LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spiegels boven de kassa

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jan1

Re: Spiegels boven de kassa

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gast
Gast

Geplaatst op 20 Mrt 2005 02:03 door Gast
hahaha, zie je die maf al staan, stiekum met zijn hand over het scherm, schuw om zich heenkijkend, ik zie ze ook weleens.

vooral bij het postkantoor, je lacht je toch echt te barstten, met hun pincodeangst, hahaha, trouwens mijn pincode is 3840,
Wat is er mis mee als ik mijn pincode niet aan alleman wil tonen? Als ik pin dan houd ik ook mijn hand boven het keybord, niemand maar dan ook niemand hoeft mijn code te weten, lach jij maar. Het is al te vaak vertoond dat meegekeken wordt, en dan even later de pas gerold. Jij bent toch geen belanghebbende om iemands pincode te weten, mede om deze reden maak ik veelvuldig gebruik van de chipknip, dan is meekijken uitgesloten.

rolstoelrakker

Ongelezen bericht door rolstoelrakker »

Ik ben het niet eens met spiegels boven de kassa als anderen daardoor je pincode kunnen zien. :evil: Het is makkelijk zeggen dat je je hand of portemonee erboven moet houden, maar dat kan niet iedereen. Die pinapparaten zitten 9 van de 10 keer erg hoog als je in een rolstoel zit. :( Ik ben al blij als ik kan zien wat er in het venster staat. Meestal moet ik met een hand mezelf in de hoogte duwen en met de anderen pinnen. Aangezien ik maar twee armen en handen heb, vraag ik me af hoe ik dan nog de toetsen moet afschermen. :? Ik chip zoveel als ik maar kan, maar dat kan nog lang niet in elke winkel. Dus waar blijf je dan met je goede gedrag? Het is makkelijk praten voor mensen die geen hindernissen tegenkomen op hun weg. Het zou veel mensen sieren als ze zich wat meer in anderen zouden proberen in te leven en niet meteen comentaar te hebben. :lol: Je kunt lang niet altijd van buiten zien of iemand ergens moeite mee heeft. Vooroordelen maken onze samenleving al lang een minder mooie plek om in te leven. :cry:

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Beste Michellangelo, Waar jij het over hebt is van een heel andere orde hoor! Dat is een bende criminelen die op de NS stations kaart automaten zo onder handen hebben genomen dat jij er geen erg in hebt dat al je gegevens bekend worden bij deze bende! Ik heb nog een pincode van een ander bankpasje die ik bezit 9798!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Problemen problemen, schaam jullie allemaal diep, een hand boven t apparaat en niemand ziet wat, en jullie maar zeu ren en zeu ren over dit onderwerp.

kleintje

Ongelezen bericht door kleintje »

Hallo daar,

ik heb jullie discussie zitten lezen en ik vraag me af of jullie het eens worden.

Ik kan vertellen dat ik maar een klein vrouwtje ben en ik kan amper met fatsoen bij sommige pin apparaten. en ook ik heb last van die spiegels.

Ik ben met mijn broertje in de winkel. Ik sta te pinnen en na afloop zegt hij dat hij mijn code heeft gelezen in de spiegel. Ik zeg dat aan de kassajuffrouw en zij zei alleen maar dat het probleem bekend is. Meer kan er niet aan gedaan worden.

Daar kan je het mee doen.

Dus echt waar in sommige winkels hangen de spiegels niet goed. ookal sta ik op mijn tenen met mijn hand half erboven je kan het toch aflezen.

slechte zaak dus.

Gast

Het is toch te absurd voor woorden dat via spiegels (die er opgehangen zijn om de kassiere te helpen) de pincode van mensen gelezen kan worden? Dan moet je dus je code behalve van opzij ook van boven gaan afschermen? En werd er nou door iemand de illusie gewekt dat het je eigen schuld is wanneer je code wel door iemand gelezen wordt en dan ook je pasje nog gejat wordt? Tuurlijk moet je op je spullen letten, maar je laat het toch niet expres afjatten? Trouwens, wat ook niet correct is, is dat ik veel winkels de pinapparaten zo hoog hangen, dat bijvoorbeeld mensen in een rolstoel er absoluut niet bijkunnen. Met als gevolg dat ze aan de kassiere moete vragen of die de code wel even voor ze in willen toetsen. Ik heb dit zelf echt al heel erg vaak meegemaakt als kassiere zijnde. Nu ben ik eerlijk, maar er zullen ook misschien wel minder goedwillende mensen achter de kassa zitten, die op die manier goed misbruik kunnen maken van het vertrouwen van minder valide klanten!

Gast

ook een geweldig voorbeeld: vrouw die de code in de oor van haar man 'fluistert'. ik weet hem ondertussen uit mijn hoofd. :? die spiegels hangen er inderdaad alleen voor tas- en winkelwagen controle. ik ben zelf cassiere en weet dus uit ervaring dat de cassiere zelf NIET de pincode kan meelezen. bij ons in ieder geval niet.
dus beste mensen.. wees gewoon niet zo asociaal door in de spiegel boven u te kijken terwijl er iemand voor u pint. en waarschuw diegene als hij of zij 'onvoorzichtig' pint.

Gast

meestal kunnen deze 'pinbakjes' uit de ijzeren houder gehaald worden. :wink: misschien handig om te weten.. ?

i.s

Ongelezen bericht door i.s »

ik werk zelf in een supermarkt,en je hebt speciale kapjes voor over de pinapparaat en kan je dus niet meer meekijken in de spiegel.

Gast

Bij diverse winkels van ah kan je inderdaad meekijken, ik heb er eens opgelet.
Te gek voor woorden!!
Ik ben zelf ook cassiere geweest, en het is de taak van de cassiere om op te letten of er nog artikelen in de winkelwagen achterblijven.
Spiegels zijn dus eigenlijk overbodig.

rolstoelrakker

Ongelezen bericht door rolstoelrakker »

De pinapparaten zijn inderdaad allemaal van hun plaats te halen. :) Vaak worden ze er weinig afgehaald en dan moet je heel wat kracht hebben om ze nog los te krijgen. :? Verder weet lang niet al het personeel dat dat kan. Wat trouwens meer voorkomt is dat het apparaat wel los kan, maar dat het snoer daar niet op berekend is. :x Dat is dan te kort en zo heb je er nog niets aan. :oops:

Gesloten