Dit werkt natuurlijk wel naar twee kanten , Ts. zou ook haar hond kunnen wegdoen en de hond van haar vriend accepteren.olaf79 schreef:Inderdaad, levensgevaarlijke killers. Vandaar mijn advies, de pitbull weg te doen. Dat is een goede test voor de relatie. Als de vriend meer geeft om de hond dan om zijn vriendin dan weet je gelijk hoe het zit.moederslink schreef:Mijn ervaring in mijn omgeving :
Maar een volwassen hond die zelfs en pup niet accepteert, daarmee zou ik niet onder één dak willen leven.
Dit is een dilemma die niemand hier voor TS kan oplossen.
Tsja, ik heb niet gek veel verstand van honden, maar volgens mij is het bij best veel dieren zo dat op een bepaald moment de houding van 'jong kind dat alles mag' over gaat naar 'concurrent'. En dat het jongere dier op niet zo subtiele wijze wordt duidelijk gemaakt dat hij op eigen benen moet staan en dus moet opdonderen.
Ik zou die 'concurrenten' dan niet te lang bij elkaar laten, omdat dat wel eens verkeerd zou kunnen aflopen.
Ik zou die 'concurrenten' dan niet te lang bij elkaar laten, omdat dat wel eens verkeerd zou kunnen aflopen.
moederslink schreef:Mijn ervaring in mijn omgeving :
Met je eens, maar een volwassen hond hoort geen pup te pakken. Dan zit er iets niet goed.
Ik vind het gevaarlijke honden pittbuls. Afmaken die hap.
Zo dacht ik ook; heb al jaren honden.Revoked schreef:Lekker stigmatiserend hier.
Super lieve pit; echt geen schrijntje agressie/dominantie.
En toch ging het fout; heel fout.
Ik heb haar jankend in laten slapen, was echt een super hond totdat het wel verkeerd ging.
-
atlas1302
Ik zou ook graag een Pitbull willen hebben voor de bewaking, maar als ze er invliegen dan is er geen houden meer aan. Het schrikt goed af dat is zeker, terwijl het toch ook echte lieve honden zijn. Ik ga dan voor een boxer of een rotweiler, maar wel ras.
breien schreef:De hond van de vriend was te gast in het huis van de jongere hond. De jongere hond ervaart het huis als zijn terratorium en dus ook dat hij/ zij de meeste rechten in dat huis heeft. Mogelijk was de hond van de vriend, die beduidend ouder is dat niet en wilde het aan de jongere hond laten merken dat hij/ zij als senior altijd de baas is over de jongere hond.
Misschien gaat het wel goed in het huis van de vriend, want daar zijn de verhoudingen anders.
Overduidelijk dat jij geen verstand van honden hebt!