Hallo,
Via het antispyware-programmaatje Ad-Aware SE heb ik spyware op mijn PC ( Windows 98 SE) ontdekt.
Het gaat om:
Spyware.AdvancedKeyLogger in de map Windows\System\Shell32.DLL
Via Ad-Aware lukt het me niet om het te verwijderen. Het kan wel in quarantaine, maar zogauw Ad-Aware "Deleting Files" aangeeft, blijft het programma hangen (ook als ik het via de "veilige modus" wil doen!).
Ook heb ik Ad-Aware opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niets uit.
Heeft iemand een veilige oplossing om dit spyware-bestand te verwijderen?
Alvast bedankt voor de hulp.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] spyware
-
-margriet-
Re: spyware
je kunt meerdere gratis soorten spyware downloaden. Hoewel sommigen problemen hebben met de grootte en de werking ervan, is Hitman Pro de verzamelaar van deze programma's (één programma die alle freeware anti-spyprogramma's download) en afdraait.
Het wil ook wel helpen om bijvoorbeeld Ad Aware en Spybot samen te draaien, dat dat ook voldoende is.
Tja er zijn meer wegen die naar Rome leiden
ohw, én hij is sinds gister in hun database opgenomen als ik het zo zie, dus wellicht slim om een update te draaien en alsnog gewoon Ad Aware draaien
Het wil ook wel helpen om bijvoorbeeld Ad Aware en Spybot samen te draaien, dat dat ook voldoende is.
Tja er zijn meer wegen die naar Rome leiden
ohw, én hij is sinds gister in hun database opgenomen als ik het zo zie, dus wellicht slim om een update te draaien en alsnog gewoon Ad Aware draaien
-
gekopprivacy
Hoi Margriet,
Ik heb Ad-Aware ge-update, maar het maakt niets uit.
Spyware Sweeper en Spybot en ook de online scan van Trend Micro kunnen dit Spyware-bestand zelfs niet vinden!
Hitman Pro kan ik niet draaien, omdat ik Windows 98 SE op mijn PC heb.
Al met al is het ws heel moeilijk te verwijderen spyware.
Ik heb nu via HijackThis een logfile opgestuurd naar ASO-forums.
Hopelijk krijg ik daar een veilige oplossing.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb Ad-Aware ge-update, maar het maakt niets uit.
Spyware Sweeper en Spybot en ook de online scan van Trend Micro kunnen dit Spyware-bestand zelfs niet vinden!
Hitman Pro kan ik niet draaien, omdat ik Windows 98 SE op mijn PC heb.
Al met al is het ws heel moeilijk te verwijderen spyware.
Ik heb nu via HijackThis een logfile opgestuurd naar ASO-forums.
Hopelijk krijg ik daar een veilige oplossing.
Alvast bedankt voor je reactie.
De enige manier om spyware buiten de deur te houden is een betaald abonnement te nemen op b.v. Spysweeper en als je helemaal op safe wilt dan neem je er ook nog Spyware Doctor bij........
-
gekopprivacy
Heb een logfile van HJT en een log van Ad-aware opgestuurd naar het ASO-forum.
Moest 1 regel verwijderen uit de HJT logfile.
Advies was verder niets te doen aan de AdvancedKeyLogger, omdat het een vals positieve melding was van Ad-aware, dus een foutje van hun kant, en zeker niet verwijderen, omdat het in een windows-map zit, wat je niet moet verwijderen, omdat anders je windows misschien niet meer goed werkt.
Dus wachten totdat Ad-aware de fout heeft hersteld en verwerkt via zijn updates!
in ieder geval bedankt voor jullie reacties/ adviezen
Moest 1 regel verwijderen uit de HJT logfile.
Advies was verder niets te doen aan de AdvancedKeyLogger, omdat het een vals positieve melding was van Ad-aware, dus een foutje van hun kant, en zeker niet verwijderen, omdat het in een windows-map zit, wat je niet moet verwijderen, omdat anders je windows misschien niet meer goed werkt.
Dus wachten totdat Ad-aware de fout heeft hersteld en verwerkt via zijn updates!
in ieder geval bedankt voor jullie reacties/ adviezen