LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robin Energie failliet.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Theotrucker

Robin Energie failliet.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu is Robin Energie ook failliet verklaard. Voor de klanten die nog voorschotten of overstap bonussen te goed hebben zal het wel hetzelfde drama worden als bij Energieflex.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 28 feb 2019 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

criticus2

Re: Robin Energie failliet.

Ongelezen bericht door criticus2 »

leuk he, al die scherpe aanbiedingen om vooral over te stappen. behalve de ""oude"" bedrijven veel cowboys op de markt.
Laatst gewijzigd door criticus2 op 28 feb 2019 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

criticus2 schreef:
28 feb 2019 10:31
veel comboys
:?:

Theotrucker

Niet zo kritisch zijn!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nu zijn tenminste de wintermaanden achter de rug, dus klanten zullen er niet al te veel inschieten met betaalde voorschotten

witte angora

Volgens mij zijn het vooral de oude, grotere bedrijven die 'stunten' met hun prijzen. Van 'Robin' had ik eigenlijk nog nooit gehoord.

Theotrucker

Ze deden blijkbaar veel via bewindvoering. Erg veel klachten. Of die allemaal terecht zijn is de vraag.

Theotrucker

Er zijn op dit moment 25 energieleveranciers. Stunten doen ze allemaal. De meesten heb ik ook nooit van gehoord. Ik ben zelf nu ook bij een kleine leverancier.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De beste besparing is nog altijd minder verbruiken. Belastingen en vast recht ligt voor iedereen gelijk, daar kan je bij een cowboy dus geen winst bij halen.
De inkoopkosten voor energie ligt ook niet veel verschil tussen. Blijft dus over de marge. Omzet zonder marge is dodelijk.
Goedkoop kan dus gewoon niet.

Theotrucker

Vastrecht is ook verschillend bij de diverse energieleveranciers. Tot € 100 per jaar verschil, dat is al bijna een kwart van mijn totale energie lasten. Dan nog € 200 bonus.

witte angora

Zolang ik ieder jaar 160 tot 250 euro overstapbonus krijg stap ik gewoon over. Waarom niet?

Je mag toch aannemen dat een bedrijf er van uit gaat dat overstappers per definitie niet blijven, en dat ze toch echt wel zorgen dat er hoe dan ook een paar stuivers winst gemaakt wordt. Anders moet je er niet eens aan beginnen.

Theotrucker

Ik ga ook gewoon verder met bonussen vangen. In zes jaar meer dan €1000 aan bonussen verdiend plus altijd de laatste prijs. Dat wordt door de zittenblijvers betaald. Wel voorzichtiger met de kleinste leveranciers. Maar je weet het nooit van te voren.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Inderdaad zal het nu wel meevallen met de teveel betaalde voorschotten. We zitten op het eind van de duurste periode. De "voorschotten" zullen bij de meeste mensen wel zo goed als opgestookt zijn.

witte angora

Het mooiste is natuurlijk als je net in september/oktober een nieuw contract had afgesloten. Dan heb je flink verbruikt, maar via de voorschotten loop je in feite nog 'achter'. De bonus kun je sowieso schudden, maar verder ga je er geen geld bij inschieten.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

criticus2 schreef:
leuk he, al die scherpe aanbiedingen om vooral over te stappen. behalve de ""oude"" bedrijven veel comboys op de markt.
Het gaat hier juist niet om een van de vele prijsstunters. Robin zat juist in de nichemarkt van bewindvoering, wsnp e.d. Mensen die bij andere leveranciers een borg van honderden euro's zouden moeten betalen, terwijl ze juist geen, of weinig, geld hebben. Een heel ander soort bedrijf dus.

Dat betekent wel dat ze scherp moeten zijn op het betaalgedrag van hun klanten. En dat er waarschijnlijk veel meer kosten zitten in het beheer van slechte betalers. Daarom zullen de tarieven iets hoger moeten zijn dan elders. Maar blijkbaar hebben ze daar toch nog te gunstig in gerekend en hebben ze toch meer kosten gemaakt dan gedacht.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik pas altijd het voorschot bedrag aan.... bereken zelf het verbruik van afgelopen 3 jaren met de bij hun afgesloten tarieven, en doe de bonus er ook gelijk bij.... dan moet ik meestal aan het einde na ontvangst bonus toch bijbetalen... of loop bij Failliet gaan maar klein flut bedrag mis... zorg dat je het juiste voorschot betaalde... alleen mensen die in maart aanmelden en bij september failliet gaat zit je alsnog te hoog dus vooral in September overstappen voor de zekerheid....!

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

witte angora schreef:
28 feb 2019 11:02
criticus2 schreef:
veel comboys
voor hen die een tiepfaut niet herkennen heb ik deze gecorrigeerd.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Comboy is nieuwe Cowboy die digitaal gaat via een firma.com adres!
Dus niets fout aan, gewoon nieuwe taalgebruik en mag in de Dikke Van Dale!

Theotrucker

We zijn niet zo kritisch over een foutje!

witte angora

criticus2 schreef:
28 feb 2019 13:00
witte angora schreef:
28 feb 2019 11:02
criticus2 schreef:
veel comboys
voor hen die een tiepfaut niet herkennen heb ik deze gecorrigeerd.
Sja, je accountnaam vroeg er om... :wink:

Gesloten