| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] roken in de bus
roken in de bus
ik reed vanochtend in mijn auto langs een htm bus,en zie dat de chauffeur een sigaret of shaggie opsteekt.
Dit is natuurlijk niet eerlijk tegenover de andere mensen in de bus waarvoor een rookverbod is,wat vinden jullie hier nou van
ps ben zelf ook roker
Dit is natuurlijk niet eerlijk tegenover de andere mensen in de bus waarvoor een rookverbod is,wat vinden jullie hier nou van
ps ben zelf ook roker
Re: roken in de bus
Ronan,Als dat zo"n bus is die, wat ze noemen steeds rondje kerk moet ,kan ik me voorstellen dat ie soms uit verveling een shaggie opsteekt.Meestal zit hij achter zo"n donker scherm en zal er wel een raampje open staan zodat de passagiers er geen erg in hebben.ben zelf geen rookster ,maar zou daar geen moeite mee hebben.Je mag tegenwoordig toch al zo weinig.
GR...................Nita.
GR...................Nita.
OPEN baar vervoer, dus verboden incl chauffeur!
Of dit ook voor de NS met eigen cabine geld weet ik niet, maar de volgende Machinist moet ook rookvrije werkplek hebben!
Een foto met mobieltje en je kunt een klacht indienen!
Mag niet, maar ik kom ook zelden in een bus.
Of dit ook voor de NS met eigen cabine geld weet ik niet, maar de volgende Machinist moet ook rookvrije werkplek hebben!
Een foto met mobieltje en je kunt een klacht indienen!
Mag niet, maar ik kom ook zelden in een bus.
Ook bij het "rondje om de kerk" krijgt de chauffeur gelegenheid om op een eind-/beginpunt een langere pauze te houden.Ronan,Als dat zo"n bus is die, wat ze noemen steeds rondje kerk moet ,kan ik me voorstellen dat ie soms uit verveling een shaggie opsteekt
Dus daar is verder geen discussie over.
Vraag me alleen af of hij het van de passagiers ook oogluikend toestaat.
Ik mag helaas hier niet adviseren eens van achteren te roken, dus zet hem eens in de stank, dit frisse windje is tenslotte wettelijk niet strafbaar voor zover ik weet, of weet U een wetsartikel?
Stank voor dank zou ik dus zeggen!
Ik geef graag S. H. I. T.....erende antwoorden!
Stank voor dank zou ik dus zeggen!
Ik geef graag S. H. I. T.....erende antwoorden!
-
resp00112469
Daar is wél discussie over NAK; die zgn. "omlooptijd" wordt namelijk in de dienstroosters steeds vaker gebruikt als "buffertijd" om vertragingen op te vangen. Andere mogelijkheid is om een pauze in te plannen als vervanging voor de omlooptijd, waardoor vertragingen worden afgewenteld op de "eigen tijd" van de chauffeurs. Dat is nou precies waar de meest recente staking van de BBA-chauffeurs in Brabant over ging.Ook bij het "rondje om de kerk" krijgt de chauffeur gelegenheid om op een eind-/beginpunt een langere pauze te houden.
Dus daar is verder geen discussie over.
Maar om terug on-topic te komen: formeel mogen chauffeurs niet roken in de bus. Maar als de dienstregeling zo krap is dat steevast pauzes worden misgelopen kan ik er wel enig begrip voor opbrengen (mits het een MAT rit betreft, roken met passagiers in de bus blijft hoe dan ook "not done").
-
cybertomaat
zo ... alle zeiksnorren weer blij nu ???
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 14 jul 2007 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
kan iemand me uitleggen wat de toegevoegde waarde is van een (minstens) 30 jaar oude foto van een busbrand?
-
Martin1976
de chauffeur had z'n sjekkie wat te hard aangestoken
Of had net bruine bonen soep met chili con carne op en was aan het winden
Maarruh, als de chauffeurs zich al niet aan de regels houden van niet-roken in de bus, hoe kunnen ze verwachten dat de passagiers het wel doen?
Of had net bruine bonen soep met chili con carne op en was aan het winden
Maarruh, als de chauffeurs zich al niet aan de regels houden van niet-roken in de bus, hoe kunnen ze verwachten dat de passagiers het wel doen?
M.a.w.: als de chauffeur zich niet aan de regels houdt hoef ik dat ook niet?als de chauffeurs zich al niet aan de regels houden van niet-roken in de bus, hoe kunnen ze verwachten dat de passagiers het wel doen?
Of andersom: als de passagiers zich misdragen mag de chauffeur dat ook?
Zal een mooi zooitje worden in dit land...
V.w.b. roken in de bus: is onder alle omstandigheden verboden.
Zonder het gedrag van de chauffeur goed te willen praten is er wat mij betreft nog wél een verschil of er gerookt is mét of zonder passagiers in de bus.
Was de e-sigaret en dat mag volgens de rokers. 
moet je die aansteken dan? geen idee hoor... ik rook nog ouderwets.Was de e-sigaret
cybertomaat hoe vaak moet ik het nog zeggen.Geplaatst op 14 Jul 2007 00:44 door cybertomaat
Laatst aangepast door cybertomaat op 14 Jul 2007 15:46, in totaal 1 keer bewerkt
WE BLIJVEN WEL NETJES HE!
Zoiets heet een urineknevel
ik heb me geschoren vanochtend.Geplaatst op 14 Jul 2007 00:44 door cybertomaat
Laatst aangepast door cybertomaat op 14 Jul 2007 15:46, in totaal 1 keer bewerkt
U snor ? worden de vrouwen weer buitenspel gezet.
-
cybertomaat
ik heb zoals meneer van het hek t zou noemen een
pratende va gi na (ringbaardje)
is gelijk mijn meest vrouwelijke deel ... hihihi ...
de dames vinden t lekker kriebelen daar
mag dat trouwens wel in de bus ???
pratende va gi na (ringbaardje)
is gelijk mijn meest vrouwelijke deel ... hihihi ...
de dames vinden t lekker kriebelen daar
mag dat trouwens wel in de bus ???
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 14 jul 2007 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
@Nita: ik zei toch niet wát ik geschoren heb...
-
cybertomaat
Nou ... als er z e i k in die snor zat ......
niet meer tegen de wind in urineren !!!
niet meer tegen de wind in urineren !!!
En de chauffeur hij rookte verder......... want daar ging het toch over???