LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spiegels boven de kassa

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
TFD

Spiegels boven de kassa

Ongelezen bericht door TFD »

Laatst wilde ik met mijn pin pas betalen bij een kassa in een supermarkt. Toen ik nog niet aan de beurt was keek ik bij toeval eens omhoog en zag tot mijn verbazing hoe de klant voor mij haar pincode intoetste. Vervolgens heb ik daar wat van gezegd en gevraagd naar het prive beleid van de supermarkt. Het is bijzonder makkelijk om iemand anders de pas afhandig te maken waar je net de pin code van hebt gelezen.

Ik heb een zoek actie gedaan op dit forum maar kon er niets van vinden. Misschien zijn er andere mensen die weten wat de regelgeving hiervan is?

Ik snap best dat die spiegels er niet zijn om pin codes af te gaan lezen maar voor tassencontrole.

Michellangelo

Re: Spiegels boven de kassa

Ongelezen bericht door Michellangelo »

niet voor tassencontrole maar voor winkelwagencontrole bedoelt u.

Wanneer je iemands pincode kan lezen is dat slordig, het doel van de spiegel is niet daarvoor bestemd, maar een kwalijke bijzaak. Adviseer de winkel om de spiegel anders te hangen of zoals bij sommige kassa's een spiegel aan het betaalgedeelte wat dus op gelijke hoogte is als het pingedeelte waardoor niemand op je pintransactie kan kijken, als daar geen gehoor aan word gegeven kan je klagen bij het hoofdkantoor, verzoek op zijn minst een waarschuwingsbord voor de pinners....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wat nou privacy met de pinpassen, ook zonder spiegel kan je bijna bij iedereen meekijken, is absoluut slecht geregeld. in dit geval hand erboven en niemand kan meekijken hoor, ff nadenken.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Of gewoon je pas beter opbergen 8) Ik pin al jaren van alles en nog wat en ben nog nooit overvallen of lastig gevallen.

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Karr-1
Ben jij nooit overvallen en lastig gevallen omdat jij je pinpas goed opbergt.
Sorry, ik kan geen opbergplek bedenken die kan voorkomen dat ik overvallen of lastig gevallen word.

Gast

Met joostw ben ik het eens. Als iemand het op iets van jou gemunt heeft kan je het nooit zo opbergen dat het onbereikbaar is.

Even to the point.

ja goed winkelwagen controle of tassencontrole.. ik vind het nog steeds absurd dat er spiegels boven de kassa (en pinapparaat) hangen. En als er straks een waarschuwingsbord komt dan wordt het helemaal een circus want dan ga je krijgen dat niemand meer met pin wil betalen vanwege veiligheid en dan is iedereen weer aan het zeuren over lange wachttijden vanwege het uittellen van geld en- of wisselgeld.

Ik vind het inbreuk op privacy. Er is immers niet voor niks een zinnetje dat zegt dat je alles van iemand mag weten, behalve de pincode :)

Ik zal eens zien of de filiaalmanager voor uitleg vatbaar is.

HaKu

Ongelezen bericht door HaKu »

Ja, het is mij ook opgevallen. Spiegels boven de pin bij de Supermarkt. Tuurlijk hangen ze er voor zodat de cassiere in je kar kan kijken maar je kunt inderdaad de pin van je voorganger lezen. Bij ons heeft Sanders dit ook. Het is niet prettig, je moet altijd om je heen kijken voordat je gaat pinnen.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik bedoel ook niet dat je helemaal nooit overvallen wordt, maar als ik zie dat mensen de portemonnee gewoon los in de achterzak steken of in de jaszak, dan maak je het een eventuele dief wel heel makkelijk. Ook de beroemde gevallen van de portemonnee boven op het mandje of in de tas met de rits open zijn klassiekers.

De spiegel hangt er voor je eigen veiligheid denk ik, als je dan de pincode van je voorganger mee kunt lezen is dat ding gewoon verkeerd geplaatst.

vuurvos

Ongelezen bericht door vuurvos »

Spiegels boven een kassa waar je pincodes in kunt aflezen? Hmmm, nooit opgevallen. Misschien toch maar eens beter opletten, je weet maar nooit waar dat handig voor is :twisted:

Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt (AH) en daar was het onmogelijk om via de spiegel een pincode af te lezen. Volgens mij betekend dit dan dat als het wel mogelijk is de spiegels gewoon verkeerd geplaatst zijn.

Gast

als je die pincode zo kunt lezen ligt het niet aan de spiegel maar aan degene die aan het pinnen is.

ik doe regelmatig boodschappen en verbaas mij erover hoe lomp sommige mensen omgaan met hun veiligheid tbv het pinnen, of die spiegel er nu hangt of niet sommige mensen doen zo verdommes moeilijk of verdacht om maar te pinnen en lokken het bijna zelf uit om gepakt te worden

neit dat ik dat goedkeur maar mensen leer eerst eens op te letten wat u nu eigenlijk aan het doen bent, ik pin altijd maar niemand ziet mijn pincode en ook niet in die spiegel.

een vb, gisterenavond zelf hier nog gezien bij de ah voor mij een vrouwtje van een jaar of 40 boodschappen doen met haar zoontje, portemonnee al op de kassa neergooien (de ophoging voor de cassiere dus) en gaat op haar gemak haar boodschappen inladen.

nu zeg je ja er staat toch iemand achter en ook een cassiere die iets in de gaten houd, ja en 2 seconden later is je portemonnee gejat als er toevallig een verkeerd iemand staat in de rij die alleen maar bv een pak melk komt halen.

vrouwtje gaat pinnen en staat open en bloot te pinnen, ik kon de pincode zien en niet door de spiegel want door de klepjes aan de zijkant van het pinapparaat zie je niks als je hand er gewoon inzit maar door het briefje met haar pincode wat ze recht voor zich uit hield.
ik ben niet kwaadwillend maar een ander misschien wel.

dus geef de spiegel lekker de schuld als jij gewoon pint kun jij gewoon die pincode onmogelijk zien de pinpads zijn aan de zijkanten afgeschermd.
maar als jij pint zoals 50% van de mensen heel langzaam met 1 vingertje intypen en met de andere hand je briefje vast houden dan zie je aan de beweging van je hand al wat je hebt ingetypt.

als ik mijn hand in die pinpad duw zie jij dus echt niet wat ik intypte, de mensen twijfelen teveel met intypen en geven dus voor hun eigen fouten de spiegels nu maar de schuld.

Gast

Kan u nagaan hoe u oplet en het daarna op een forum uitgebreid
vertelt.Dat de klant met 1 vingertje tikt kan zijn dat ze het niet veel heeft gedaan .Kan je nagaan dat iedereen op iedereen let of die met 1vinger tikt of 5.Waaromlet u dan op en zie u haar pincode ??
Voortaan meer bescheidenheid aan de dag brengen.Dat zou u sieren ! 8)

Gast

beste gast hierboven,

ik sta erachter en ik zie het gewoon ik kijk er niet moedwillig naar maar er zijn figuren die juist daarom wel boodschappen gaan doen om dat soort figuren te zien en buiten op te wachten.

tuurlijk plaats ik het op een forum, als mensen onzin gaan blaten dat het aan de spiegels ligt dan plaats ik wel tegenargumenten hoor.

die spiegels hangen er tegen diefstal en daar worden ze ook voor gebruikt, als iemand uw pincode kan zien tijdens het pinnen ligt dat dus geheel aan u zelf en niet aan die spiegel.

je moet voor de gein eens kijken hoeveel mensen er op beschreven manier aan het pinnen zijn en niet alleen in een winkel maar ook gewoon bij de geldautomaat.

of wat denk je van mensen bij de geldautomaat die bv ff 1000 euro opnemen en zich omdraaien en op het gemak hun geld ff tellen of hetw el klopt
mensen steek het meteen in je zak en wegwezen tellen kun je ook als je in de auto zit of thuis.
er lopen nu eenmaal mensen rond die een ander willen overvallen, en zo maak je het hun alleen makkelijker

Gast

Dat begrijp ik ook wel.ik zie ook veel,en er gebeurt veel.Maar het kan ook zijn dat ze haar codenummer niet uit haar hoofd weet en het opgeschreven heeft.Als men kwaad wil gebeurt dat toch wel.Maar het is druk bij de cassa;s en om niet de anderen te laten wachten,moet je handelingen doen en opletten dat je dat veilig kan doen.Je hebt dan misschien het idee dat iedereen mee zit te kijken naar de handeling.
Dat wil ik ermee zeggen om niet het gevoel te geven dat je af gelegd word tijdens het pinnen. 8)

Gast

re het is soms druk bij de kassa dat klopt.

als je je pin niet weet is het uitermate onverstandig om openbaar te gaan kijken wat je code nu is.

mensen die zo raar en wantrouwend om zich heen kijken als ze pinnen of mensen die nonchalant zijn qua pinnen dus gewoon alles laten zien zijn gewoonweg de beste en de makkelijkste prooien voor iemand die dat zou willen.

je kunt wel de spiegel of iets anders het verwijt maken maar die mensen zijn zelf fout bezig.

domin8r

Ongelezen bericht door domin8r »

Ja volgens mij wordt er toch al duidelijk overal gecommuniceerd dat je je pincode goed voor jezelf moet houden. Hoe moeilijk is het om even je portemonnee of je hand er boven te houden? En een pincode niet kunnen onthouden.. tjonge jonge.. 4 nummertjes die je regelmatig moet intikken. Behalve als je echt een geheugenaandoening hebt lijkt het me sterk dat dat niet kan.

o0o lillmisSjaimY

Ongelezen bericht door o0o lillmisSjaimY »

iik vind hete gt niie normaal hoowr als juh z'n spiegel op hangd moe tjuh owk bedenken waar juh hem ophangt en niie,, waar iedereen juh pinCoDE kan lezEN Ze Moet DAaR WEL Ff Over naDEnKEN HEA,,!!!

Gast

Tsonge,tsonge,moeilijk te lezen.Doe het nu even goed,want het doet pijn aan de ogen :!: :!: :o

Gast

Tja, de jeugd krijgt tegenwoordig geen Nederlands meer op school.
Ze kunnen nu alleen nog maar in sms-taal en breezah schrijven... :roll:

Gast

Nieuwe topic: het hedendaags nederlands, mijn hemel is dat even schrikken...

harry 1

Ongelezen bericht door harry 1 »

als dit de taal is die we in de toekomst gaan bezigen dan wil ik hier weg. ik neem kontakt op met J.P. en vraag een emigreersubsidie aan! Wie gaat ermee?

Gesloten