Als je in 2012 een product hebt gekocht bij de Harense Smid, met Service Certificaat voor een periode van 6 jaar, dan blijkt ineens dat certificaten van voor 1 januari 2013 eenzijdig door Smid Reparatie ongeldig te zijn verklaard. Smid Reparatie is voortgekomen uit de overname van de Harense Smid door BCC. BCC heeft alle lopende garantiecertificaten overgenomen.
Ik zit nu met een kapotte stofzuiger, die ondanks een nog tot 2018 lopend certificaat niet meer door Smid Reparatie in behandeling wordt genomen, zeer ook tot verbazing van de BCC medewerker waar ik het apparaat had afgegeven.
Wie herkent zich in dit verhaal?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Servicecertificaat Harense Smid sinds 2013 ongeldig
-
NeoDutchio
Re: Servicecertificaat Harense Smid sinds 2013 ongeldig
In 2013 is de Harense Smid failliet gegaan. En dat betekend dat alle lopende garanties in principe zijn vervallen. Een gedeelte van de winkels is toen overgenomen door Mikro electronics, maar die heeft geen garanties e.d. overgenomen. Pas een jaar later heeft het moederbedrijf van BCC weer een aantal filialen overgenomen en ook weer afgestoten.Renep64 schreef:Als je in 2012 een product hebt gekocht bij de Harense Smid, met Service Certificaat voor een periode van 6 jaar, dan blijkt ineens dat certificaten van voor 1 januari 2013 eenzijdig door Smid Reparatie ongeldig te zijn verklaard. Smid Reparatie is voortgekomen uit de overname van de Harense Smid door BCC. BCC heeft alle lopende garantiecertificaten overgenomen.
Ik zit nu met een kapotte stofzuiger, die ondanks een nog tot 2018 lopend certificaat niet meer door Smid Reparatie in behandeling wordt genomen, zeer ook tot verbazing van de BCC medewerker waar ik het apparaat had afgegeven.
Wie herkent zich in dit verhaal?
Nergens zie ik in het verhaal Smid Reparatie terug. Wel op internet terug te vinden: Heeft u bij uw aankoop een Service-certificaat of een andere garantieverzekering afgesloten, dan zal BCC ervoor zorgen dat uw artikel ter beoordeling naar de juiste reparatiedienst wordt gestuurd, alwaar zorg gedragen zal worden voor de juiste afhandeling.
U moet dus voor de reparatie opdracht bij BCC zijn.