LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smaakversterkers.E621 E623

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Smaakversterkers.E621 E623

Ongelezen bericht door Gast »

Is bij u bekend dat smaakversterkers ( de chinees gebruikt dit ook voor zijn maaltijden) bij mensen hoofdpijn en diaree veroorzaken?
Mijn vrouw heeft (en daar zijn wij sinds kort achtergekomen) verschrikkelijke hoofdpijn (tegen migraine aan) als zij een product eet waarin E621 verwerkt is. Ondergetekende heeft dagenlang last van diaree, geen hoofdpijn, als ik producten gebruikt heb waarin E621 is verwerkt. Mijn vraag is of meerdere mensen met dit probleem te maken hebben. Op dit moment letten wij er heel erg sterk op geen producten te kopen waarin E621 verwerkt is . wat wel is opgevallen is,dat de keus om levensmiddelen te kopen zonder de smaakversterkers wel een heel stuk kleiner is geworden Mijn vraag aan u is , is er in het verleden al eens aandacht besteed aan dit onderwerp?

Gast

Re: Smaakversterkers.E621 E623

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb weleens gehoord van Vitsjin. Een ingredient die inderdaad veel in de Chinese en Indische keuken wordt gebruikt, als smaakversterker. (Zout) Daar zijn veel mensen gevoelig voor!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Gewoon minder naar de Chinees gaan en het hele probleem is opgelost. Op deze manier kun je je ziekte wel aan van alles toeschrijven.

Mijn boterham was bruin ipv wit en nu ben ik aan de schijt geraakt. Wat moet ik doen?

INDO

Ongelezen bericht door INDO »

Ondergetekende heeft dagenlang last van diaree, geen hoofdpijn, als ik producten gebruikt heb waarin E621 is verwerkt.
Ik heb weleens gehoord van Vitsjin. Een ingredient die inderdaad veel in de Chinese en Indische keuken wordt gebruikt, als smaakversterker.
Het is nog steeds niet bewezen dat de vervangende smaakversterker voor Ve-Tsin, het zogenaamde Chinese restaurant sydroom veroorzaakt.

Daarnaast gaat het niet alleen om de smaakversterker E621, maar om de hele groep. Te weten E 620 - 625 (glutamaat).
Al deze middelen hebben de zelfde werking.

Tip: Als men toch onbedingt chinees wenst te eten vraag dan of men de gerechten ook in de zoete vorm heeft inplaats van in de scherpe / zoute.
Smakelijk

mede lotgenoot

Ongelezen bericht door mede lotgenoot »

Na 10 jaar vreselijke klachten te hebben na de maaltijd kwam ik terecht bij een ziekenhuis.Aldaar binnenste buiten gekeerd en wederom een hand druk en felicitaties dat ik niets mankeerde!Maar eenmaal thuis kroop ik weer over de grond van de pijn na de eerst volgende maaltijd en ben op zoek gegaan naar het probleem.Aangezien mijn broer dezelfde klachten reeds had hielp hij mij op weg.En sindsdien geen last meer!Er is totaal geen begrip in je omgeving.Altijd zelf allert blijven en nooit een kant en klaar menu meer aanraken.Het kan je een paar dagen energie kosten en verder ongemak.Uit eten gaan en op verjaardeag gaan is een ramp.Dus heel veel vers maken is de oplossing.In reform winkels zijn er bouillon tabletten verkrijgbaar zonder E 621.Trouwens een goede Chinees bereid ook maaltijden zonder Ve-tsin.

Gesloten