LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spelfouten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

spelfouten

Ongelezen bericht door Gast »

Op dit forum zie ik heel vaak berichten over spelfouten en schrijffouten.
Daar is dit forum niet voor bedoeld.
Iedereen mag op dit forum zijn/haar verhaal kwijt en om daar nou op te antwoorden van: is met een t of waar heb jij leren schrijven etc, slaat echt nergens op. Niet iedereen is goed met de Nederlandse taal, maar aangezien het steeds 'verbeterd' wordt, is het wel te lezen, dus hou het commentaar thuis.

Gast

Re: spelfouten

Hoe graag je het misschien wel zou willen, heb jij helaas geen zeggenschap over wat anderen hier wel en niet mogen schrijven.

Gast

Blijkbaar worden we wel geacht de onleesbare stukjes te ontcijferen en daarop te antwoorden.
Sorry, maar als je onleesbaar schrijft, dan mogen we daar wat van zeggen. Anders komt er weer een klacht dat niemand op het stuk reageert.

Gast

Wat mij overigens wel op gevallen is, dat het degene zijn die anderen lopen te corrigeren, die zelf de Nederlandse taal niet bij machten zijn.
Bovendien wat maakt het uit dat er spelfouten gemaakt worden, het Nederlands is toch al in de loop der jaren verkracht geworden, dus of iemand nou spelfouten maakt of niet, is niet relevant.
Het gaat hierom; is de tekst leesbaar en begrijpend.?
Van sommige berichten vraag ik mij ook weleens af van, he wat staat daar nou wat bedoeld die persoon, maar gelukkig zijn het er niet zoveel.
Tegen de personen die nodig vinden andere mensen te corrigeren wil ik zeggen, ga eerst zelf behoorlijk Nederlands leren voordat je een ander op zijn/haar fouten wijst.
Totslot een opmerking naar mijn richting: Maak ik weleens schrijffouten.?
Antwoord: Oh ja beslist, ook ik maak weleens foutjes, nou en, wat kan mij het bommen, ik zei het al; Nederlands is in de loop der tijden behoorlijk verkracht geworden, dus ik maak mij hier niet druk om.

empathie

Ongelezen bericht door empathie »

Hoi gast,

Het lijkt me erg vervelend dat je constant je eigen berichten moet beantwoorden. In het ene bericht ben je voorstander, in het andere bericht tegenstander. Nou ja, het is maar wat je leuk vindt. Om op jouw bericht te reageren, wil ik even melden dat het mij ook stoort dat betweters constant anderen denken te moeten corrigeren. Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van een bericht vol taalfouten en de afwezigheid van interpunctie, maar niet iedereen schrijft foutloos. Eigenlijk is het zelfs zo, dat er weinig berichten te lezen zijn zonder fouten. Als dat je stoort moet je niet op een forum zijn. Over het algemeen is een Nederlander verbaal sterk, maar foutloos schrijven zit er voor de meerderheid niet in. Het is ook zeker niet de gemakkelijkste taal, als ik ze vergelijk met het Engels of het Italiaans. Daar is het grammaticaal toch allemaal een stuk eenvoudiger.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Het punt is gemaakt.

Met vriendelijke groet
Radar internetredactie

Gesloten